Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2005 2:16 pm 

Geregistreerd: wo jul 06, 2005 10:46 pm
Berichten: 48
Hoe kan je met harde banden toch een goede grip krijgen?
Moet je chassis dan zo stijf mogelijk zijn ?
Brede wielklossen voor en achter ?
.... ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2005 5:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
- Lage bandenspanning
- chassis achter omhoog
- achter breed
- voor small

suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2005 5:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm
Berichten: 917
Woonplaats: Alkmaar
Hoge bandenspanning juist, zodat ze eerder op temperatuur komen.

_________________
[url=http://www.energycorse.com]
Energy Corse
[/url]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2005 7:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm
Berichten: 1303
Woonplaats: Nuland
Lage bandenspanning.....krijgen ze meer wrijving omdat er een groter vlak het wegdek raakt!

_________________
Koos Kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2005 8:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
NEEEEEEEEEE Mats heeft gelijk, in de wegracerij moet je idd je spanning laten zakken, bij de karts net andersom. Vraag me niet de verklaring op dit moment, maar Jan Cramer (voormalig kartkampioen) zei idd precies hetzelfde als Mats.

Lees anders dit even.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2005 8:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
het is een beetje verwarrend maar in de racerij (motoren) is het niet ongebruikelijk om ook met hogere bandenspanning te rijden dan normaal
het gaat er om dat je de juiste temperatuur bereikt
bij koud weer zal je nooit de zelfde temperatuur als als dat het zomer is
een zachte compount is veel sneller warm en is vooral aan te raden als het koud is
puur omdat een zachte compound veel sneller op temperatuur komt en blijft
een harde compount heeft veel langer nodig om op temperatuur te komen en koelt heel snel weer af
vandaar dat je bij een harde compount een hogere bandenspanning nodig hebt
door de temperatuur wordt je bandenspanning nog iets hoger
die spanning die je nodig hebt ga je niet bereiken als je juist je bandenspanning lager gaat zetten
en wat fart zei over wegracerij
gewicht heeft er ook veel mee te maken
veel gewicht veel wrijving
karts en motoren wegen veel minder dan auto's
vandaar de omgekeerde wereld
ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd
misschien zit er hier en daar wat naast maar dit is het verhaal wat ik geleerd heb

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2005 9:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Door het vervormen van de band kan het raakvlak met een lage bandenspanning ook kleiner worden. Bovendien absorbeert een hard opgepompte band de krachten die de kart op de band zet minder en zal die meer doorgeven aan het wegdek waardoor er meer wrijving, en dus hogere temperatuur ontstaat.
In de wegracerij wordt gebruik gemaakt van vering waardoor dit effect in mindere mate aanwezig is.
Vermoedelijk hangt ook nog veel af van de opbouw van de band waardoor verschillende type banden heel verschillend reageren.

Tot zover de grijze theorie, in de praktijk komt het zoals gewoonlijk aan op uitproberen :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2005 9:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
ik had de vering theorie niet eens meegenomen inderdaad omdat het dan helemaal niet meer te snappen is :D

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 20, 2005 10:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Wat een bonk aan kennis hier op het forum.....

Heren...... BEDANKT !

geweldig.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2005 12:46 pm 

Geregistreerd: wo jul 06, 2005 10:46 pm
Berichten: 48
zou een stijf stoeltje en een stijf bodemplaat helpen om meer grip te verkrijgen, dit samen natuurlijk met een harde achteras


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2005 12:46 pm 

Geregistreerd: wo jul 06, 2005 10:46 pm
Berichten: 48
Heb juist gezien dat de banden vergelijkbaar zijn met HG3-Bridge C


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2005 5:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Das niet superhard dan :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2005 5:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Bridgestone c is wel degelijk hard hoor, alleen de hg3 niet.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2005 6:06 pm 

Geregistreerd: wo jul 06, 2005 10:46 pm
Berichten: 48
HG3 is hetzelfde dan een C se, en dat zijn harde banden ... Zou ik dan opteren voor de hardste achteras ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 21, 2005 6:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Heb geen ervaring met de Bridgestone C, maar kan je vertellen dat de HG3 geen harde band is (tenzij je superultramegazacht gewend bent) :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David