Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 8:29 pm 

...........

Laatst bijgewerkt door Miek op vr mei 30, 2014 6:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 8:41 pm 

Hetgene dat jij voor ogen hebt zal zo helaas niet mogelijk zijn.

Een schakelkart waar je competatief mee deel kunt nemen in een kampioenschap kost al snel bijna het tienvoudige van het budget dat je nu tot je beschikking hebt.
Een schakelkart die 18.000 toeren draait is bijzonder zeldzaam, als ie überhaupt bestaat zal ie extreem duur zijn en erg onderhoudsgevoelig.

Je kan rijden zonder een kart te hebben, zoveel ik weet alleen in de verschillende indoorcompetities, je rijdt dan dus ook met de indoorkarts die daar gebruikelijk zijn.
Een kart huren bij een raceteam kan wellicht ook, maar ook dat zal niet goedkoop zijn.

Voor 1000 euro kan je wel een tweedehandse schakelkart vinden, die zal dan niet meer al te nieuw zijn, maar als je goed zoekt en een beetje geluk hebt wellicht wel in een redelijk goede staat. Daarmee zal je niet gemakkelijk wedstrijden kunnen rijden.
Hou er wel rekening dat de aanschaf van de kart maar een deel van de kosten is die deze hobby met zich mee brengt. Er komt nog van alles en nog wat bij kijken, waarvan het één en ander best uitgebreid beschreven staat op het forum, dus ik zou zeker even rondkijken hier.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 9:26 pm 

Zou u me ook even kunnen zeggen waarom het rijden met een schakelkart moeilijker wordt in een competitie? Omwille van de versnellingen of omwille dat het een tweedehands is?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 30, 2009 9:29 pm 

Omwille van de kosten, zelfs zonder versnellingen zijn wedstrijden eigenlijk al niet mogelijk met jouw budget.
Met een oudere kart kan je in principe alleen deelnemen aan open wedstrijden of recreantenraces. Die zijn best wel zeldzaam, 1x per jaar is er één evenement in Genk, en ook 1x in Strijen, of er nog meer van dergelijke wedstrijden zijn weet ik niet.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 31, 2009 9:32 pm 

Beste Miek, met een budget van € 1000,- koop je nog geen fatsoenlijke gehomologeerde Honda Cadet, laat staan dat je geld over houdt om één seizoen wedstrijden te rijden.
Ja, misschien indoor in een recreanten competitie, maar buiten met een goede 2 takt schakel ????????
No Way !
Zorg eerst voor een (veel) ruimer budget, en ga dan kijken voor een kart en alles wat daar nog bijhoort, anders kan je zomaar eindigen als een van de velen, "gestopt wegens lege portemonnaie".
Lex.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 01, 2009 3:14 pm 

Voor 1000 euro kan je echt niet een fatsoenlijke schakel kopen! en vooral niet een goede om mee te komen in wedstrijden.

En daar komt nog bij dat je extra onderdelen gereedschap etc moet aanschaffen.

Laat staan dat je dan ook nog eens een jaar echt wedstrijden gaat rijden.

Dan moet je echt veel meer geld meenemen!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 01, 2009 8:20 pm 

had bas van kartparts niet een cross in dat budget staan ? wedstrijden kun je vergeten voor dat geld. een beetje amatuer rijden is mischien toch wel mogelijk (doen er hier ook veel )

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2009 10:24 pm 

ja klopt hij had 2 birels staan

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 13, 2009 12:24 pm 

Miek wat voor ervaring heb je met 2 takt/4 takt?
Met een icc spreek je toch over erg veel vermogen en een machine die niet de makkelijkste is, eerder gezet 1 vd moeilijkere varianten (vind ik persoonlijk).
Miss. is het verstandig eerst automaat te rijden om het rij gevoel e.d. te vinden, en dan over te stappen over de wat zwaardere klassen.

Huurkarts zijn meestal ong. 6,5pk. een bijv rotax max jr heeft er al gauw 26?, dit is een enorm wereld van verschil.
Daarnaast reageren de frames volledig anders, aangezien de huurkarts net trekkers zijn ivm de "hufter proofheid" aka veelste stug.

Ik begrijp je enthousiasme ik moedig het ook aan, super sport karten/auto's :).
Maar misschien is een opbouw (ook gezien je budget) verstandiger.

Ik zelf rijd nu een vanKart met een TM K9 ICC (125cc schakelkart).
Dit is mij erg goed bevallen, alleen qua tijden ben ik een ramp, aangezien ik alle opbouw/ervaring heb over geslagen. Ben ik alleen maar aan het vechten met mijn machine en lijnen?? die ken ik echt nog niet goed.
Mijn kart hiervoor was een 125cc automaat (DINO :'( op een oud birel frame) 3x mee gereden en daarna over gegaan op de ICC. Ik ben dan 27 en een kleine 98kg.. ik miste gewoon het vermogen..

Toen ik jouw leeftijd had reed ik op een onbekende 50cc schakel kart, dat was op heel wat huurkart uren, mijn basis van rij kennis.
Ik kan je verzekeren "ineens" op een icc springen is dodelijk :P en doet je ervaring niet ten goede. Je leert niet mooi lijnen rijden alleen maar corrigeren van je machine. laat staan het afstellen van je Frame (dit is heeel belangrijk).

Suc6 met je keuze! Ik hoop dat je erg veel plezier hebt.
Mijn vanKart koste (met heel veel extra's) 1400 eurie, ik kon alleen na 2x rijden direct aan het reviseren omdat de vorige eigenaar met te weinig carter olie rond had gereden. Revisie heb ik zelf gedaan a 200 euro, normaliter ~800 euro. (aan manuren).

-uiteraard is dit alles mijn ervaring en mening, niets is een feit hoe je iets moet aanpakken, dit lijkt mij het meest voor de hand liggende.-

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 01, 2009 11:05 pm 

00000000000000

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]