Miek wat voor ervaring heb je met 2 takt/4 takt?
Met een icc spreek je toch over erg veel vermogen en een machine die niet de makkelijkste is, eerder gezet 1 vd moeilijkere varianten (vind ik persoonlijk).
Miss. is het verstandig eerst automaat te rijden om het rij gevoel e.d. te vinden, en dan over te stappen over de wat zwaardere klassen.
Huurkarts zijn meestal ong. 6,5pk. een bijv rotax max jr heeft er al gauw 26?, dit is een enorm wereld van verschil.
Daarnaast reageren de frames volledig anders, aangezien de huurkarts net trekkers zijn ivm de "hufter proofheid" aka veelste stug.
Ik begrijp je enthousiasme ik moedig het ook aan, super sport karten/auto's

.
Maar misschien is een opbouw (ook gezien je budget) verstandiger.
Ik zelf rijd nu een vanKart met een TM K9 ICC (125cc schakelkart).
Dit is mij erg goed bevallen, alleen qua tijden ben ik een ramp, aangezien ik alle opbouw/ervaring heb over geslagen. Ben ik alleen maar aan het vechten met mijn machine en lijnen?? die ken ik echt nog niet goed.
Mijn kart hiervoor was een 125cc automaat (DINO :'( op een oud birel frame) 3x mee gereden en daarna over gegaan op de ICC. Ik ben dan 27 en een kleine 98kg.. ik miste gewoon het vermogen..
Toen ik jouw leeftijd had reed ik op een onbekende 50cc schakel kart, dat was op heel wat huurkart uren, mijn basis van rij kennis.
Ik kan je verzekeren "ineens" op een icc springen is dodelijk

en doet je ervaring niet ten goede. Je leert niet mooi lijnen rijden alleen maar corrigeren van je machine. laat staan het afstellen van je Frame (dit is heeel belangrijk).
Suc6 met je keuze! Ik hoop dat je erg veel plezier hebt.
Mijn vanKart koste (met heel veel extra's) 1400 eurie, ik kon alleen na 2x rijden direct aan het reviseren omdat de vorige eigenaar met te weinig carter olie rond had gereden. Revisie heb ik zelf gedaan a 200 euro, normaliter ~800 euro. (aan manuren).
-uiteraard is dit alles mijn ervaring en mening, niets is een feit hoe je iets moet aanpakken, dit lijkt mij het meest voor de hand liggende.-
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!