| Auteur | Bericht | 
	
			| IncineratorX2 | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr jul 10, 2009 9:18 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
 Berichten: 2289
 Woonplaats: Goor
 | 
				
					| ach om een beetje benzine op het vuur te gooien en de efteling te promoten.. Ik heb horen vallen dat ze 210 gehaald hebben met een swiss hutless icm een Pavesi ICC...     @ no flame ment... Om de snellerheid te kunnen bepalen blijft (zoals bask ookal zegt) het belangrijkst, de verhouding tussen : gewicht - vermogen (pk's EN koppel!) - toerenbereik - effectieve tandwiel verhouding (met of zonder versnellings bak). Uiteindelijk komt het neer op het vermogen om de snelheid te kunnen behalen (weerstand vs vermogen)._________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 -  Honda GX390http://www.wazda.nl  - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICThttp://www.mnmclan.nl  - Lan-Party's 4 the win!
 Laatst bijgewerkt door IncineratorX2 op vr jul 10, 2009 11:45 am, in totaal 1 keer bewerkt.
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Washandje | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr jul 10, 2009 11:36 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
 Berichten: 1635
 | 
				
					| Ik zal er maar over ophouden want dit is ronduit kinderachtig hoe we hier zitten te bekvechten. Jullie zullen allemaal wel gelijk hebben! 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| whitehorsekart | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr jul 10, 2009 11:50 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm
 Berichten: 208
 Woonplaats: Goor
 | 
				
					| Ik heb in een ander draadje een programmaatje gepost waarmee je je topsnelheid zou kunnen uitrekenen. Zie maar. _________________
 DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| IncineratorX2 | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr jul 10, 2009 11:54 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
 Berichten: 2289
 Woonplaats: Goor
 | 
				
					| _________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 -  Honda GX390http://www.wazda.nl  - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICThttp://www.mnmclan.nl  - Lan-Party's 4 the win!
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| raymon | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr jul 10, 2009 12:10 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am
 Berichten: 54
 Woonplaats: geertruidenberg
 | 
				
					| ik heb nu als tandwielverhouding 17/76 is dat een beetje fatsoenlijk om mee t rijden op berhem?
 gr raymon
 _________________
 Kombikart Rotax Max Senior
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Lex | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr jul 10, 2009 12:19 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
 Berichten: 1965
 Woonplaats: Drunen
 | 
				
					| de afstelling is natuurlijk voor iedereen anders, ik meen mij te herinneren dat wij met het kleine standaard tandwiel (17T ?) en 72 achter reden (Berghem is sneller dan je denkt).Het is en blijft een kwestie van proberen, en resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst !!
 _________________
 kartloos
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| raymon | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr jul 10, 2009 4:15 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am
 Berichten: 54
 Woonplaats: geertruidenberg
 | 
				
					| en alex64 weet je nog wat voor rondentijd je ongeveer reed met tandwielverhouding 17/72 ? _________________
 Kombikart Rotax Max Senior
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Lex | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr jul 10, 2009 4:47 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
 Berichten: 1965
 Woonplaats: Drunen
 | 
				
					| Helaas Raymon, ik heb laatst alles van de briggs weggedaan, ook alle rondetijden die Simone ooit gereden heeft op Berghem.Ik kan alleen op Mylaps.com terugvinden dat Simone in de laatste race 53.5 heeft gereden.
 Maar beste Raymon het zoeken naar tienden van seconden is ook een van de charmes van het karten.
 Succes !!
 _________________
 kartloos
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Hendrik1985 | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr jul 10, 2009 9:13 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
 Berichten: 2473
 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
 | 
				
					| die snelheden die ik opnoemde waren voor de rotax max    niet voor B&S. en de verhoudingen weet ik nog wel    hiervoor is geen rocketscience nodig     maargoed de topsnelheid is alsnog niet belangrijk! zolang je maar lekker de bochten uit trekt en op het rechte stuk een redelijke snelheid hebt is het echt kicken!_________________
 GK4 | BEKC |
 ------------------------------------------------------------------------------------
 [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| peppy | 
				
				
					|  Geplaatst:  za jul 18, 2009 12:15 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: za jul 11, 2009 11:38 pm
 Berichten: 20
 | 
				
					| Citaat: en wat haalt een briggs voor snelheid op het rechte stuk van berghem? 92 km/h, op het beide rechte stukken, kan harder want ik kom 2 keer vrij vroeg in de begrenzer op het eind van beide rechte stukken.(17-68) Met de goede tandwiel verhouding haalt ie mischien de 100 wel.
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| golfje21 | 
				
				
					|  Geplaatst:  za jul 18, 2009 3:43 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
 Berichten: 353
 Woonplaats: bemmel
 | 
				
					| @ washandjeik rij met een vortex rok = vergelijkbaar met een max
 en rij op eindhoven op me alfano 104 105 en dan rij ik net zo hard als een max
 dus een pro kart die 120 loopt kan wel maar dan moet je hem op de snelweg zetten met klein achtertandwiel
 _________________
 Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| raymon | 
				
				
					|  Geplaatst:  za jul 18, 2009 4:22 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am
 Berichten: 54
 Woonplaats: geertruidenberg
 | 
				
					| ik heb nog een vraagjemaakt het uit als je 18/68 hebt of 17/65
 want via berekeningen maakt het kwa snelheid niks uit
 is dat ook zo?
 en maakt het kwa acceleratie ook niks uit?
 _________________
 Kombikart Rotax Max Senior
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| golfje21 | 
				
				
					|  Geplaatst:  za jul 18, 2009 4:36 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
 Berichten: 353
 Woonplaats: bemmel
 | 
				
					| 68 delen door 18= i 3.77765 delen door 17= i 3.823
 dus met 18 68 loopje ietsjes harder
 en acc is iets minder maar dit verschil is niet groot
 _________________
 Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| whitehorsekart | 
				
				
					|  Geplaatst:  za jul 18, 2009 4:53 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm
 Berichten: 208
 Woonplaats: Goor
 | 
				
					| Het is goed mogelijk dat je met een B&S op het rechte eind in de begrenzer valt, op Berghem zal je je tandwielen zo uitzoeken dat het wat later gebeurt, op Eefde komt je al op 2/3 van het rechte eind in de begrenzer, stomweg omdat je op Eefde meer aan trekkracht hebt dan aan topsnelheid. Probeer maar met je rondetijden! _________________
 DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Energy 390 | 
				
				
					|  Geplaatst:  za jul 18, 2009 5:41 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
 Berichten: 1497
 Woonplaats: Ruurlo
 | 
				
					| bij dezelfde overbrengingsverhouding zou je met een kleiner voortandwiel iets makkelijker op gang moeten komen uit stilstand.
 groeten Roeland
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  |