Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 9:18 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
ach om een beetje benzine op het vuur te gooien en de efteling te promoten..
Ik heb horen vallen dat ze 210 gehaald hebben met een swiss hutless icm een Pavesi ICC... :^o
@ no flame ment...

Om de snellerheid te kunnen bepalen blijft (zoals bask ookal zegt) het belangrijkst, de verhouding tussen :
gewicht - vermogen (pk's EN koppel!) - toerenbereik - effectieve tandwiel verhouding (met of zonder versnellings bak). Uiteindelijk komt het neer op het vermogen om de snelheid te kunnen behalen (weerstand vs vermogen).

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Laatst bijgewerkt door IncineratorX2 op vr jul 10, 2009 11:45 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 11:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Ik zal er maar over ophouden want dit is ronduit kinderachtig hoe we hier zitten te bekvechten. Jullie zullen allemaal wel gelijk hebben!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 11:50 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Goor
Ik heb in een ander draadje een programmaatje gepost waarmee je je topsnelheid zou kunnen uitrekenen. Zie maar.

_________________
DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 11:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
whitehorsekart

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 12:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am
Berichten: 54
Woonplaats: geertruidenberg
ik heb nu als tandwielverhouding 17/76 is dat een beetje fatsoenlijk om mee t rijden op berhem?

gr raymon

_________________
Kombikart Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 12:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
de afstelling is natuurlijk voor iedereen anders, ik meen mij te herinneren dat wij met het kleine standaard tandwiel (17T ?) en 72 achter reden (Berghem is sneller dan je denkt).
Het is en blijft een kwestie van proberen, en resultaten behaald in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst !!

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 4:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am
Berichten: 54
Woonplaats: geertruidenberg
en alex64 weet je nog wat voor rondentijd je ongeveer reed met tandwielverhouding 17/72 ?

_________________
Kombikart Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 4:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Helaas Raymon, ik heb laatst alles van de briggs weggedaan, ook alle rondetijden die Simone ooit gereden heeft op Berghem.
Ik kan alleen op Mylaps.com terugvinden dat Simone in de laatste race 53.5 heeft gereden.
Maar beste Raymon het zoeken naar tienden van seconden is ook een van de charmes van het karten.
Succes !!

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 9:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
die snelheden die ik opnoemde waren voor de rotax max :) niet voor B&S. en de verhoudingen weet ik nog wel :) hiervoor is geen rocketscience nodig :lol:

maargoed de topsnelheid is alsnog niet belangrijk! zolang je maar lekker de bochten uit trekt en op het rechte stuk een redelijke snelheid hebt is het echt kicken!

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 18, 2009 12:15 am 

Geregistreerd: za jul 11, 2009 11:38 pm
Berichten: 20
Citaat:
en wat haalt een briggs voor snelheid op het rechte stuk van berghem?


92 km/h, op het beide rechte stukken, kan harder want ik kom 2 keer vrij vroeg in de begrenzer op het eind van beide rechte stukken.(17-68)

Met de goede tandwiel verhouding haalt ie mischien de 100 wel.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 18, 2009 3:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
Berichten: 353
Woonplaats: bemmel
@ washandje
ik rij met een vortex rok = vergelijkbaar met een max
en rij op eindhoven op me alfano 104 105 en dan rij ik net zo hard als een max
dus een pro kart die 120 loopt kan wel maar dan moet je hem op de snelweg zetten met klein achtertandwiel

_________________
Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 18, 2009 4:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am
Berichten: 54
Woonplaats: geertruidenberg
ik heb nog een vraagje
maakt het uit als je 18/68 hebt of 17/65
want via berekeningen maakt het kwa snelheid niks uit
is dat ook zo?
en maakt het kwa acceleratie ook niks uit?

_________________
Kombikart Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 18, 2009 4:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
Berichten: 353
Woonplaats: bemmel
68 delen door 18= i 3.777
65 delen door 17= i 3.823
dus met 18 68 loopje ietsjes harder
en acc is iets minder maar dit verschil is niet groot

_________________
Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 18, 2009 4:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Goor
Het is goed mogelijk dat je met een B&S op het rechte eind in de begrenzer valt, op Berghem zal je je tandwielen zo uitzoeken dat het wat later gebeurt, op Eefde komt je al op 2/3 van het rechte eind in de begrenzer, stomweg omdat je op Eefde meer aan trekkracht hebt dan aan topsnelheid. Probeer maar met je rondetijden!

_________________
DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 18, 2009 5:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
bij dezelfde overbrengingsverhouding zou je met een kleiner voortandwiel iets makkelijker op gang moeten komen uit stilstand.

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David