Auteur |
Bericht |
jvd
|
Geplaatst: vr jun 19, 2009 8:04 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
als je bijv. het orgineel houd en je drijfstang is versleten, moet je een complete drijfstang verv. van +/- 100 + euro als je lagerschalen monteerd, is het alleen een questi van lagerschalen verv. van een paar tientjes
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: vr jun 19, 2009 11:47 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
lagerschalen zijn toch iets duurder, het inzetten erbij kost het toch al gauw 200 euro. Tks past de ontsteking niet aan, wel de nokkentiming. Dit kost ook weer 90 euro.
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: vr jun 19, 2009 11:50 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
als je ervan uit gaat dat een origineel honda blok 700 euro kost in de doos, dan zijn de rijklaarmaak kosten dus 1000 euro, want een rijklaar blok kost bij tks 1700 euro. Tel bij de aanschaf van het blok de rijklaarmaak kosten op dan komt ik op ca. 1200 euro, dus bijna de prijs waarvoor bdp ze aanbied op marktplaats.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: za jun 20, 2009 12:02 am |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ja kan best wel kloppen wat je zegt energy390. zelf klaar maken (mocht je de kennis er voor hebben) ben je dan rond de 1000 kwijt of misschien iets minder.
er is alweer een aanbieder met imitatie honda's op marktplaats. hij biedt ze aan voor 339,- lijkt wel alsof iedereen er mee wil beginnen hehe
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: za jun 20, 2009 12:04 am |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
om ff een lijstje te maken met aanpassingen:
uitlaat+spruitstuk €100,- benzinepomp € 35,- motorplaat € 35,- lagerschalen € 200,- ( optioneel ) koppeling schuco € 195,-
totaal inc optioneel: € 565,- totaal ex optioneel: € 365,-
Incl honda replica zit je dan op +/- € 670,- of € 870,- rijklaar.
aanpassingen:
tank er af. vacuum op inlaatspruitstuk. begrenzer er af. afstellen onsteking/nokkenas.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
Laatst bijgewerkt door Hendrik1985 op za jun 20, 2009 12:10 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: za jun 20, 2009 12:07 am |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
koppeling 200 euro toerenregelateur verwijderen 30 euro nokken timing aan passen 90 euro overmaat zuiger (weet niet wat het kost)
je zult het blok toch moeten laten voldoen aan de regelementen om mee te kunnen komen. uiteraard kan het goedkoper als je opties weglaat die eventueel later nog wel kunnen.
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: za jun 20, 2009 11:00 am |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Hendrik1985 schreef: om ff een lijstje te maken met aanpassingen:
uitlaat+spruitstuk €100,- benzinepomp € 35,- motorplaat € 35,- lagerschalen € 200,- ( optioneel ) koppeling schuco € 195,-
totaal inc optioneel: € 565,- totaal ex optioneel: € 365,-
Incl honda replica zit je dan op +/- € 670,- of € 870,- rijklaar.
aanpassingen:
tank er af. vacuum op inlaatspruitstuk. begrenzer er af. afstellen onsteking/nokkenas. Zoals de uitlaat + uitlaat spruitstuk ( is niet verplicht volgens mij ) + dat als je het koopt een eenmalige uitgave is. Over het algemeen is het handig om er lagers in te laten maken ( persen. ) Lagers kosten niet zoveel. Je kan het je zelf zo moeilijk en bekostigend maken.
Laatst bijgewerkt door jeffrey1991 op za jun 20, 2009 11:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: za jun 20, 2009 5:23 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
@jeffrey, waar wil jij lagers in persen dan? Bij vkct is een orginele cik demper verplicht, zoals op veel kartbanen ook.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: za jun 20, 2009 6:57 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
heb bericht terug vanuit china, als ik via luchttransport doe, heb ik niets te maken met btw en douane en dergelijke. dat is goed nieuws aangezien ik geen bedrijf ben is het zo ingewikkeld een toeren begrenzer te verwijderen dan? groeten,
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: za jun 20, 2009 7:11 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
haha nee, is niet moeilijk hendrik.
Wat betreft de drijfstang lagers,je boort de drijfstang uit op de maat van de lagerschaaltjes. Daarna duw je de lagerschaaltjes er zo in.
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: za jun 20, 2009 8:41 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Jeffrey ik weet wel dat het zo niet gebeurd. Je zult de drijfstang netjes uit moeten kotteren en dat is een zeer secuur werkje, de witmetaal lagerschalen moeten er precies inpassen. Niet iets wat je thuis doet.
Toerenbegrenzer verwijderen is geen punt.
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: za jun 20, 2009 8:49 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
je laat de drijfstang uitboren op de maat van je lagerschaaltjes. Als dit gebeurt is door een bedrijf ( of je moet zelf de machines er voor hebben ), kan je als het goed gedaan is, zelf thuis de lagerschaaltjes erin zetten. Niks geen persen. Iig zo doen wij het niet... laten we hier verder geen discussie over maken.
Wat ik probeerde te zeggen...
Uitlaat spruitstuk + demper Motorsteunen benzine pomp koppeling Drijfstang uitboren ( in mijn geval )
is allemaal eenmalige kosten
Toeren begrenzer eruit halen kost inprencipe niks is makkelijk zelf te doen.
|
|
Omhoog |
|
|
Hendrik1985
|
Geplaatst: za jun 20, 2009 9:00 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
thnx die lagerschalen en nokkenastiming zal is t.z.t doen. eerst kijken of alles werkt zoals het moet
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: za jun 20, 2009 9:07 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
jeffrey enkele posts hierboven had je het nog over persen, nu zeg je weer dat je ze er niet in moet persen..... Echter vaktechnisch zul je het gat waarin de lager schalen zitten exact moeten hebben zoals jij zegt, dit bereik je niet met boren, dat probeerde ik je uit te leggen.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
Peter Vriezen
|
Geplaatst: zo jun 21, 2009 3:41 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 11, 2009 9:38 pm Berichten: 51 Woonplaats: Doetinchem
|
Hey Hendrik, volgens mij is het leveren van het blokje wel in Nederland belast want het komt niet uit een EU land toch? heb ik toevallig vorige week moeten leren Dan zou er ook nog 19% Btw bijkomen. Misschien dat je het via een kartshop kan bestellen? die kan de belasting in vooraftrek brengen. En tja... er passen 240 blokjes in maar dat lijkt me toch wat veel om mee te starten! Kart je zelf eigenlijk ook? vast wel .. ?
|
|
Omhoog |
|
|