Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ] 

Goed idee of niet?
JA DOEN 76%  76%  [ 29 ]
NEE NIET DOEN 24%  24%  [ 9 ]
ik weet het nog niet 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 38
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 19, 2009 8:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
als je bijv. het orgineel houd en je drijfstang is versleten, moet je een complete drijfstang verv. van +/- 100 + euro
als je lagerschalen monteerd, is het alleen een questi van lagerschalen verv. van een paar tientjes

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 19, 2009 11:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
lagerschalen zijn toch iets duurder, het inzetten erbij kost het toch al gauw 200 euro.
Tks past de ontsteking niet aan, wel de nokkentiming. Dit kost ook weer 90 euro.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: vr jun 19, 2009 11:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
als je ervan uit gaat dat een origineel honda blok 700 euro kost in de doos, dan zijn de rijklaarmaak kosten dus 1000 euro, want een rijklaar blok kost bij tks 1700 euro.
Tel bij de aanschaf van het blok de rijklaarmaak kosten op dan komt ik op ca. 1200 euro, dus bijna de prijs waarvoor bdp ze aanbied op marktplaats.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 20, 2009 12:02 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
ja kan best wel kloppen wat je zegt energy390. zelf klaar maken (mocht je de kennis er voor hebben) ben je dan rond de 1000 kwijt of misschien iets minder.

er is alweer een aanbieder met imitatie honda's op marktplaats. hij biedt ze aan voor 339,- lijkt wel alsof iedereen er mee wil beginnen hehe

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 20, 2009 12:04 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
om ff een lijstje te maken met aanpassingen:

uitlaat+spruitstuk €100,-
benzinepomp € 35,-
motorplaat € 35,-
lagerschalen € 200,- ( optioneel )
koppeling schuco € 195,-

totaal inc optioneel: € 565,-
totaal ex optioneel: € 365,-

Incl honda replica zit je dan op +/- € 670,- of € 870,- rijklaar.

aanpassingen:

tank er af.
vacuum op inlaatspruitstuk.
begrenzer er af.
afstellen onsteking/nokkenas.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Laatst bijgewerkt door Hendrik1985 op za jun 20, 2009 12:10 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 20, 2009 12:07 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
koppeling 200 euro
toerenregelateur verwijderen 30 euro
nokken timing aan passen 90 euro
overmaat zuiger (weet niet wat het kost)

je zult het blok toch moeten laten voldoen aan de regelementen om mee te kunnen komen. uiteraard kan het goedkoper als je opties weglaat die eventueel later nog wel kunnen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 20, 2009 11:00 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Hendrik1985 schreef:
om ff een lijstje te maken met aanpassingen:

uitlaat+spruitstuk €100,-
benzinepomp € 35,-
motorplaat € 35,-
lagerschalen € 200,- ( optioneel )
koppeling schuco € 195,-

totaal inc optioneel: € 565,-
totaal ex optioneel: € 365,-

Incl honda replica zit je dan op +/- € 670,- of € 870,- rijklaar.

aanpassingen:

tank er af.
vacuum op inlaatspruitstuk.
begrenzer er af.
afstellen onsteking/nokkenas.



Zoals de uitlaat + uitlaat spruitstuk ( is niet verplicht volgens mij )
+ dat als je het koopt een eenmalige uitgave is.

Over het algemeen is het handig om er lagers in te laten maken ( persen. )
Lagers kosten niet zoveel.

Je kan het je zelf zo moeilijk en bekostigend maken.


Laatst bijgewerkt door jeffrey1991 op za jun 20, 2009 11:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 20, 2009 5:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
@jeffrey, waar wil jij lagers in persen dan? Bij vkct is een orginele cik demper verplicht, zoals op veel kartbanen ook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 20, 2009 6:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
heb bericht terug vanuit china, als ik via luchttransport doe, heb ik niets te maken met btw en douane en dergelijke. dat is goed nieuws aangezien ik geen bedrijf ben :)

is het zo ingewikkeld een toeren begrenzer te verwijderen dan?

groeten,

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 20, 2009 7:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
haha nee, is niet moeilijk hendrik.

Wat betreft de drijfstang lagers,je boort de drijfstang uit op de maat van de lagerschaaltjes.
Daarna duw je de lagerschaaltjes er zo in.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 20, 2009 8:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
Jeffrey ik weet wel dat het zo niet gebeurd. Je zult de drijfstang netjes uit moeten kotteren en dat is een zeer secuur werkje, de witmetaal lagerschalen moeten er precies inpassen. Niet iets wat je thuis doet.

Toerenbegrenzer verwijderen is geen punt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 20, 2009 8:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
je laat de drijfstang uitboren op de maat van je lagerschaaltjes.
Als dit gebeurt is door een bedrijf ( of je moet zelf de machines er voor hebben ), kan je als het goed gedaan is, zelf thuis de lagerschaaltjes erin zetten.
Niks geen persen. Iig zo doen wij het niet...
laten we hier verder geen discussie over maken.

Wat ik probeerde te zeggen...

Uitlaat spruitstuk + demper
Motorsteunen
benzine pomp
koppeling
Drijfstang uitboren ( in mijn geval )

is allemaal eenmalige kosten

Toeren begrenzer eruit halen kost inprencipe niks is makkelijk zelf te doen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 20, 2009 9:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
thnx :)

die lagerschalen en nokkenastiming zal is t.z.t doen. eerst kijken of alles werkt zoals het moet :)

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: za jun 20, 2009 9:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
jeffrey enkele posts hierboven had je het nog over persen, nu zeg je weer dat je ze er niet in moet persen.....
Echter vaktechnisch zul je het gat waarin de lager schalen zitten exact moeten hebben zoals jij zegt, dit bereik je niet met boren, dat probeerde ik je uit te leggen.

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 390cc klasse.
BerichtGeplaatst: zo jun 21, 2009 3:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 11, 2009 9:38 pm
Berichten: 51
Woonplaats: Doetinchem
Hey Hendrik, volgens mij is het leveren van het blokje wel in Nederland belast want het komt niet uit een EU land toch?
heb ik toevallig vorige week moeten leren ;)
Dan zou er ook nog 19% Btw bijkomen.
Misschien dat je het via een kartshop kan bestellen? die kan de belasting in vooraftrek brengen.
En tja... er passen 240 blokjes in maar dat lijkt me toch wat veel om mee te starten! :lol: Kart je zelf eigenlijk ook? vast wel .. ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David