Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 22, 2009 8:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm
Berichten: 114
Ik heb met mijn 250cc EcoMoto het volgende probleem: de brandstof komt van de brandstofpomp in de caburateur terecht, maar komt uiteindelijk niet in het blok terecht. Alle brandstof verdwijnt eigenlijk direct via de overloop van de caburateur. Als ik geprobeerd heb de kart te starten dan is de bougie ook nog volledig droog. Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? Het gaat om een Keihin 32mm Vacuum caburateur (zie foto).

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 22, 2009 8:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik zou even controleren of de vlotters goed kunnen bewegen en of ze niet lek zijn. Ook het heveltje moet vrij kunnen bewegen.
Eventueel zou er ook nog een sproeier ofzo verstopt kunnen zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 8:05 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Zoals david zegt -> vlotters en sproeiers nakijken. Maar als het met de vlotters te maken zou hebben zou ik wel eerder denken dat het ofwel een slechte afregeling ervan is (véél te vroeg afsluiten) dan een lekke vlotter. Als er een vlotter lek is zal hij niet genoeg drijfvermogen hebben en dus eerder te laat of helemaal niet aflsluiten.
Maar eigenlijk eerst dé vraag: Heb je onlangs wat veranderd aan de carbu of brandstoftoever? Gereinigd of zo? Of is het de eerste ingebruiksname? Het is maar als je dat zo is kan je best eerst de dingen die het laatste gewijzigd zijn terug controleren.
Ik zou dan eventueel denken aan zoals gezegd een slechte vlotterafstelling, wat ook regelmatig gebeurd -> de vlotters omgekeerd gemonteerd waardoor er amper benzine in de vlotterkamer kan. Een fout die veel voorkomt maar ik weet niet of dit ook bij dit type carbu kan.

Sorry, Heb wat te snel gereageerd vermoed ik. Ik begrijp dat er wél benzine uit de overloop komt maar niet in je motor?
Dat wilt zeggen dat je vlotterkamer toch bereikt wordt want de overloop is daarmee verbonden.
Als dit zo is zou ik denken dat het wat te maken heeft met je sproeiers (verstropt) of dat er tussen carbu en motor een lek is waardoor er valse lucht aangezogen wordt. Hierdoor onderstaat er geen onderdruk in de venturibuis en wordt er geen benzine aangezogen. Als je sproeiers verstropt zijn zal je carbu in het venturi droog blijven. Is er een lek waardoor er geen onderdruk in het venturi is zou je carbu wel nat moeten zijn in het venturi.
Erger zou zijn dat er wat met het blok zelf zou zijn waardoor er geen lucht aangezogen word en dus ook geen benzine. Maar dat zou je al moeten gemerkt hebben.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 3:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm
Berichten: 114
De motor is volledig gereviseerd en heeft nog bijna niet gelopen. Eerst was er een Dell'orto 32mm caburateur gemonteerd (hiermee heeft hij circa 1 minuut gelopen om te testen of het blok liep), maar TKS raadde mij af om deze caburateur te gebruiken. Op dat moment heb ik de orginele Keihin caburateur gemonteerd en daarbij ook een grotere Mikuni brandstofpomp.

De sproeier heb ik gedemonteerd, maar hier kon ik niets bijzonders aan zien. Verder heb ik de caburateur nog niet echt goed bekeken. Kan er ergens een verstopping zitten?

Op een gegeven moment was ik ook bang dat er wat met het blok aan de hand was. Heb vervolgens de caburateur gedemonteerd, mijn hand tegen de inlaat aangehouden en vervolgens aan de krukas gedraaid. Toen ik dat deed kon ik een duidelijke zuigende kracht van het blok waarnemen. Dus ik denk niet dat daar het probleem in zit...

Al met al een lastig probleem waar ik al heel lang mee bezig ben om op te lossen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 6:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 22, 2009 9:43 am
Berichten: 17
zijn je pakkingen goed (had mijn vader een keer miste het brandstof gaatje naar het blok)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 7:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat is bij een Ecomoto niet van toepassing.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 7:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 22, 2009 9:43 am
Berichten: 17
o ok


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David