Auteur |
Bericht |
Milano
|
Geplaatst: vr mei 22, 2009 8:08 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm Berichten: 114
|
Ik heb met mijn 250cc EcoMoto het volgende probleem: de brandstof komt van de brandstofpomp in de caburateur terecht, maar komt uiteindelijk niet in het blok terecht. Alle brandstof verdwijnt eigenlijk direct via de overloop van de caburateur. Als ik geprobeerd heb de kart te starten dan is de bougie ook nog volledig droog. Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? Het gaat om een Keihin 32mm Vacuum caburateur (zie foto).  
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: vr mei 22, 2009 8:19 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik zou even controleren of de vlotters goed kunnen bewegen en of ze niet lek zijn. Ook het heveltje moet vrij kunnen bewegen. Eventueel zou er ook nog een sproeier ofzo verstopt kunnen zijn.
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: za mei 23, 2009 8:05 am |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Zoals david zegt -> vlotters en sproeiers nakijken. Maar als het met de vlotters te maken zou hebben zou ik wel eerder denken dat het ofwel een slechte afregeling ervan is (véél te vroeg afsluiten) dan een lekke vlotter. Als er een vlotter lek is zal hij niet genoeg drijfvermogen hebben en dus eerder te laat of helemaal niet aflsluiten. Maar eigenlijk eerst dé vraag: Heb je onlangs wat veranderd aan de carbu of brandstoftoever? Gereinigd of zo? Of is het de eerste ingebruiksname? Het is maar als je dat zo is kan je best eerst de dingen die het laatste gewijzigd zijn terug controleren. Ik zou dan eventueel denken aan zoals gezegd een slechte vlotterafstelling, wat ook regelmatig gebeurd -> de vlotters omgekeerd gemonteerd waardoor er amper benzine in de vlotterkamer kan. Een fout die veel voorkomt maar ik weet niet of dit ook bij dit type carbu kan.
Sorry, Heb wat te snel gereageerd vermoed ik. Ik begrijp dat er wél benzine uit de overloop komt maar niet in je motor? Dat wilt zeggen dat je vlotterkamer toch bereikt wordt want de overloop is daarmee verbonden. Als dit zo is zou ik denken dat het wat te maken heeft met je sproeiers (verstropt) of dat er tussen carbu en motor een lek is waardoor er valse lucht aangezogen wordt. Hierdoor onderstaat er geen onderdruk in de venturibuis en wordt er geen benzine aangezogen. Als je sproeiers verstropt zijn zal je carbu in het venturi droog blijven. Is er een lek waardoor er geen onderdruk in het venturi is zou je carbu wel nat moeten zijn in het venturi. Erger zou zijn dat er wat met het blok zelf zou zijn waardoor er geen lucht aangezogen word en dus ook geen benzine. Maar dat zou je al moeten gemerkt hebben.
|
|
Omhoog |
|
 |
Milano
|
Geplaatst: za mei 23, 2009 3:28 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm Berichten: 114
|
De motor is volledig gereviseerd en heeft nog bijna niet gelopen. Eerst was er een Dell'orto 32mm caburateur gemonteerd (hiermee heeft hij circa 1 minuut gelopen om te testen of het blok liep), maar TKS raadde mij af om deze caburateur te gebruiken. Op dat moment heb ik de orginele Keihin caburateur gemonteerd en daarbij ook een grotere Mikuni brandstofpomp.
De sproeier heb ik gedemonteerd, maar hier kon ik niets bijzonders aan zien. Verder heb ik de caburateur nog niet echt goed bekeken. Kan er ergens een verstopping zitten?
Op een gegeven moment was ik ook bang dat er wat met het blok aan de hand was. Heb vervolgens de caburateur gedemonteerd, mijn hand tegen de inlaat aangehouden en vervolgens aan de krukas gedraaid. Toen ik dat deed kon ik een duidelijke zuigende kracht van het blok waarnemen. Dus ik denk niet dat daar het probleem in zit...
Al met al een lastig probleem waar ik al heel lang mee bezig ben om op te lossen.
|
|
Omhoog |
|
 |
DZP7
|
Geplaatst: za mei 23, 2009 6:34 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 22, 2009 9:43 am Berichten: 17
|
zijn je pakkingen goed (had mijn vader een keer miste het brandstof gaatje naar het blok)
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: za mei 23, 2009 7:16 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dat is bij een Ecomoto niet van toepassing.
|
|
Omhoog |
|
 |
DZP7
|
Geplaatst: za mei 23, 2009 7:20 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 22, 2009 9:43 am Berichten: 17
|
|
Omhoog |
|
 |