Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 10:09 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Dit is niet alleen om je tandwiel sneller te verwisselen maar dan is ook de kans kleiner dat je, je tandwiel support naar de kl**te rijd als je met je tandwiel erg aan de grond komt.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 7:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am
Berichten: 228
Woonplaats: Wageningen-Zwolle
igot,, dat ik een 2ehands kart kocht en geen nieuwe was ik van op de hoogte is altyd wel iets mee en de in busboutjes zijn zeker geen probleem viel me op met los draaien dus heb vandaag een aantal vervangen.
En het tandwiel kreeg een PB dat het beter was hier wel 6 boutjes in tezetten

David,, zal zeker niemand via deze, dit forum in een negatief beeld zetten en dat er een boutje mist zit ik echt niet mee, volgens de verkoper zou de kart zou race klaar zijn starten en rijden, echter viel het me al op dat de achteras op een punt zwaar liep zou volgens hem de remschijf zijn die aan zou lopen, heb vanmiddag alles los gehad lager , lagerflens inbus los gedraait, Dan de inbussen van de lagerhouder los gemaakt, alles weer vast gezet.
zware punt is er uit maar zit wel meet een spelling van 0,7 cm op de ketting bij een hele slag.
dit heb ik verder laten zitten??
Vervolgens wilde ik er nieuwe remblokken in zetten zaten bij de reserve onderdelen
aan bijde zijde van de remklauw zitten 2 inbussen met veer voor de blokken te stellen 3 kreeg ik er uit 1 draait door komt er niet uit? dol ??
Zuiger en cilinder bekeken ziet er goed uit,(de kop er afgehad)
Vraag me af wat er gebeurd met de spelling van de ketting 0,7 cm als ik hier mee ga rijden
En nogmaals zet hier zeker de verkoper niet in een kwaad dag licht!!!
En ja karten kost geld sleutelen vindt ik niet erg ook vandaag weer geleerd
pieter

_________________
Italcorse Italsistem 125cc
Afbeelding
http://www.depaauwkartracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 7:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik neem aan dat je met de speling van 0,7cm bedoelt dat de ketting op een bepaald punt strak staat, en op een ander punt niet. Dat probleem komt vaker voor, en kan meerdere oorzaken hebben:
-Tandwiel niet 100% rond of krom
-Tandwiel niet goed gecentreerd op support
-Ketting ongelijk langer geworden
-Tandwielsupport krom
-Achteras krom
Ik hoop dat er nog andere oorzaken zijn, want ik heb er zelf ook last van, en heb alle mogelijkheden al uitgesloten behalve de kromme tandwielsupport :P

De imbussen met veren zijn niet om de remblokjes te stellen, maar om ervoor te zorgen dat de remblokjes weer terug komen na het remmen. Weet je zeker dat er ééntje dol is, soms blijft het veertje hangen in de remklauw waardoor de imbus er ook moeilijker uit kan komen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 8:05 pm 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Misschien was het beter om de kart eerst eens goed te bekijken voordat je hem kocht. Je hebt hem gekocht in de staat dat hij is...

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 8:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am
Berichten: 228
Woonplaats: Wageningen-Zwolle
Philipper
Volgens de verkoper zou de rem aanlopen.

David,
idd speling van 0,7cm dat de ketting op een bepaald punt strak staat, en op een ander punt niet.
Ik heb de ketting er af gehad en zag het lager bij het tandwiel wat ik iets los had gedraait als nog bewegen, dus mijn vermoeden is dat de as krom is.
Wat betreft de remklauw dat het veertje hangen in de remklauw zal ik morgen nog eens naar kijken, de andere 3 sprongen er zo uit na het draaien dus meschien blijft deze hangen.
bedankt voor de tip dacht dat deze voor het terug komen en stellen waren.
pieter

_________________
Italcorse Italsistem 125cc
Afbeelding
http://www.depaauwkartracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 8:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Dit is precies de reden dat ik de karts die ik in het verleden 2e hands heb aangeschaft eerst geheel gedemonteerd heb en vervolgens boutje voor boutje en moertje voor moertje weer in elkaar heb gezet.
Voordeel hiervan is dat ieder onderdeel door je handen gaat en geinspecteerd kan worden op beschadiging, werking en kwaliteit. je weet als je klaar bent ook precies waar elk onderdeel voor dient en hoe het werkt waardoor je bepaalde gedragingen van de kart ook veelal kan vertalen en eventueel oplossen.
Op deze manier kun je met een gerust hart voor de eerste keer de baan op met een door jezelf geassembleerde kart, zonder voor verrassingen te komen staan.

Bovendien is sleutelen ook een onderdeel van de hobby/ sport :P

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2009 9:47 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am
Berichten: 228
Woonplaats: Wageningen-Zwolle
954rr,
De kart uit elkaar was idd ook van plan om zeker alles nog eens na telopen op gebreken en werking.
Ook vanochtend ben ik met de achter as bezig geweest helemaal er uit gehad en op een glasplaat van 1 cm dik gelegd gerold en conclusie as is krom!!
Ben er met goed vertrouwen vanuit gegaan tijdens de verkoop dat het de remschijf was die volgens de verkoper aan zou lopen blijkt dus niet zo tezijn.
mankeert voor deze prijs zeker wel wat aan ,maar de achter as is een ander verhaal

Pieter

_________________
Italcorse Italsistem 125cc
Afbeelding
http://www.depaauwkartracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2009 11:02 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
een Nieuwe as kan soms wel aardig in prijs oplopen

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2009 11:14 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am
Berichten: 228
Woonplaats: Wageningen-Zwolle
Das duidelijk +- € 100.00
Heb wat gezocht via google kan dit altijd nog proberen
Achteras terug richten
http://www.kartgrid.be/forum/viewtopic.php?t=3315

_________________
Italcorse Italsistem 125cc
Afbeelding
http://www.depaauwkartracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2009 11:20 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Het is mogelijk heb er al veel dat zien doen.
Toch lijkt het me beter om een nieuwe te kopen want ik denk dat hij niet altijd terug 100% recht is.
ik heb ook een tikje in mijn as. als ik de as rond draai dan zie ik de scheef heen en weer gaan , heb nu een nieuwe remschijf en hij heeft dit nog steeds.
Maar ik ben tevereden over de grip en het stoort me helemaal niet.
Ik bedoel dus eigenlijk dat als je as niet heel fel krom is je gewoon kan rijden.

GRtzz

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2009 11:59 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Als je een beetje goed zoekt heb je er 1tje voor +- 60 euro.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2009 12:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am
Berichten: 228
Woonplaats: Wageningen-Zwolle
Kan de as proberen terichten maar lijkt me een pleister op een houten been.

1. Nu zit het middelste lager met tyrips vast,(wordt vaker gedaan lees ik in de eerdere post) Als ik een andere achter as koop Moet ik het middelste lager vast zetten of niet??

2. Welke as een harde of een zachte achteras.

3. wat het tandwiel betreft de 3 boutjes heb er nu 6 in zitten, 3 wordt vaker gedaan i.v.b snel verwisselen, ik heb niet de mogelijkheid om deze even snel over de as te schuiven een geheel
Mag je deze door zagen??? of nieuw kopen

_________________
Italcorse Italsistem 125cc
Afbeelding
http://www.depaauwkartracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2009 1:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Ik zou voor een medium achteras gaan en middelste lager kun je gewoon zo laten.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2009 3:37 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik zou het middelste lager gewoon vast zetten

en inderdaad medium as

richten is een goede optie als die niet al te krom is (een paar mm slag is goed recht te krijgen) ik doe het echter nooit met een hamer maar op m'n werk onder een pers met behulp van een meet klok en een paar lager blokken


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 03, 2009 5:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am
Berichten: 228
Woonplaats: Wageningen-Zwolle
heb nu 2 antwoorden op het middelste lager vast te zetten joris zegt wel,,, Kartje zegt niet???

heb begrepen dat als ik hem vast zet dit weer temaken heeft dat het chassis wat stugger wordt
pieter

_________________
Italcorse Italsistem 125cc
Afbeelding
http://www.depaauwkartracing.com


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David