Auteur |
Bericht |
Basjuh
|
Geplaatst: za mei 02, 2009 10:09 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Dit is niet alleen om je tandwiel sneller te verwisselen maar dan is ook de kans kleiner dat je, je tandwiel support naar de kl**te rijd als je met je tandwiel erg aan de grond komt.
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: za mei 02, 2009 7:04 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
igot,, dat ik een 2ehands kart kocht en geen nieuwe was ik van op de hoogte is altyd wel iets mee en de in busboutjes zijn zeker geen probleem viel me op met los draaien dus heb vandaag een aantal vervangen. En het tandwiel kreeg een PB dat het beter was hier wel 6 boutjes in tezetten
David,, zal zeker niemand via deze, dit forum in een negatief beeld zetten en dat er een boutje mist zit ik echt niet mee, volgens de verkoper zou de kart zou race klaar zijn starten en rijden, echter viel het me al op dat de achteras op een punt zwaar liep zou volgens hem de remschijf zijn die aan zou lopen, heb vanmiddag alles los gehad lager , lagerflens inbus los gedraait, Dan de inbussen van de lagerhouder los gemaakt, alles weer vast gezet. zware punt is er uit maar zit wel meet een spelling van 0,7 cm op de ketting bij een hele slag. dit heb ik verder laten zitten?? Vervolgens wilde ik er nieuwe remblokken in zetten zaten bij de reserve onderdelen aan bijde zijde van de remklauw zitten 2 inbussen met veer voor de blokken te stellen 3 kreeg ik er uit 1 draait door komt er niet uit? dol ?? Zuiger en cilinder bekeken ziet er goed uit,(de kop er afgehad) Vraag me af wat er gebeurd met de spelling van de ketting 0,7 cm als ik hier mee ga rijden En nogmaals zet hier zeker de verkoper niet in een kwaad dag licht!!! En ja karten kost geld sleutelen vindt ik niet erg ook vandaag weer geleerd pieter
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za mei 02, 2009 7:50 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik neem aan dat je met de speling van 0,7cm bedoelt dat de ketting op een bepaald punt strak staat, en op een ander punt niet. Dat probleem komt vaker voor, en kan meerdere oorzaken hebben: -Tandwiel niet 100% rond of krom -Tandwiel niet goed gecentreerd op support -Ketting ongelijk langer geworden -Tandwielsupport krom -Achteras krom Ik hoop dat er nog andere oorzaken zijn, want ik heb er zelf ook last van, en heb alle mogelijkheden al uitgesloten behalve de kromme tandwielsupport De imbussen met veren zijn niet om de remblokjes te stellen, maar om ervoor te zorgen dat de remblokjes weer terug komen na het remmen. Weet je zeker dat er ééntje dol is, soms blijft het veertje hangen in de remklauw waardoor de imbus er ook moeilijker uit kan komen.
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: za mei 02, 2009 8:05 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Misschien was het beter om de kart eerst eens goed te bekijken voordat je hem kocht. Je hebt hem gekocht in de staat dat hij is...
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: za mei 02, 2009 8:16 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Philipper Volgens de verkoper zou de rem aanlopen.
David, idd speling van 0,7cm dat de ketting op een bepaald punt strak staat, en op een ander punt niet. Ik heb de ketting er af gehad en zag het lager bij het tandwiel wat ik iets los had gedraait als nog bewegen, dus mijn vermoeden is dat de as krom is. Wat betreft de remklauw dat het veertje hangen in de remklauw zal ik morgen nog eens naar kijken, de andere 3 sprongen er zo uit na het draaien dus meschien blijft deze hangen. bedankt voor de tip dacht dat deze voor het terug komen en stellen waren. pieter
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: za mei 02, 2009 8:42 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Dit is precies de reden dat ik de karts die ik in het verleden 2e hands heb aangeschaft eerst geheel gedemonteerd heb en vervolgens boutje voor boutje en moertje voor moertje weer in elkaar heb gezet. Voordeel hiervan is dat ieder onderdeel door je handen gaat en geinspecteerd kan worden op beschadiging, werking en kwaliteit. je weet als je klaar bent ook precies waar elk onderdeel voor dient en hoe het werkt waardoor je bepaalde gedragingen van de kart ook veelal kan vertalen en eventueel oplossen. Op deze manier kun je met een gerust hart voor de eerste keer de baan op met een door jezelf geassembleerde kart, zonder voor verrassingen te komen staan. Bovendien is sleutelen ook een onderdeel van de hobby/ sport
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: zo mei 03, 2009 9:47 am |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
954rr, De kart uit elkaar was idd ook van plan om zeker alles nog eens na telopen op gebreken en werking. Ook vanochtend ben ik met de achter as bezig geweest helemaal er uit gehad en op een glasplaat van 1 cm dik gelegd gerold en conclusie as is krom!! Ben er met goed vertrouwen vanuit gegaan tijdens de verkoop dat het de remschijf was die volgens de verkoper aan zou lopen blijkt dus niet zo tezijn. mankeert voor deze prijs zeker wel wat aan ,maar de achter as is een ander verhaal
Pieter
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: zo mei 03, 2009 11:02 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
een Nieuwe as kan soms wel aardig in prijs oplopen
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: zo mei 03, 2009 11:14 am |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
|
Omhoog |
|
|
Philipper
|
Geplaatst: zo mei 03, 2009 11:20 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Het is mogelijk heb er al veel dat zien doen. Toch lijkt het me beter om een nieuwe te kopen want ik denk dat hij niet altijd terug 100% recht is. ik heb ook een tikje in mijn as. als ik de as rond draai dan zie ik de scheef heen en weer gaan , heb nu een nieuwe remschijf en hij heeft dit nog steeds. Maar ik ben tevereden over de grip en het stoort me helemaal niet. Ik bedoel dus eigenlijk dat als je as niet heel fel krom is je gewoon kan rijden.
GRtzz
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: zo mei 03, 2009 11:59 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Als je een beetje goed zoekt heb je er 1tje voor +- 60 euro.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: zo mei 03, 2009 12:37 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Kan de as proberen terichten maar lijkt me een pleister op een houten been.
1. Nu zit het middelste lager met tyrips vast,(wordt vaker gedaan lees ik in de eerdere post) Als ik een andere achter as koop Moet ik het middelste lager vast zetten of niet??
2. Welke as een harde of een zachte achteras.
3. wat het tandwiel betreft de 3 boutjes heb er nu 6 in zitten, 3 wordt vaker gedaan i.v.b snel verwisselen, ik heb niet de mogelijkheid om deze even snel over de as te schuiven een geheel Mag je deze door zagen??? of nieuw kopen
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: zo mei 03, 2009 1:43 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik zou voor een medium achteras gaan en middelste lager kun je gewoon zo laten.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo mei 03, 2009 3:37 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik zou het middelste lager gewoon vast zetten
en inderdaad medium as
richten is een goede optie als die niet al te krom is (een paar mm slag is goed recht te krijgen) ik doe het echter nooit met een hamer maar op m'n werk onder een pers met behulp van een meet klok en een paar lager blokken
|
|
Omhoog |
|
|
pieter
|
Geplaatst: zo mei 03, 2009 5:14 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
heb nu 2 antwoorden op het middelste lager vast te zetten joris zegt wel,,, Kartje zegt niet???
heb begrepen dat als ik hem vast zet dit weer temaken heeft dat het chassis wat stugger wordt pieter
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|