Auteur |
Bericht |
pieter
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 5:05 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 06, 2009 11:07 am Berichten: 228 Woonplaats: Wageningen-Zwolle
|
Hoi Scarto
ik laat het allemaal even liggen , ja naar de andere kant van het land, Ik heb een p.m gehad van iemand vlak naast de deur is wat dichter bij , maar als nog bedankt voor het aanbod mvrg pieter
_________________ Italcorse Italsistem 125cc http://www.depaauwkartracing.com
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 9:19 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
RK1 sneller dan een 390? Waar?
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 9:26 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
390 heeft 13 pk Rk1 heeft 15 pk
rk1 is lichter. 390 is zwaarder.
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 9:27 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
@pieter: mocht je meer willen weten over een honda 390, of hoe deze in elkaar zit dan kun je eventueel hier wel even langskomen. Heb hier een 26ps versie staan, en een standaard versie uit elkaar liggen dus ideaal als je wilt zien hoe het zit... En ik ben ook niet te beroerd om het een en ander uit te leggen/toe te lichten.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di apr 07, 2009 9:34 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
jeffrey, toch is de 390 standaard sneller op eefde dan de rk1, ondanks dat de 390 met 165kg 25 kg zwaarder is dan de rk1! Pk's zijn mooi, maar een goed koppel is ook veel bij gebaat!
|
|
Omhoog |
|
|
Seb
|
Geplaatst: wo apr 08, 2009 8:40 am |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
Energy 390 schreef: RK1 sneller dan een 390? Waar? Op bijna alle banen dus, behalve Eefde blijkbaar :p
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: wo apr 08, 2009 10:23 am |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: wo apr 08, 2009 10:49 am |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
Karakteristiek van een motor is veel belangrijker dan alleen de pk's. Ik had ook een motor in m'n auto waarbij je het nokkenastandwiel kon verdraaien. In de ene stand had ik van 2000 tot boven de 7000 overal meer dan 300Nm koppel, met een piek van 335Nm en 280pk. In de andere stand had ik wel 300pk, maar alleen heel hoog in z'n toeren fatsoenlijk koppel, op de 0-100 scheelde dat gewoon een halve seconde... Maar natuurlijk was dat laatste wel veel stoerder om in de kroeg te kunnen vertellen. Van Nm's raakt de gemiddelde Sjon niet onder de indruk, want zijn diesel heeft er wel 400. Dat hij dat koppel maar in een heel klein gebiedje van bijvoorbeeld 750 toeren beschikbaar heeft en dat hij daardoor alsnog veel trager is, dat snapt hij niet.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: wo apr 08, 2009 10:53 am |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Citaat: Energy 390 schreef: RK1 sneller dan een 390? Waar?
Op bijna alle banen dus, behalve Eefde blijkbaar :p Toch maar eens gaan rijden daar......
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: wo apr 08, 2009 4:58 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
zou zeggen kom eens een wedstrijdje meepikken met die 12 rk1's. De volgende racedag hebben we er een aparte klasse voor. Het ligt er natuurlijk helemaal aan met welke 390 je jezelf gaat vergelijken. De afgelopen racedag reden er op Eefde 4 rk1's van Len van Leeuwen mee, alleen waren langzamer dan de top van de 390 klasse. Zo nu zijn we klaar met het wellus nietussen groeten Roeland.
|
|
Omhoog |
|
|
Sjoran
|
Geplaatst: wo apr 08, 2009 5:43 pm |
|
Geregistreerd: za feb 14, 2009 10:55 pm Berichten: 116 Woonplaats: Zutphen
|
Honda is zeker weten sneller op Eefde dan RK1..........
Maja ligt er natuurlijk ook aan wat je afstellingen zijn, welke tandwielverhouding en natuurlijk welke rijder.......
_________________ http://WWW.KARTENZO.NLBirel RX32 - Swissauto SA250
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: wo apr 08, 2009 7:58 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
Maar hoe reglementair rijden die 390's nog rond? Aangezien tuning relatief goedkoop te doen is (de eerste paar pk's althans), is dat eenvoudig te regelen. En controle is er op clubniveau toch al niet, dus wie zal het zeggen??
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|
Plukkie
|
Geplaatst: wo apr 08, 2009 9:43 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Hahaha, goed bezig Roeland. Ik ben overtuigd. Maar de opmerking van HVB is ook zeer zeker geen onzin ....
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: wo apr 08, 2009 10:06 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
@hvb, met standaard bedoelen we bij onze club:
Alles aan de motor moet orgineel zijn. Echter: -Toerenregelaar mag verwijderd worden -Ontstekingstijdstip mag worden geoptimaliseerd -Standaard overmaat zuigers zijn toegestaan.
Al met al hebben deze beessies 13 pk, ervan uitgaande dat een blok uit de doos niet eens de 13 pk haalt.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
hvb83
|
Geplaatst: wo apr 15, 2009 7:53 am |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
Energy 390, tussen wat de reglementen voorschrijven en wat er daadwerkelijk op de kart zit, zitten vaak werelden van verschil. Alles valt of staat met de controle. Aangezien je het over het ontstekingstijdstip aanpassen hebt, neem ik aan dat je zelf niet veel aan je motoren doet? Ik neem aan dat je het nokkenastandwiel verdraaien bedoelt? Geloof me, ze doen er meer aan dan je je kunt voorstellen... Ik zeg het eerlijk, als bij mij de pakkans vrijwel nul zou zijn, zou ik ook gewoon meer aan m'n motor doen dan wat zou mogen. Nu laat ik het wel uit m'n hoofd omdat ik weet dat de pakkans reëel is.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
|