Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 10:07 pm 

Geregistreerd: do nov 20, 2008 10:01 pm
Berichten: 1
ik heb mijn benzinetankje verwijderd en wil de externebenzinetank aansluiten, nu heb ik begrepen dat je daar een brandstofpompje voor moet aansluiten,
zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik heel dit gebeuren aansluit? evt met voorbeeld van foto's?
dat zou ik heel erg waarderen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 10:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
je moet zowiezo een vacuum aansluiting maken op je inlaatspruitstuk
die sluit je aan op je benzine pomp op het vacuum gedeelte

op de benzinetoevoer van de pomp naar de benzine aansluiting op de motor
en eventueel als je die hebt een retour op de pomp, terug naar de tank (is niet altijd nodig)

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 10:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Een klein gaatje in je inlaatkanaal boren, draad in tappen en een nippeltje erin schroeven, deze kun je achterop de brandstofpomp aansluiten.(de vacuüm aansluiting) Je hebt voor een gx200 een kleintje nodig met 1 toevoer aansluiting en 1 pompaansluiting... Je kunt er een retoutleiding op maken door een y-stuk in je pompleiding(van de pomp naar de carburateur), alleen dan moet je er wel voor zorgen dat het hoogste punt van die leiding minimaal 10 cm hoger ligt dan je carburateur...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2008 11:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
retour leiding hoger dan de carburateur? heb vele honda's gezien maar geen met de retour perse boven de carb.

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 3:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Het hoogste punt van de retourleiding ligt hoger dan de carburateur, dit moet bij een gx390 sowieso omdat hij anders teveel teruggooit door de retour en hij gaat sputteren bij het uitkomen van langzamere bochten...

Ik weet niet zeker of dit bij een 200 ook noodzakelijk is maar het kan in ieder geval geen kwaad...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 5:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
ik had bij m'n 390 het y-stuk gewoon meteen na de mikuni pomp zitten. Je kunt beter je retour afregelen door in het y stuk een sproeier te plaatsen.

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 7:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
idd, ik had net als roeland ook de retour op de pomp

door middel van een sproeier regelde ik de hoeveelheid wat terug gevoerd werd
heb er nooit problemen mee gehad

stotteren oid nooit last van gehad
zelf met de rk1 heb ik de retour aan de benzinepomp gemaakt op de zelfde manier als bij de 390

hier heb ik ook niets geen problemen mee, gewoon een kleine sproeier erin en klaar

wat wel belangrijk is, is de beluchting van de carburateur, maar da's weer een heel ander verhaal

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 7:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Kleine sproeier erin word inderdaad ook veel gedaan... In principe hetzelfde effect aangezien je ervoor zorgt dat er meer druk moet zijn voordat het door de retour de tank weer in gaat...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 21, 2008 8:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
als je gewoon de dellorto benzinepomp aanschaft heb je geen retour nodig. Heb ik voorheen ook gebruikt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: ...
BerichtGeplaatst: ma apr 27, 2009 9:16 pm 

Geregistreerd: za apr 25, 2009 5:58 pm
Berichten: 17
...


Laatst bijgewerkt door zundappchef op wo nov 16, 2016 11:10 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 12:08 pm 

Geregistreerd: wo okt 29, 2008 9:00 pm
Berichten: 12
Woonplaats: eenrum
om dit topic weer nieuw leven in te blazen,

ik heb een gx 340, ook met externe vacuumpomp, maar ik heb de kart gekocht met een gx240, met zelfde vacuumpomp.
nu heb ik bij sommige lange bochten rechtsom dat hij even dood valt bij het uitkomen van de bocht.
kan het zijn dat de vacuumomp een te kleine capaciteit heeft?

alsvast bedankt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 1:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 11, 2009 9:38 pm
Berichten: 51
Woonplaats: Doetinchem
"@ Marlon
Het hoogste punt van de retourleiding ligt hoger dan de carburateur, dit moet bij een gx390 sowieso omdat hij anders teveel teruggooit door de retour en hij gaat sputteren bij het uitkomen van langzamere bochten... "

Dit is dus precies het probleem bij mijn 390 het stotteren als ik uit langzame bochten kom. Ik heb het niet altijd maar meestal na een paar rondjes rijden. Als ik het goed begrijp moet de retour leiding dus hoger liggen dan de leiding die de benzine naar de carburateur pompt? Maar de retour leiding loopt bij mij al helemaal naar de bovenkant van de tank dus veel hoger kan de leiding niet komen nog tips? De laatste keer heb ik de retour leiding wat afgeknepen met een tyrip maar of dit echt de bedoeling is?

mvg Peter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 5:07 pm 
Hallo Peter,

Het kan ook een heel andere oorzaak hebben.
Zoals jij het beschrijft word het brandstofpeil in de vlotterkamer steeds lager.
Dus is de hoeveelheid brandstof die door het vlotterventiel komt niet altijd genoeg.
Controleer dus:
Stand van de vlotter.
Gangbaarheid van de vlotternaald.
Druk van de brandstofpomp: werken de membranen goed, lekkage, geen luchtbellen in de leidingen of pomp, vacuum goed (ventilatieopening op pomp open, slangen sluiten goed aan, niet geknikt)

Ook:
Sluit het vlotterventiel wel goed af bij stevig remmen / rijden door de bocht?
In dat geval stroomt de carb dus over en verzuipt de motor.

Loopt ie wel goed als je de retour afknijpt?
Als dat zo is, krijgt de carb dus te te weinig benzine.
Overigens, op onze Subaru zit geen retourleiding (en ook geen choke)

Kortom algehele systeemcheck.

Subarumouse


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za sep 26, 2009 2:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
@Peter Vriezen: je kunt eventueel proberen hem af te knellen, als dat helpt dan weet je dat het daar aan ligt.(kan wel zijn dat er dan soms wat benzine uit de carburateur lekt) Ik had er altijd een vernouwing in zitten én de leiding hoger dan de carburateur, dan ging het bij mij goed.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 26, 2009 6:45 pm 

Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm
Berichten: 614
Het makkelijkste is om gewoon even te proberen de retour te knijpen, dit is het meest voor de hand liggende probleem. Waar je ook even naar moet kijken is of je benzinekraantje wel volledig open staat (knullig, maar heb het zelf ook al eens gehad, hij stond 0.5cm dicht en in de haakse rechtse bochten viel hij ook dood)

Als dit het niet is weet je dat je even je carburateur open moet halen en je vlotter controleren.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David