Auteur |
Bericht |
tim221174
|
Geplaatst: do nov 20, 2008 10:07 pm |
|
Geregistreerd: do nov 20, 2008 10:01 pm Berichten: 1
|
ik heb mijn benzinetankje verwijderd en wil de externebenzinetank aansluiten, nu heb ik begrepen dat je daar een brandstofpompje voor moet aansluiten,
zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik heel dit gebeuren aansluit? evt met voorbeeld van foto's?
dat zou ik heel erg waarderen.
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: do nov 20, 2008 10:35 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
je moet zowiezo een vacuum aansluiting maken op je inlaatspruitstuk
die sluit je aan op je benzine pomp op het vacuum gedeelte
op de benzinetoevoer van de pomp naar de benzine aansluiting op de motor
en eventueel als je die hebt een retour op de pomp, terug naar de tank (is niet altijd nodig)
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: do nov 20, 2008 10:41 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Een klein gaatje in je inlaatkanaal boren, draad in tappen en een nippeltje erin schroeven, deze kun je achterop de brandstofpomp aansluiten.(de vacuüm aansluiting) Je hebt voor een gx200 een kleintje nodig met 1 toevoer aansluiting en 1 pompaansluiting... Je kunt er een retoutleiding op maken door een y-stuk in je pompleiding(van de pomp naar de carburateur), alleen dan moet je er wel voor zorgen dat het hoogste punt van die leiding minimaal 10 cm hoger ligt dan je carburateur...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: do nov 20, 2008 11:35 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
retour leiding hoger dan de carburateur? heb vele honda's gezien maar geen met de retour perse boven de carb.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: vr nov 21, 2008 3:22 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Het hoogste punt van de retourleiding ligt hoger dan de carburateur, dit moet bij een gx390 sowieso omdat hij anders teveel teruggooit door de retour en hij gaat sputteren bij het uitkomen van langzamere bochten...
Ik weet niet zeker of dit bij een 200 ook noodzakelijk is maar het kan in ieder geval geen kwaad...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: vr nov 21, 2008 5:13 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
ik had bij m'n 390 het y-stuk gewoon meteen na de mikuni pomp zitten. Je kunt beter je retour afregelen door in het y stuk een sproeier te plaatsen.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: vr nov 21, 2008 7:37 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
idd, ik had net als roeland ook de retour op de pomp
door middel van een sproeier regelde ik de hoeveelheid wat terug gevoerd werd
heb er nooit problemen mee gehad
stotteren oid nooit last van gehad
zelf met de rk1 heb ik de retour aan de benzinepomp gemaakt op de zelfde manier als bij de 390
hier heb ik ook niets geen problemen mee, gewoon een kleine sproeier erin en klaar
wat wel belangrijk is, is de beluchting van de carburateur, maar da's weer een heel ander verhaal
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: vr nov 21, 2008 7:51 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Kleine sproeier erin word inderdaad ook veel gedaan... In principe hetzelfde effect aangezien je ervoor zorgt dat er meer druk moet zijn voordat het door de retour de tank weer in gaat...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: vr nov 21, 2008 8:11 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
als je gewoon de dellorto benzinepomp aanschaft heb je geen retour nodig. Heb ik voorheen ook gebruikt.
|
|
Omhoog |
|
|
zundappchef
|
Geplaatst: ma apr 27, 2009 9:16 pm |
|
Geregistreerd: za apr 25, 2009 5:58 pm Berichten: 17
|
...
Laatst bijgewerkt door zundappchef op wo nov 16, 2016 11:10 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
giel.db
|
Geplaatst: vr sep 25, 2009 12:08 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 29, 2008 9:00 pm Berichten: 12 Woonplaats: eenrum
|
om dit topic weer nieuw leven in te blazen,
ik heb een gx 340, ook met externe vacuumpomp, maar ik heb de kart gekocht met een gx240, met zelfde vacuumpomp. nu heb ik bij sommige lange bochten rechtsom dat hij even dood valt bij het uitkomen van de bocht. kan het zijn dat de vacuumomp een te kleine capaciteit heeft?
alsvast bedankt
|
|
Omhoog |
|
|
Peter Vriezen
|
Geplaatst: vr sep 25, 2009 1:14 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 11, 2009 9:38 pm Berichten: 51 Woonplaats: Doetinchem
|
"@ Marlon Het hoogste punt van de retourleiding ligt hoger dan de carburateur, dit moet bij een gx390 sowieso omdat hij anders teveel teruggooit door de retour en hij gaat sputteren bij het uitkomen van langzamere bochten... "
Dit is dus precies het probleem bij mijn 390 het stotteren als ik uit langzame bochten kom. Ik heb het niet altijd maar meestal na een paar rondjes rijden. Als ik het goed begrijp moet de retour leiding dus hoger liggen dan de leiding die de benzine naar de carburateur pompt? Maar de retour leiding loopt bij mij al helemaal naar de bovenkant van de tank dus veel hoger kan de leiding niet komen nog tips? De laatste keer heb ik de retour leiding wat afgeknepen met een tyrip maar of dit echt de bedoeling is?
mvg Peter
|
|
Omhoog |
|
|
Subarumouse
|
Geplaatst: vr sep 25, 2009 5:07 pm |
|
|
Hallo Peter,
Het kan ook een heel andere oorzaak hebben. Zoals jij het beschrijft word het brandstofpeil in de vlotterkamer steeds lager. Dus is de hoeveelheid brandstof die door het vlotterventiel komt niet altijd genoeg. Controleer dus: Stand van de vlotter. Gangbaarheid van de vlotternaald. Druk van de brandstofpomp: werken de membranen goed, lekkage, geen luchtbellen in de leidingen of pomp, vacuum goed (ventilatieopening op pomp open, slangen sluiten goed aan, niet geknikt)
Ook: Sluit het vlotterventiel wel goed af bij stevig remmen / rijden door de bocht? In dat geval stroomt de carb dus over en verzuipt de motor.
Loopt ie wel goed als je de retour afknijpt? Als dat zo is, krijgt de carb dus te te weinig benzine. Overigens, op onze Subaru zit geen retourleiding (en ook geen choke)
Kortom algehele systeemcheck.
Subarumouse
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: za sep 26, 2009 2:38 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
@Peter Vriezen: je kunt eventueel proberen hem af te knellen, als dat helpt dan weet je dat het daar aan ligt.(kan wel zijn dat er dan soms wat benzine uit de carburateur lekt) Ik had er altijd een vernouwing in zitten én de leiding hoger dan de carburateur, dan ging het bij mij goed.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Scarto
|
Geplaatst: za sep 26, 2009 6:45 pm |
|
Geregistreerd: di jul 15, 2008 7:37 pm Berichten: 614
|
Het makkelijkste is om gewoon even te proberen de retour te knijpen, dit is het meest voor de hand liggende probleem. Waar je ook even naar moet kijken is of je benzinekraantje wel volledig open staat (knullig, maar heb het zelf ook al eens gehad, hij stond 0.5cm dicht en in de haakse rechtse bochten viel hij ook dood)
Als dit het niet is weet je dat je even je carburateur open moet halen en je vlotter controleren.
|
|
Omhoog |
|
|