Auteur |
Bericht |
jeffrey1991
|
Geplaatst: do okt 30, 2008 12:04 am |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
@Dick,
Niet mijn kunsten over nemen!!
haha ( he basjuh )
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: do okt 30, 2008 9:03 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
@Dick, hoe zat het ook alweer ????
O ja, Ferrari = viertakt, Trabant = tweetakt en Ducati = viertakt en de brommer van het petje op de hoek = tweetakt.
Nodig je graag een keer uit om met een knappe 2-takt (shifter desnoods), een keer te rijden tegen een paar VT250 rijders in hun grasmaaier.
Heel veel succes en sterkte
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
kartje
|
Geplaatst: do okt 30, 2008 9:48 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Jammer dat ze ermee stoppen. Ik weet niet veel van de 4-takten maar een merk minder is toch spijtig. Ik weet nu dat er 4-taktjes zijn die aardig rap zijn (noem geen namen). En de rivaliteit tussen 2-takt en 4-takt zal er altijd zijn. Leven en laten leven.
_________________ ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
|
Dick
|
Geplaatst: do okt 30, 2008 11:43 am |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
@alex64 mooie vergelijken!!! maar je hebt inderdaad gelijk, die dingen zijn zeer snel. Maar om nou te beweren dat ze sneller zijn dan een icc gaat toch echt tever. ( of het ligt aan het poppetje dat erin zit )
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: do okt 30, 2008 12:12 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
@Dick,
Natuurlijk maakt de coureur veel verschil, ook wij zijn afwisselend mobiele chicane voor de wedstrijd ICC rijder met onze junior Vampire, daarintegen rijden de "recreatiepiloten" met hun ICC ons ook wel eens in de weg.
Ter illustratie onderstaand bericht:
Een vreemde eend in de bijt bij trainingen in Veldhoven
Uitgegeven door Tim Biesbrouck 17 april 2007 17:58
Het Stegmoto Vampire demoteam bezocht zaterdag de vrije trainingen in Veldhoven voorafgaand aan het prestigieuze ICC NAB kampioenschap. Vaste Vampire testrijder Rik van Beek kreeg vooraf veel commentaar, maar wist indruk te maken.
Op internet werd de aankondiging van het team niet aangemoedigd. De Vampire van Stegmoto zou te langzaam zijn en werd zelfs vergeleken met een 'grasmaaier'. Eenmaal op het circuit werd het tegendeel duidelijk bewezen en bewees de machine niet veel onder te doen voor de snelle ICC karts.
Op zaterdag reed Van Beek met de Suter Vampire automaat op VRK-chassis onverstoorbaar zijn ronden, maar ondervond daarbij wel hinder van 'snelle tweetakten' die langzamer waren om de kracht van de Vampire viertakt machine te trotseren.
Op verzoek van de baanexploitant werd besloten uitsluitend nog in het snellere ICC-klassen mee te trainen. In de hogere ICC-klassen blies de Vampire zijn sonore toontje goed mee.
Na afloop van de trainingen werd de Vampire met verbaasde belangstelling door menig snelle tweetakter bewonderd. Het Vampire demoteam denkt daarom geslaagd te zijn in haar missie.
Bron: racexpress
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do okt 30, 2008 1:38 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Hallo Alex,
Leuk illustratief stukje over de huidige stand van zaken omtrend het vergelijk 2-takt met 4-takt ! Is er ook bekend hoe de rondetijden van de Vampire waren t.o.v. de ICC's ? Gewoon uit nieuwsgierigheid; het zou leuk zijn te weten of een Vampire bij wijze van spreke in de top tien zou kunnen meedoen, of dat het verschil toch (nog) wat groter is.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Lex
|
Geplaatst: do okt 30, 2008 1:45 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Hoi Wilfred, geen idee hoe de rondetijden liggen, RJ van het forum of Stegmoto (Vampire importeur) zal hier veel meer zinnigs over kunnen zeggen.
Groeten Lex.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
|
Dick
|
Geplaatst: do okt 30, 2008 1:59 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
vergelijk ze maar eens op mylaps.com dan kun je een beetje objectief vergelijken
|
|
Omhoog |
|
|
Paul
|
Geplaatst: do okt 30, 2008 4:15 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
hier op het forum kun je zien dat RJ aardig voorin rijd met zijn vampire
Bo ICC Zanardi 43.2
marko ICC TM K9b Birel 44.28
Iceman ICC MS Kart 45.06
TH Racing ICC CRG 45.08
SM ICC TM K9b MS-kart 45.18
Jeroen Eggink TM K9b ICC Birel 45.60
RJ Vampire VRK 45.51
Rene Oud Rotax Max sr. ???? 46.00
Ron88 Rotax Max LRG 46.01
kijk maar eens nbij de snelste ronde tijden hier op het forum.
|
|
Omhoog |
|
|
Dick
|
Geplaatst: do okt 30, 2008 5:08 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
2 sec. en de beetjes.... ik heb zelf ook nog eens gekeken.
en het zit inderdaad ongeveer 2 tot 2.5 sec uitelkaar. Maar om nou over dichtbij te spreken vind ik wel overdreven.
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: do okt 30, 2008 9:41 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Dick eerst blaas je hoog van de toren dat de 4takt grasmaaiers zijn (de mug) en de tweetakten veel sneller zijn (de olifant).
We kunnen toch eerlijk erkennen dat de viertakten (racemotoren, dus niet de omgebouwde industrie motoren) behoorlijk in het spoor van de 2 takten komen. De viertakt bouwers zullen nog vele stellingen moeten nemen voordat ze bij de cik worden geaccepteerd.
Van mij part sluiten we nu de 2/4takt discussie weer voor even.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
|
Dick
|
Geplaatst: do okt 30, 2008 10:35 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
ik heb een paar berichtjes terug al aangegeven dat die dingen snel zijn.
Maar om een heftige discussie aan te zwengelen heb ik het maar grasmaaier motoren genoemd. En je ziet, het is goed vis weer.
( werkt wel vaker op het forum )
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: do okt 30, 2008 10:59 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
top dat je deze discussie voor xxxx keer hebt kunnen aanzwengelen!
|
|
Omhoog |
|
|
Dick
|
Geplaatst: vr okt 31, 2008 9:50 am |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
|
Omhoog |
|
|
BeNeDu-Racing
|
Geplaatst: vr okt 31, 2008 10:45 pm |
|
Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm Berichten: 367 Woonplaats: Emlichheim
|
Beste Forummers,
Natuurlijk jammer dat Vampire stopt met de productie, ik denk dat hier meerdere redenen voor zijn, ik neem aan als een bedrijf winst maakt of gelijk draait dat je door gaat met de bedrijfsvoering, zeker met het oog op de toekomst waar kwa verkoop groei in zit.
Dus het zal voor een groot deel hierdoor komen dat Vampire stopt dit in kombinatie met andere factoren.
@2takt4takt verhaal
Daarnaast als je 4 takt producent bent ben je gebonden aan een budget,
het budget kan groter worden door verkoop van de motoren, hoe meer verkoop hoe meer budget.
Waardoor je de motor verder door kunt ontwikkelen waar meteen weer aan vast hangt dat die sneller en beter wordt!
Het is alleen wel duidelijk dat het erg moeilijk is om als producent van een 4 takt motor in de groene cijfers te blijven!
Kortom de tijd zal het uitmaken of 2 takt of 4 takt gaat worden waar de hoogste klasses in zijn op dit moment is dat nog zeker 2 takt!
@ Dick,
Van een man van 35 had ik toch een wat volwassenere houding verwacht!
Maar aan je verhalen te zien zul is het veel lucht dus zal dat op de baan ook wel zo zijn!:) ik zou zeggen zet je 2 takt eens naast onze 4 takt!(Biland SA250 Fighter ca35pk)
groetjes Team Biland
_________________ Met vriendelijke groet, BeNeDu-Racing Stephan Osinga 0031-619822458 0049-59439853003 www.beneduracing.comCheck us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!
|
|
Omhoog |
|
|