Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 12:04 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
@Dick,

Niet mijn kunsten over nemen!! 8)

haha ( he basjuh )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 9:03 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
@Dick, hoe zat het ook alweer ????
O ja, Ferrari = viertakt, Trabant = tweetakt en Ducati = viertakt en de brommer van het petje op de hoek = tweetakt.
Nodig je graag een keer uit om met een knappe 2-takt (shifter desnoods), een keer te rijden tegen een paar VT250 rijders in hun grasmaaier.
Heel veel succes en sterkte :LL

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 9:48 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Jammer dat ze ermee stoppen. Ik weet niet veel van de 4-takten maar een merk minder is toch spijtig. Ik weet nu dat er 4-taktjes zijn die aardig rap zijn (noem geen namen). En de rivaliteit tussen 2-takt en 4-takt zal er altijd zijn. Leven en laten leven.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 11:43 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm
Berichten: 263
@alex64 mooie vergelijken!!! maar je hebt inderdaad gelijk, die dingen zijn zeer snel. Maar om nou te beweren dat ze sneller zijn dan een icc gaat toch echt tever. ( of het ligt aan het poppetje dat erin zit )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 12:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
@Dick,
Natuurlijk maakt de coureur veel verschil, ook wij zijn afwisselend mobiele chicane voor de wedstrijd ICC rijder met onze junior Vampire, daarintegen rijden de "recreatiepiloten" met hun ICC ons ook wel eens in de weg.
Ter illustratie onderstaand bericht:

Een vreemde eend in de bijt bij trainingen in Veldhoven
Uitgegeven door Tim Biesbrouck 17 april 2007 17:58

Het Stegmoto Vampire demoteam bezocht zaterdag de vrije trainingen in Veldhoven voorafgaand aan het prestigieuze ICC NAB kampioenschap. Vaste Vampire testrijder Rik van Beek kreeg vooraf veel commentaar, maar wist indruk te maken.
Op internet werd de aankondiging van het team niet aangemoedigd. De Vampire van Stegmoto zou te langzaam zijn en werd zelfs vergeleken met een 'grasmaaier'. Eenmaal op het circuit werd het tegendeel duidelijk bewezen en bewees de machine niet veel onder te doen voor de snelle ICC karts.

Op zaterdag reed Van Beek met de Suter Vampire automaat op VRK-chassis onverstoorbaar zijn ronden, maar ondervond daarbij wel hinder van 'snelle tweetakten' die langzamer waren om de kracht van de Vampire viertakt machine te trotseren.
Op verzoek van de baanexploitant werd besloten uitsluitend nog in het snellere ICC-klassen mee te trainen. In de hogere ICC-klassen blies de Vampire zijn sonore toontje goed mee.
Na afloop van de trainingen werd de Vampire met verbaasde belangstelling door menig snelle tweetakter bewonderd. Het Vampire demoteam denkt daarom geslaagd te zijn in haar missie.

Bron: racexpress

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 1:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Hallo Alex,

Leuk illustratief stukje over de huidige stand van zaken omtrend het vergelijk 2-takt met 4-takt ! Is er ook bekend hoe de rondetijden van de Vampire waren t.o.v. de ICC's ? Gewoon uit nieuwsgierigheid; het zou leuk zijn te weten of een Vampire bij wijze van spreke in de top tien zou kunnen meedoen, of dat het verschil toch (nog) wat groter is.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 1:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Hoi Wilfred, geen idee hoe de rondetijden liggen, RJ van het forum of Stegmoto (Vampire importeur) zal hier veel meer zinnigs over kunnen zeggen.
Groeten Lex.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 1:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm
Berichten: 263
vergelijk ze maar eens op mylaps.com dan kun je een beetje objectief vergelijken


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 4:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
hier op het forum kun je zien dat RJ aardig voorin rijd met zijn vampire

Bo ICC Zanardi 43.2

marko ICC TM K9b Birel 44.28

Iceman ICC MS Kart 45.06

TH Racing ICC CRG 45.08

SM ICC TM K9b MS-kart 45.18

Jeroen Eggink TM K9b ICC Birel 45.60

RJ Vampire VRK 45.51

Rene Oud Rotax Max sr. ???? 46.00

Ron88 Rotax Max LRG 46.01

kijk maar eens nbij de snelste ronde tijden hier op het forum.

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 5:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm
Berichten: 263
2 sec. en de beetjes.... ik heb zelf ook nog eens gekeken.
en het zit inderdaad ongeveer 2 tot 2.5 sec uitelkaar. Maar om nou over dichtbij te spreken vind ik wel overdreven.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 9:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
Dick eerst blaas je hoog van de toren dat de 4takt grasmaaiers zijn (de mug) en de tweetakten veel sneller zijn (de olifant).
We kunnen toch eerlijk erkennen dat de viertakten (racemotoren, dus niet de omgebouwde industrie motoren) behoorlijk in het spoor van de 2 takten komen. De viertakt bouwers zullen nog vele stellingen moeten nemen voordat ze bij de cik worden geaccepteerd.
Van mij part sluiten we nu de 2/4takt discussie weer voor even.

groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 10:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm
Berichten: 263
ik heb een paar berichtjes terug al aangegeven dat die dingen snel zijn.
Maar om een heftige discussie aan te zwengelen heb ik het maar grasmaaier motoren genoemd. En je ziet, het is goed vis weer.
( werkt wel vaker op het forum )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2008 10:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
top dat je deze discussie voor xxxx keer hebt kunnen aanzwengelen! =D)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 31, 2008 9:50 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm
Berichten: 263
goed he


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 31, 2008 10:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 20, 2007 4:17 pm
Berichten: 367
Woonplaats: Emlichheim
Beste Forummers,

Natuurlijk jammer dat Vampire stopt met de productie, ik denk dat hier meerdere redenen voor zijn, ik neem aan als een bedrijf winst maakt of gelijk draait dat je door gaat met de bedrijfsvoering, zeker met het oog op de toekomst waar kwa verkoop groei in zit.
Dus het zal voor een groot deel hierdoor komen dat Vampire stopt dit in kombinatie met andere factoren.

@2takt4takt verhaal
Daarnaast als je 4 takt producent bent ben je gebonden aan een budget,
het budget kan groter worden door verkoop van de motoren, hoe meer verkoop hoe meer budget.
Waardoor je de motor verder door kunt ontwikkelen waar meteen weer aan vast hangt dat die sneller en beter wordt!

Het is alleen wel duidelijk dat het erg moeilijk is om als producent van een 4 takt motor in de groene cijfers te blijven!
Kortom de tijd zal het uitmaken of 2 takt of 4 takt gaat worden waar de hoogste klasses in zijn op dit moment is dat nog zeker 2 takt!

@ Dick,

Van een man van 35 had ik toch een wat volwassenere houding verwacht!
Maar aan je verhalen te zien zul is het veel lucht dus zal dat op de baan ook wel zo zijn!:) ik zou zeggen zet je 2 takt eens naast onze 4 takt!(Biland SA250 Fighter ca35pk)


groetjes Team Biland

_________________
Met vriendelijke groet,

BeNeDu-Racing
Stephan Osinga
0031-619822458
0049-59439853003

www.beneduracing.com
Check us on Facebook, Twitter or Instagram and like us!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David