Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 23, 2008 11:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
Heeft iemand een goede tip om er voor te zorgen dat je aandrijfsnaren van je waterpomp niet zo hard uitdrogen.
Kwam er vandaag achter dat me reservesetje wat op de achteras zit ook al helemaal gebarsten was kan ik dus weer de hele as eruit halen.
Alle tips zijn welkom.

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 23, 2008 2:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Hoi Paul,
het kost dan wel wat, maar zet gewoon een luchtgekoeld blok op je kart :mrgreen:

(met het inspuiten van de as met siliconenspray, doe ik de rubbers altijd mee.
Ze geven in het begin wel wat af, maar zijn nog steeds mooi flexibel en zonder barsten (vanaf oktober 2007))

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 24, 2008 2:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
haal ze eraf nadat je hebt gereden en doe ze er pas weer op als je weer gaat rijden.
hele achteras eraf halen is onzin; je knipt de snaar door midden en plakt hem weer vast met goede lijm als hij goed zit. of igg over de as want tijdens het lijmen hoeft er geen spanning op te staan.
we hebben hetzelf ook gedaan en het werkt perfect
:D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 24, 2008 6:02 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik gebruikte altijd loop snaren die kun je gewoon op lengte knippen en daarna aan elkaar smelten

tegenwoordig heb ik een getand riempje


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 24, 2008 6:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm
Berichten: 263
He Joris, loop snaren wat zijn dat nou weer?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 24, 2008 10:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
is het niet mogelijk de waterpomp aan de buitenkant van je wiellager te zetten???????? hoef alleen maar je wiel maar te verwijderen
zal wel een domme tip zijn maar niet geschoten is altijd mis
ps ik ben de vader van swiss

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 25, 2008 10:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
wij gebruiken nu snaren van een video recorder.
(Handig, als je pa een elektronica bedrijf heeft :P )

Ik denk trouwens niet dat het lukt om je waterpomp voorbij de wiellager te krijgen. want dan moet hij ook voorbij het tandwiel. je poelie zou dan wel gewoon passen op je achteras, maar waar bevestig je dan je waterpomp? Ik vind het geen stom idee hoor, maar ik denk niet dat het gaat lukken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 25, 2008 5:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ik neem aan dat Swiss bedoeld aan de kant van de rem?

Dit zou eventueel misschien wel kunnen, maar dan moet je wel zelf een steuntje fabriceren voor de waterpomp en even zien hoe je uitkomt met je waterslangen...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 25, 2008 7:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Bad Bentheim
Ik heb het al wel eens gezien met een promo dat ze de waterpomp aan de rem kant zoals marlon zegt aan een lagerhouder vastzetten...het zag er niet eens onaardig uit, en ik kon ook niets raars zien aan de slangen.

dus het is wel een optie, maar ik heb eigenlijk ook geen last met uitdrogen van de snaren en zaten bij mijn crg er bij mij sowieso al 2 jaar op..

gr Bas

_________________
MS Kart 08 ft. TM K9bspecial

BoBaArt Kartracing

Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jul 26, 2008 11:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
koop goede lijm dit kan echt en het zit echt vast ook

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 31, 2008 2:30 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 31, 2007 11:28 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Alicante
alle bovengenoemde zijn inderdaad een optie wij hebben er hier 1 rondrijden met pomp aan de buitenkant en dat werkt perfect en ook het schuin doorknippen en vastlijmen met secondelijm werkt uitstekend maar toch houden we altijd 2 reserve rubbers over de as om met wedstrijden snel te kunnen wissellen en niet in de box hoeft te w88 tot je lijm droog is want je kan t beter 1 minuutlijm noemen 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 31, 2008 11:58 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
dit is wat wij ook doen
gewoon lijmen

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 31, 2008 9:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Nou ik wil echt geen gelijmd snaartje! Zoveel werk is het ook weer niet om het riempje 1x per jaar te vervangen (doe dit in de winter) meestal haal je dan toch je gehele kart uit elkaar en dan kun je tevens meteen een reserve snaar plaatsen.

Maar ieder z'n eigen feestje!

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 01, 2008 8:32 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Ben het helemaal met Fart eens, Na elke race gaat bij ons toch de as eruit om lagers te reinigen / smeren / vervangen.
Een nieuwe snaar ligt er dan zo op. (tot nu toe nog niet nodig geweest)

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 3:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm
Berichten: 752
Woonplaats: Rijswijk
het lijmen werkt wel perfect hoor. zeker als je op de baan staat en hij breekt.
ik heb ook nog een fototje gevonden met de waterpomp voorbij de rem :
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David