Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: verschil tussen bezine?
BerichtGeplaatst: za jun 28, 2008 3:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Rekem
Wat ik me nu al een tijdje afvraag, wat is het verschil tss super 95 en super 98?

Zou het echt veel kwaad kunnen als je ze wisselt?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 28, 2008 4:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Het octaan gehalte. Hoe hoger het octaan gehalte, hoe later de brandstof zal ontbranden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 28, 2008 4:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Rekem
dus het beste bij super 98 blijven dan, zeker voor een rotax max want heb me laten vertellen dat ze anders zouden kunnen vastlopen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 28, 2008 4:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat valt wel mee, heb zelf al met 95 gereden met mijn max, er is niets vastgelopen. Rotax schrijft zelfs gewoon 95 voor in de handleiding van de max.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 28, 2008 4:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Rekem
mja voor het veilig te houden toch maar bij Euro super loodvrije 98 blijven :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 28, 2008 6:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Zolang de compressie niet te hoog word en de cilindertemperatuur niet te hoog oploopt kun je prima met euro 95 rijden. De enige manier waarop de cilindertemperatuur bij mijn weten zo hoog op kan lopen is als je te schraal rijd, en dan is je motor allang vastgelopen als gevolg van gebrekkige smering. (of je koelsysteem moet kapot zijn, maar dan loopt die sowieso wel stuk, euro 95 of euro 98 maakt dan niet meer uit)

Bij mijn weten is de compressie van een 125cc kartmotor niet zo hoog dat euro 98 noodzakelijk is...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 28, 2008 10:16 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
wij rijden de icc toch met 100 octaan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 28, 2008 10:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
@joris: waar haal je 100 octaan vandaan dan? Bovendien heeft een icc wanneer deze goed afgesteld staat een hogere compressie dan een rotax max, én meer voorontsteking wat in extreme gevallen ook nog wel iets mee kan spelen volgens mij.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 28, 2008 10:40 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
@ marlon duitsland gewoon aan de pomp


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jun 28, 2008 10:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Ah oke. Ik dacht al, hier in nederland is het nergens te krijgen, heb toen vaag ergens een verhaal gehoord dat gulf het in nederland verkocht, maar dat is ook in de doofpot verdwenen.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 29, 2008 7:29 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
Ik rij mijn iame x30 ook met v-power 100 octaan gehalte,is dit eigenlijk wel nodig.
Het scheelt toch een duppie de liter als ik 98 kan rijden.

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 29, 2008 8:54 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
hoe hoger het octaan hoe voller de ontbranding.
maar als je denk dat je het merkt.....ik denk van niet.
je praat over een verschil van 2% in de brandstof,als de rest 100% in orde is zou je in theorie i.p.v.35 pk nu 0,7 pk meer hebben [dit is een voorbeeld]
ik denk dat je de moeite kunt besparen.

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 29, 2008 5:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
Berichten: 431
Woonplaats: Ter Apel
Even zoeken in het forum dan zie je dat we het hier al uitgebreid over hebben gehad. Deze link en dan halverwege blad 4 is alles netjes uitgelegd.

http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic ... c&start=45


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 29, 2008 8:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
ik heb met de biland waar ik mee rijd, euro 95 en duitse V-power gereden

maar met een 4-takt kon ik het wel degelijk merken
in hogere toeren liep hij beter door

voor een 2-takt lijkt me het niet echt nodig, daar is 98 goed genoeg voor

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 30, 2008 11:40 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Hmm,

Heb ook met een Biland gereden en die werkte nochthans prima met gewone loodvrije 98 hoor.
Ik moet er wel bij zeggen dat die van mijn "onbewerkt" was en 1 van de eerste types. Misschien dat de latere types met onder andere de nieuwe onsteking en dergelijke wel beter zouden lopen met een ander tpe benzine?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David