Auteur |
Bericht |
Ben999
|
Geplaatst: za jun 28, 2008 3:06 pm |
|
Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm Berichten: 202 Woonplaats: Rekem
|
Wat ik me nu al een tijdje afvraag, wat is het verschil tss super 95 en super 98?
Zou het echt veel kwaad kunnen als je ze wisselt?
|
|
Omhoog |
|
|
Sendatje
|
Geplaatst: za jun 28, 2008 4:10 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm Berichten: 316
|
Het octaan gehalte. Hoe hoger het octaan gehalte, hoe later de brandstof zal ontbranden.
|
|
Omhoog |
|
|
Ben999
|
Geplaatst: za jun 28, 2008 4:24 pm |
|
Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm Berichten: 202 Woonplaats: Rekem
|
dus het beste bij super 98 blijven dan, zeker voor een rotax max want heb me laten vertellen dat ze anders zouden kunnen vastlopen.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za jun 28, 2008 4:40 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dat valt wel mee, heb zelf al met 95 gereden met mijn max, er is niets vastgelopen. Rotax schrijft zelfs gewoon 95 voor in de handleiding van de max.
|
|
Omhoog |
|
|
Ben999
|
Geplaatst: za jun 28, 2008 4:49 pm |
|
Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm Berichten: 202 Woonplaats: Rekem
|
mja voor het veilig te houden toch maar bij Euro super loodvrije 98 blijven
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: za jun 28, 2008 6:50 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Zolang de compressie niet te hoog word en de cilindertemperatuur niet te hoog oploopt kun je prima met euro 95 rijden. De enige manier waarop de cilindertemperatuur bij mijn weten zo hoog op kan lopen is als je te schraal rijd, en dan is je motor allang vastgelopen als gevolg van gebrekkige smering. (of je koelsysteem moet kapot zijn, maar dan loopt die sowieso wel stuk, euro 95 of euro 98 maakt dan niet meer uit)
Bij mijn weten is de compressie van een 125cc kartmotor niet zo hoog dat euro 98 noodzakelijk is...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za jun 28, 2008 10:16 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
wij rijden de icc toch met 100 octaan
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: za jun 28, 2008 10:26 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
@joris: waar haal je 100 octaan vandaan dan? Bovendien heeft een icc wanneer deze goed afgesteld staat een hogere compressie dan een rotax max, én meer voorontsteking wat in extreme gevallen ook nog wel iets mee kan spelen volgens mij.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za jun 28, 2008 10:40 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
@ marlon duitsland gewoon aan de pomp
|
|
Omhoog |
|
|
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: za jun 28, 2008 10:47 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ah oke. Ik dacht al, hier in nederland is het nergens te krijgen, heb toen vaag ergens een verhaal gehoord dat gulf het in nederland verkocht, maar dat is ook in de doofpot verdwenen.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
|
Paul
|
Geplaatst: zo jun 29, 2008 7:29 am |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Ik rij mijn iame x30 ook met v-power 100 octaan gehalte,is dit eigenlijk wel nodig.
Het scheelt toch een duppie de liter als ik 98 kan rijden.
|
|
Omhoog |
|
|
bas
|
Geplaatst: zo jun 29, 2008 8:54 am |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
hoe hoger het octaan hoe voller de ontbranding.
maar als je denk dat je het merkt.....ik denk van niet.
je praat over een verschil van 2% in de brandstof,als de rest 100% in orde is zou je in theorie i.p.v.35 pk nu 0,7 pk meer hebben [dit is een voorbeeld]
ik denk dat je de moeite kunt besparen.
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
|
Henri
|
Geplaatst: zo jun 29, 2008 5:51 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: zo jun 29, 2008 8:47 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ik heb met de biland waar ik mee rijd, euro 95 en duitse V-power gereden
maar met een 4-takt kon ik het wel degelijk merken
in hogere toeren liep hij beter door
voor een 2-takt lijkt me het niet echt nodig, daar is 98 goed genoeg voor
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: ma jun 30, 2008 11:40 am |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Hmm,
Heb ook met een Biland gereden en die werkte nochthans prima met gewone loodvrije 98 hoor.
Ik moet er wel bij zeggen dat die van mijn "onbewerkt" was en 1 van de eerste types. Misschien dat de latere types met onder andere de nieuwe onsteking en dergelijke wel beter zouden lopen met een ander tpe benzine?
|
|
Omhoog |
|
|