Auteur |
Bericht |
954rr
|
Geplaatst: wo mei 28, 2008 8:54 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
@Energy Daar heb je helemaal gelijk in, alleen als verkoop niet aan de orde is vind ik dat niet zo spannend
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do mei 29, 2008 8:24 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@954rr,
Je kunt proberen het volgende boekje te bestellen bij Tal-ko:
"NEW REGULATIONS AND TECHNICAL GUIDE FOR FORMULA TKM"
Misschien staan daar wel de benodigde gegevens in; je kunt het allicht navragen bij Tal-ko, dan weet je het zeker. Ik ben niet van plan zelf onderhoud te gaan doen aan mijn blokje, ben ik veel te A-technisch voor...
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: do mei 29, 2008 7:32 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
He Wilfred bedankt voor de suggestie, ik krijg alleen de indruk dat het meer een regelement met wat technische info is over de raceklasse met TKM.
Wat ik eigenlijk nodig zou hebben is een werkplaats manual, maar ik betwijfel of die vrijgegeven word/is.
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: do mei 29, 2008 8:43 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Je kunt een mailtje sturen naar Tal-ko en navragen wat er precies in staat. Wat ik uit de korte omschrijving op hun site opmaakte, zouden er ook vele technische tekeningen in staan + veel afstelgegevens. Misschien kunnen we samen het boekje bestellen?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: do mei 29, 2008 10:21 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Mailtje is onderweg,
Ik hoop dat ze me begrijpen, mijn engels is niet zo best hahahaha
Kom je zaterdag ook nog?
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: zo jun 01, 2008 8:41 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Kan iemand mij vertellen wat de klepspeling is van een K4S?
En eventueel wat info over het afstellen van de kettingspanner (nokkenas)
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma jun 02, 2008 11:44 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@954rr,
Iemand die het zeker weet is Ronald Kleinherenbrink. Ik stuur je wel een PB met zijn nummer.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
954rr
|
Geplaatst: ma jun 02, 2008 4:53 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
He Wilfred bedankt voor de PM.
Ik heb Ronald gebeld en heb hem gevraagd of er een technische handleiding is, die bestaat dus gewoon helemaal niet.
Aanhaalmomenten op gevoel en klepspeling ongeveer 0.2.
Hij melde mij ook dat als het motortje goed loopt, gewoon iedere keer verse olie erin en verder vanaf blijven.
EVentueel de kettingspanner eens nalopen maar ook dit is eigenlijk overbodig.
Overigens een zeer vriendelijke en spraakzame man.
Er rest maar 1 ding en dat is starten en wegwezen
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: ma jun 02, 2008 6:22 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ja die Ronald is een goeie vent inderdaad.
Ik had al zo'n vermoeden dat er niet echt een handleiding is, maar goed nu weten we het zeker.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: ma jun 02, 2008 11:19 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm Berichten: 154
|
@ Et
het is "starten en warmrijden" en daarna niet "wegwezen maar wegracen"
Moet ik je dit nog uitleggen
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
|
|
Omhoog |
|
|
Ruud
|
Geplaatst: vr jun 06, 2008 11:23 pm |
|
Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm Berichten: 154
|
OOk de kleppen stellen is lastig
Ze werken met plaatjes en die moet je maar net hebben.
Ps mijn klepspeling meet ik op 0.25
_________________ SWISS 250 + BIREL 2007
|
|
Omhoog |
|
|
V3git4
|
Geplaatst: ma jul 28, 2008 12:50 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 14, 2007 10:59 am Berichten: 14
|
Ik heb ook een TKM, ik Belgie zie je er ook niet al te veel meer. Ik blijf er wel bij dat het een super motor is. Op Eindhoven gaan er niet al teveel maxen over mij. Alleen diegenen die fel afgesteld zijn en om de 5 rondjes binnenrijden, moet ik laten passeren. Zoals gezegd is de olie super belangrijk voor de TKM. Als je gewoon ervoor zorgt dat je dat in het oog houdt EN telkens rustig warm rijdt, is de TKM heel betrouwbaar!
Bart
|
|
Omhoog |
|
|
Frankje
|
Geplaatst: vr aug 22, 2008 1:46 am |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
Zijn er nog meer mensen met ervaring met een Tkm 4s - op de wat langere banen, tov van de 2takt die daar voornamelijk rond rijden
Wat ik me namelijk afvraag is of je een beetje mee kan komen op banen, zoals Kombikart Circuit de Landsard, Kartcircuit Pottendijk en Kombikart Circuit de Landsard.
Voor de rest moet ik zeggen dat de TKM me wel vet lijkt ( ook al rijden er niet veel meer rond)
|
|
Omhoog |
|
|
Wilfred
|
Geplaatst: vr aug 22, 2008 9:29 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Een TKM zal het op de langere banen afleggen tegen een 100cc/125cc 2-takt; logisch gezien het vermogen.
Alleen bij een Rotax schijnt een TKM op Berghem redelijk in de buurt te kunnen blijven. Uiteraard alles afhankelijk van de rijders. Maar een TKM is er in ieder geval sneller dan een 390/RK1.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
|