Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 28, 2008 8:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
@Energy Daar heb je helemaal gelijk in, alleen als verkoop niet aan de orde is vind ik dat niet zo spannend

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2008 8:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@954rr,

Je kunt proberen het volgende boekje te bestellen bij Tal-ko:

"NEW REGULATIONS AND TECHNICAL GUIDE FOR FORMULA TKM"

Misschien staan daar wel de benodigde gegevens in; je kunt het allicht navragen bij Tal-ko, dan weet je het zeker. Ik ben niet van plan zelf onderhoud te gaan doen aan mijn blokje, ben ik veel te A-technisch voor...

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2008 7:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
He Wilfred bedankt voor de suggestie, ik krijg alleen de indruk dat het meer een regelement met wat technische info is over de raceklasse met TKM.

Wat ik eigenlijk nodig zou hebben is een werkplaats manual, maar ik betwijfel of die vrijgegeven word/is.

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2008 8:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Je kunt een mailtje sturen naar Tal-ko en navragen wat er precies in staat. Wat ik uit de korte omschrijving op hun site opmaakte, zouden er ook vele technische tekeningen in staan + veel afstelgegevens. Misschien kunnen we samen het boekje bestellen?

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2008 10:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Mailtje is onderweg,
Ik hoop dat ze me begrijpen, mijn engels is niet zo best hahahaha
Kom je zaterdag ook nog?

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 01, 2008 8:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Kan iemand mij vertellen wat de klepspeling is van een K4S?
En eventueel wat info over het afstellen van de kettingspanner (nokkenas)

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2008 11:44 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@954rr,

Iemand die het zeker weet is Ronald Kleinherenbrink. Ik stuur je wel een PB met zijn nummer.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2008 4:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
He Wilfred bedankt voor de PM.

Ik heb Ronald gebeld en heb hem gevraagd of er een technische handleiding is, die bestaat dus gewoon helemaal niet.
Aanhaalmomenten op gevoel en klepspeling ongeveer 0.2.

Hij melde mij ook dat als het motortje goed loopt, gewoon iedere keer verse olie erin en verder vanaf blijven.
EVentueel de kettingspanner eens nalopen maar ook dit is eigenlijk overbodig.

Overigens een zeer vriendelijke en spraakzame man.

Er rest maar 1 ding en dat is starten en wegwezen :mrgreen:

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2008 6:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Ja die Ronald is een goeie vent inderdaad.

Ik had al zo'n vermoeden dat er niet echt een handleiding is, maar goed nu weten we het zeker.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2008 11:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
@ Et

het is "starten en warmrijden" en daarna niet "wegwezen [-X maar wegracen"

Moet ik je dit nog uitleggen :tir:

_________________
SWISS 250 + BIREL 2007


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2008 11:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 13, 2007 9:14 pm
Berichten: 154
OOk de kleppen stellen is lastig
Ze werken met plaatjes en die moet je maar net hebben.

Ps mijn klepspeling meet ik op 0.25

_________________
SWISS 250 + BIREL 2007


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2008 12:50 pm 

Geregistreerd: wo maart 14, 2007 10:59 am
Berichten: 14
Ik heb ook een TKM, ik Belgie zie je er ook niet al te veel meer. Ik blijf er wel bij dat het een super motor is. Op Eindhoven gaan er niet al teveel maxen over mij. Alleen diegenen die fel afgesteld zijn en om de 5 rondjes binnenrijden, moet ik laten passeren. Zoals gezegd is de olie super belangrijk voor de TKM. Als je gewoon ervoor zorgt dat je dat in het oog houdt EN telkens rustig warm rijdt, is de TKM heel betrouwbaar!

Bart


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 22, 2008 1:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
Zijn er nog meer mensen met ervaring met een Tkm 4s - op de wat langere banen, tov van de 2takt die daar voornamelijk rond rijden
Wat ik me namelijk afvraag is of je een beetje mee kan komen op banen, zoals Kombikart Circuit de Landsard, Kartcircuit Pottendijk en Kombikart Circuit de Landsard.
Voor de rest moet ik zeggen dat de TKM me wel vet lijkt ( ook al rijden er niet veel meer rond)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 22, 2008 9:29 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Een TKM zal het op de langere banen afleggen tegen een 100cc/125cc 2-takt; logisch gezien het vermogen.

Alleen bij een Rotax schijnt een TKM op Berghem redelijk in de buurt te kunnen blijven. Uiteraard alles afhankelijk van de rijders. Maar een TKM is er in ieder geval sneller dan een 390/RK1.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David