Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eerste keer op Genk
BerichtGeplaatst: za feb 09, 2008 8:13 pm 

Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am
Berichten: 243
Woonplaats: Maasmechelen
vandaag mijn eerste keer in een rotax max en mijn eerste keer op genk.

sproeier 168 en 12/83.
probleemjes:

stutteren op 13500 toeren (eind rechte stuk), waarschijnlijk tandwiel te groot, moet naar een <80/12.

kart neemt niet snel op bij lage toeren, acceleratie uit de bochten. powervalve?
naald op stand 2.

bugie was telkens te rijk bij controle.

in de laatse bocht naar rechts kwam mijn rechter achterwiel te veel van de grond volgens omstaanders, ik voelde dit niet echt maar had bijna in elke bocht overstuur, mijn achterkant had te weinig grip. is hier een oplossing voor?

voorkant was ok, al had ik bij het ingaan van de bocht het gevoel dat hij niet goed instuurde, neiging om rechtdoor te gaan...

reed met groene vega's, druk bij koude banden 0.7.

van voor sta ik al redelijk breed, iets smaller als van achter.

iemand suggesties, tips?

dit smaakt naar meer!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 09, 2008 9:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2007 7:40 pm
Berichten: 199
Het zag er allemaal goed uit eh Sammy :)

En als je 13500toeren haalt op het rechte stuk dan rijdt hij al heel goed...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 09, 2008 9:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am
Berichten: 1727
misschien nog wat onwenig.
de volgende keer zal het wel beter gaan denk ik.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 09, 2008 9:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
12-83 is inderdaad te groot, maar hij zou 13.500 toeren (of iets meer) moeten halen met een kleiner achtertandwiel. Nu kan het best zijn dat je nog even moet wennen aan Genk, want mijn ervaring is dat het nogal wat toeren kan schelen als je de bocht voor het rechte stuk niet goed neemt, maar als dat niet het geval is, had je met deze verhouding dus eigenlijk meer toeren moeten kunnen draaien.

Kart neemt niet snel op uit bochten, das sowieso niet het sterkste punt van een Max. Hoe had je de powervalve staan dan?
Wat voor naald je gebruikt is misschien ook wel handig om even te vermelden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 09, 2008 9:48 pm 

Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am
Berichten: 243
Woonplaats: Maasmechelen
het is het oude model van naald.

bij 13500 toeren stutterde hij aan het eind van het rechte stuk, alsof de begrenzer aansprong en weer afsprong...

reed een tijd van 1:02.800, maar had het gevoel dat de aftselling nog veel beter kan.

powervalve had ik iets meer opengedraaid, hij sprong snel aan, misschien te snel...

is het normaal dat hij nog na geen half uur rijden een hele tank leeg rijdt?

ik ben maar een beginner dus ik heb geen ervaring in dit soort dingen en ik kan niet vergelijken..

motor heeft ook geen 55 graden gehaald, was wel afgeplakt.

persoonlijk denk ik dat een kleinere achtertandwiel wel zal helpen.

ivm met het insturen en overstuur, dit kan natuurlijk ook te maken hebben met rijstijl, al vind ik het raar dat mijn wiel zo hoog van de grond komt in de laatste bocht.

@kurt
zag er idd goed uit buiten het feit dat ik constant de andere in het oog moest houden die gewoon veel sneller waren. spinde zelfs een keer of 2 door van de ideale lijn af te gaan om oa verstappen en co door te laten vliegen :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 09, 2008 10:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2007 7:40 pm
Berichten: 199
Ja maar die verstappen reed wel als een sneltrein op zijn CRGtje man man das geen schande om die voorbij te moeten laten gaan :D

Oud model van naald, de K27 zou zelfs onderin het toerental gebied iets meer kracht moeten geven... De kunst van de max bestaat erin om hem door de bocht te laten rollen, zo het toerental hoog genoeg te houden om met voldoende vaart uit de bocht te komen...

Ivm de temperatuur, gewoon nog iets meer afplakken dat hij lekker tussen de 55 en 60 graden inkomt...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za feb 09, 2008 11:11 pm 

Geregistreerd: ma jan 28, 2008 12:15 pm
Berichten: 157
Woonplaats: South-Garda
in genk is het beter om met een tandwielverhouding van 12 -78 en dan powervalve op 4 te rijden, dan moet je makkelijk 13.800 kunnen halen..

druk voor groene vega`s is beter 0.6 bar koud :) dan zit je als ze warm zijn meestal precies op 0.8 bar

sproeiers + gasnaald afstelling + bougie is natuurlijk afhankelijk van het weer.. ga zo door sammy, beste motor temp is trouwens een 58 graden volgens jos verstappen, dan zou je het uiterste uit je motor moeten kunnen halen!!

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 12:23 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm
Berichten: 1506
14.000 toeren is ook geen enkel probleem om te halen hoor! Wij halen dit altijd, kwestie van juiste tandwielverhouding en afstelling van de motor!

_________________
Goedkope karts & onderdelen: Pitstop Kart Products
Wordt ook lid van onze hyves: http://pitstopkartproducts.hyves.nl/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 10:17 am 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
Citaat:
druk voor groene vega`s is beter 0.6 bar koud dan zit je als ze warm zijn meestal precies op 0.8 bar

ook hier moet je een beetje mee spelen ,meer of minder.
als je chassi niet goed is afgesteld dan merk je dat ook in je bandjes.
Citaat:
sproeiers + gasnaald afstelling + bougie is natuurlijk afhankelijk van het weer
de banden spanning heeft daar ook mee te maken.

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 11:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 26, 2007 1:21 pm
Berichten: 61
Ik ben donderdag ook voor het eerst op Genk gaan rijden maar de temperatuur van mijn motor ging niet boven de 32 graden (ik rijd met een iame parilla met 40pk)


Laatst bijgewerkt door Birel Racing op zo feb 10, 2008 11:23 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 11:19 am 

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm
Berichten: 795
Woonplaats: jamaica JAH MANN
radiatuer niet genoeg afgeplakt meschien ??

_________________
BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 11:52 am 

Geregistreerd: ma jan 28, 2008 12:15 pm
Berichten: 157
Woonplaats: South-Garda
of eventueel een verstopping bij de thermostaat ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 1:10 pm 

Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am
Berichten: 243
Woonplaats: Maasmechelen
wat gebeurd er precies als je de naald op 2 of op 3 stand zet?

als je van voor breed staat maar de hele tijd overtuur hebt, ( + achterwiel kwam te hoog omhoog in bepaalde bochten -> te scherp insturen??)
moet je dan van achter breder gaan? (voor staat al op het breedst).

als je te rijk staat (bougie) moet je dan altijd kleiner in sproeier gaan?
het leek wel alsof hij verzopen was.

het opnemen bij lage toeren, welk deel regelt dit?

in minder dan een half uur, een volle tank grotendeels weg, kan dit?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 1:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Rekem
hey Sammy,

Gisteren ging toch wel vlotjes vond ik, qua afstelling zit je toch ook al goed.De rest volgt wel.

Greetz


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 4:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 02, 2007 7:40 pm
Berichten: 199
Ga je van 2 naar 3 met je naald gaat hij net iets rijker staan...

Moet je hem vanvoor iets minder breed zetten, dan krijg je volgens mij iets meer grip als ik me niet vergis...

en het verbruik van een rotax is inderdaad niet van de minste hehe :D


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David