Auteur |
Bericht |
sammy
|
Geplaatst: za feb 09, 2008 8:13 pm |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
vandaag mijn eerste keer in een rotax max en mijn eerste keer op genk.
sproeier 168 en 12/83.
probleemjes:
stutteren op 13500 toeren (eind rechte stuk), waarschijnlijk tandwiel te groot, moet naar een <80/12.
kart neemt niet snel op bij lage toeren, acceleratie uit de bochten. powervalve?
naald op stand 2.
bugie was telkens te rijk bij controle.
in de laatse bocht naar rechts kwam mijn rechter achterwiel te veel van de grond volgens omstaanders, ik voelde dit niet echt maar had bijna in elke bocht overstuur, mijn achterkant had te weinig grip. is hier een oplossing voor?
voorkant was ok, al had ik bij het ingaan van de bocht het gevoel dat hij niet goed instuurde, neiging om rechtdoor te gaan...
reed met groene vega's, druk bij koude banden 0.7.
van voor sta ik al redelijk breed, iets smaller als van achter.
iemand suggesties, tips?
dit smaakt naar meer!!!!
|
|
Omhoog |
|
 |
Kurtje
|
Geplaatst: za feb 09, 2008 9:03 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 7:40 pm Berichten: 199
|
Het zag er allemaal goed uit eh Sammy
En als je 13500toeren haalt op het rechte stuk dan rijdt hij al heel goed...
|
|
Omhoog |
|
 |
tony kart racer
|
Geplaatst: za feb 09, 2008 9:04 pm |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
misschien nog wat onwenig.
de volgende keer zal het wel beter gaan denk ik.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: za feb 09, 2008 9:14 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
12-83 is inderdaad te groot, maar hij zou 13.500 toeren (of iets meer) moeten halen met een kleiner achtertandwiel. Nu kan het best zijn dat je nog even moet wennen aan Genk, want mijn ervaring is dat het nogal wat toeren kan schelen als je de bocht voor het rechte stuk niet goed neemt, maar als dat niet het geval is, had je met deze verhouding dus eigenlijk meer toeren moeten kunnen draaien.
Kart neemt niet snel op uit bochten, das sowieso niet het sterkste punt van een Max. Hoe had je de powervalve staan dan?
Wat voor naald je gebruikt is misschien ook wel handig om even te vermelden.
|
|
Omhoog |
|
 |
sammy
|
Geplaatst: za feb 09, 2008 9:48 pm |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
het is het oude model van naald.
bij 13500 toeren stutterde hij aan het eind van het rechte stuk, alsof de begrenzer aansprong en weer afsprong...
reed een tijd van 1:02.800, maar had het gevoel dat de aftselling nog veel beter kan.
powervalve had ik iets meer opengedraaid, hij sprong snel aan, misschien te snel...
is het normaal dat hij nog na geen half uur rijden een hele tank leeg rijdt?
ik ben maar een beginner dus ik heb geen ervaring in dit soort dingen en ik kan niet vergelijken..
motor heeft ook geen 55 graden gehaald, was wel afgeplakt.
persoonlijk denk ik dat een kleinere achtertandwiel wel zal helpen.
ivm met het insturen en overstuur, dit kan natuurlijk ook te maken hebben met rijstijl, al vind ik het raar dat mijn wiel zo hoog van de grond komt in de laatste bocht.
@kurt
zag er idd goed uit buiten het feit dat ik constant de andere in het oog moest houden die gewoon veel sneller waren. spinde zelfs een keer of 2 door van de ideale lijn af te gaan om oa verstappen en co door te laten vliegen 
|
|
Omhoog |
|
 |
Kurtje
|
Geplaatst: za feb 09, 2008 10:10 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 7:40 pm Berichten: 199
|
Ja maar die verstappen reed wel als een sneltrein op zijn CRGtje man man das geen schande om die voorbij te moeten laten gaan
Oud model van naald, de K27 zou zelfs onderin het toerental gebied iets meer kracht moeten geven... De kunst van de max bestaat erin om hem door de bocht te laten rollen, zo het toerental hoog genoeg te houden om met voldoende vaart uit de bocht te komen...
Ivm de temperatuur, gewoon nog iets meer afplakken dat hij lekker tussen de 55 en 60 graden inkomt...
|
|
Omhoog |
|
 |
Bob
|
Geplaatst: za feb 09, 2008 11:11 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 28, 2008 12:15 pm Berichten: 157 Woonplaats: South-Garda
|
in genk is het beter om met een tandwielverhouding van 12 -78 en dan powervalve op 4 te rijden, dan moet je makkelijk 13.800 kunnen halen..
druk voor groene vega`s is beter 0.6 bar koud  dan zit je als ze warm zijn meestal precies op 0.8 bar
sproeiers + gasnaald afstelling + bougie is natuurlijk afhankelijk van het weer.. ga zo door sammy, beste motor temp is trouwens een 58 graden volgens jos verstappen, dan zou je het uiterste uit je motor moeten kunnen halen!!
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 12:23 am |
|
Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm Berichten: 1506
|
14.000 toeren is ook geen enkel probleem om te halen hoor! Wij halen dit altijd, kwestie van juiste tandwielverhouding en afstelling van de motor!
|
|
Omhoog |
|
 |
Nuno
|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 10:17 am |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
Citaat: druk voor groene vega`s is beter 0.6 bar koud dan zit je als ze warm zijn meestal precies op 0.8 bar ook hier moet je een beetje mee spelen ,meer of minder. als je chassi niet goed is afgesteld dan merk je dat ook in je bandjes. Citaat: sproeiers + gasnaald afstelling + bougie is natuurlijk afhankelijk van het weer de banden spanning heeft daar ook mee te maken.
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
Birel Racing
|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 11:08 am |
|
Geregistreerd: wo dec 26, 2007 1:21 pm Berichten: 61
|
Ik ben donderdag ook voor het eerst op Genk gaan rijden maar de temperatuur van mijn motor ging niet boven de 32 graden (ik rijd met een iame parilla met 40pk)
Laatst bijgewerkt door Birel Racing op zo feb 10, 2008 11:23 am, in totaal 3 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
fun racer
|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 11:19 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm Berichten: 795 Woonplaats: jamaica JAH MANN
|
radiatuer niet genoeg afgeplakt meschien ??
_________________ BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
 |
Bob
|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 11:52 am |
|
Geregistreerd: ma jan 28, 2008 12:15 pm Berichten: 157 Woonplaats: South-Garda
|
of eventueel een verstopping bij de thermostaat 
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
sammy
|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 1:10 pm |
|
Geregistreerd: za jan 19, 2008 9:58 am Berichten: 243 Woonplaats: Maasmechelen
|
wat gebeurd er precies als je de naald op 2 of op 3 stand zet?
als je van voor breed staat maar de hele tijd overtuur hebt, ( + achterwiel kwam te hoog omhoog in bepaalde bochten -> te scherp insturen??)
moet je dan van achter breder gaan? (voor staat al op het breedst).
als je te rijk staat (bougie) moet je dan altijd kleiner in sproeier gaan?
het leek wel alsof hij verzopen was.
het opnemen bij lage toeren, welk deel regelt dit?
in minder dan een half uur, een volle tank grotendeels weg, kan dit?
|
|
Omhoog |
|
 |
Ben999
|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 1:26 pm |
|
Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm Berichten: 202 Woonplaats: Rekem
|
hey Sammy,
Gisteren ging toch wel vlotjes vond ik, qua afstelling zit je toch ook al goed.De rest volgt wel.
Greetz
|
|
Omhoog |
|
 |
Kurtje
|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 4:12 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 02, 2007 7:40 pm Berichten: 199
|
Ga je van 2 naar 3 met je naald gaat hij net iets rijker staan...
Moet je hem vanvoor iets minder breed zetten, dan krijg je volgens mij iets meer grip als ik me niet vergis...
en het verbruik van een rotax is inderdaad niet van de minste hehe 
|
|
Omhoog |
|
 |