Auteur |
Bericht |
golfje21
|
Geplaatst: ma dec 31, 2007 6:07 pm |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
oke ik ben benieuwd naar het eind resultaat
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
 |
Enzodino
|
Geplaatst: di jan 01, 2008 11:22 am |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Ja zeker. En maak je dan ook een knop die je in kan drukken, net als een computerspel 
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: di jan 01, 2008 7:14 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Ik doe veel met Amerikaanse Auto's en daar komt dat NOS systeem ook van!
wat ik weet van NOS is dat de Motor moet worden aangepast ik heb een Camaro met 475 Pk gereden en die Motor was aangepast!
Het probleem is dat extra vermogen wat die Motor naar paar keer niet meer aan kan en alles loopt stuk.
Ik heb me hier wat omegeken en er zijn toch NOS Systemen voor 2-Takt Motoren te krijgen www.xmas1.at is een Firma die je daar mee helpen kan!
Hier in Duitsland bouwen ze dat ook op de scooters 
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: di jan 01, 2008 8:02 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
er zitten al andere lagers en koppelingplaten in verder zou ik niet weten wat er sneller kapot gaat [zuiger word eerst nog vervangen].
ik heb de schakelaar op het stuur en kan dus zelf bepalen wanneer en hoelang ik de boost krijg. Ik zal wel zien wat hij doet,het is een leuke test.
Ik verwacht niet veel problemen mede omdat er iemand helpt die dit al vaker heeft gedaan en met succes.
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: di jan 01, 2008 9:39 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
mischien paar video opnamens maken 
|
|
Omhoog |
|
 |
Enzodino
|
Geplaatst: wo jan 02, 2008 11:00 am |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Ja, dat zou leuk zijn. Maar volgens mij is dit project niet bevordelijk voor de CO2 reductie. Maar dat zijn karts nooit, gelukkig 
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: wo jan 02, 2008 11:06 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
nou als je vergelijkt met een hummer bijvoorbeeld 
|
|
Omhoog |
|
 |
bartmx3
|
Geplaatst: wo jan 02, 2008 12:35 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:04 pm Berichten: 131 Woonplaats: vianen
|
_________________ ms kart - 125cc tm cross
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: wo jan 02, 2008 6:18 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Met een 2- Takt Motor nooit meer als de helft van de eigen PK gebruiken die Motor krijgt een vete klap als je injecteert dat geloof je niet.
Een Vriend van me die heeft jaren Funny Cars gereden, 1000 PK was normaal NOS en Blower.
Men moet zich voorstellen je rijd 150 en drukt de Koppeling in en schakelt 2 gangen terug en laat de koppeling weer los dat in ongeveer die klap wat de Motor krijgt met NOS.
Wat als eerste om de oren vliegt is het drijfstanglager en de zuiger zal dat ook niet lang uithouden.
In die V8 van mij hebben we Drijfstangen, Lagers, Zuigers, Cilinderkop ,
Spaghettiuitlaten, krukas, nokkenassen, was voor ±15000 gulden aan ombouw kosten.
|
|
Omhoog |
|
 |
Enzodino
|
Geplaatst: do jan 03, 2008 10:28 am |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Das best veel, en je moet nog uitkijken ook dat er niet een bocht o.i.d. aankomt. En dat je banden het aankunnen om zoveel vermogen in 1x weg te zetten.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: do jan 03, 2008 12:45 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Hey leuk idee om het op een kart te proberen nu maar hopen dat het goed gaat.
Wat ik weet, heb er zelf ook wel uns na gekeken dat het nos mengsel 2/3 uit stikstof bestaat en 1/3 uit zuurstof. Dit mengesel wordt dan met hoge druk ingespoten. Er komt dan een chemische reactie waarbij veel zuurstof vrij komt. En je weet hoe meer zuurstof hoe beter de verbranding en dus meer power.
Ik herinner me echter wel dat je ook dingen aan de motor moet veranderen?
De onsteking 1 tot 1.5 graad trager gezet moest worden ? maar dat was bij elke 50 pk als ik het goed heb
Benzine pomp die het ook met hoge druk inspuit ?
En je mag het echter niet langer gebruiken als 15 seconden maar dat wiste je al..
Is NITRO benzine ook niet wat ? ( als je toch bezig bent )
Dat is zeer licht ontvlambaar en dus erg gevaarlijk kan explosief zijn.
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: do jan 03, 2008 1:06 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
NOS Oktaan Booster is denk voor een 2- Takt Motor het beste,
schroeft het oktaan gehalt om 3 punte omhoog en is vriendelijker voor de Motor.
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: do jan 03, 2008 2:02 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
super 98 
|
|
Omhoog |
|
 |
bartmx3
|
Geplaatst: do jan 03, 2008 4:11 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 02, 2007 8:04 pm Berichten: 131 Woonplaats: vianen
|
octaan 100 uit duitsland wordt ook veel mee gereden in de crosserij loopt een stuk lekkerder  maar met dat lachgas moet je zowieso niet te gek doen want het is zo afgelopen hoor heb er wel wat zien ploffen hahah
_________________ ms kart - 125cc tm cross
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: do jan 03, 2008 7:08 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
bas doet nooit gek
of wel soms 
|
|
Omhoog |
|
 |