Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 26, 2007 11:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm
Berichten: 1506
Kwestie van te veel grip op de voorbanden!?

_________________
Goedkope karts & onderdelen: Pitstop Kart Products
Wordt ook lid van onze hyves: http://pitstopkartproducts.hyves.nl/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2007 10:58 am 

Geregistreerd: di aug 07, 2007 12:00 pm
Berichten: 153
Woonplaats: Helden
Peter, geef anders het merk en bouwjaar chassis door, en welk merk/type banden je hebt. Misschien kan iemand dan met een gelijkwaardig chassis jouw een begin setup geven, kan veel gepruts en ergernis aan afstellingen schelen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2007 11:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 14, 2006 3:24 pm
Berichten: 252
mischien ok even laten uitlijnen

_________________
Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 30, 2007 10:33 am 

Geregistreerd: ma nov 14, 2005 1:42 pm
Berichten: 19
kart frame is 5/6 jaar oud van MS
banden rondom zijn duro ( harde compound )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 30, 2007 11:56 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 14, 2005 12:50 pm
Berichten: 108
Woonplaats: asten
leg er eens andere banden op.... een maxxis hg3 of iets wat daar op lijkt. je hebt volgens mij veel te veel vermogen voor de harde banden. ik heb per ongeluk ook eens harde banden besteld (de harde compound van heidenau) niet mee te rijden met al die power. onderstuur, overstuur. nergens grip. leg er maar eens een nieuw setje HG3 (of desnoods gebruikte) op. voor mij geen harde banden meer ik heb ze ook weggegooid na een dagje!!! verknalt de hele fun van het karten.
hopelijk heb je er iets aan...

groet
Mark


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 30, 2007 12:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: Eindhoven
als je goed leest zie je dat jij teveel grip heeft.

_________________
burn rubber not your soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 30, 2007 5:21 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
wat je ook een na kunt meten (het zal namelijk niet de eerste keer zijn met een bmerk banden) zijn de diamaeters van bijde achter banden als ze op werk druk staan zit daar teveel verschil in dan zal je kart ook voor geen meter sturen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 30, 2007 11:53 pm 

Geregistreerd: di aug 07, 2007 12:00 pm
Berichten: 153
Woonplaats: Helden
Peter, tot voor 2 maanden terug reed ik met een ms-kart uit 2000 (6 seizoenen mee gereden) met een tm cross erop, heb nu een ander merk maar de mskart nog steeds in bezit. Ik zal voor je nakijken wat de chassis afstelling van die kart was (deze lag goed, niet heel zwaar en gecontroleerd te besturen). Misschien dat je ergens een groot verschil kan vinden met jouw chassis afstelling.

Duro heeft volgens mij relatief weinig grip. Het sturen kan dan nog zwaar zijn (het sturen wordt dan zwaar omdat je de kart verder "optilt" aan de voorzijde, niet omdat de banden veel grip zouden hebben). Daardoor is de kart misschien moeilijk te houden zoals jij beschrijft. Maar het blijft giswerk natuurlijk.

Ik heb met een aantal soorten banden gereden: conto, mojo, bridgestone (YHC, YJC, YJB), maxxis (HG2, HG3). De les daaruit was dat een te harde band niet fijn werkt op een schakel, zoals markG al zei. De kart kan dan moeilijk te controleren zijn, laat staan afstellen. Ik rij nu met bridstone YJC (iets harder voor warm weer) of YJB (iets zachter voor kouder weer). Vind ze fijn rijden (de maxxis achterbanden slijten bij mij aan de binnenkant veel sneller) en "goede" slijtage (4-5 uurtjes). Zijn misschien wat duurder maar je krijgt er meer rijplezier voor terug.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2007 4:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
mischien zit k ernaast met het volgende

maar is je chassis toevallig niet scheef

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 31, 2007 7:30 pm 

Geregistreerd: ma nov 14, 2005 1:42 pm
Berichten: 19
@ basjuh

ik ga binnenkort het chassis eens uitmeten of deze scheef is

@ roel

dat zou hardstikke fijn zijn ! alvast bedankt !

en de harde banden zullen dus worden vervangen door andere , het klinkt overigens heel logisch zoals het door jullie gezegt wordt.
want het sturen is wel zwaar maar heb toch voor mijn gevoel weinig grip.
ik kom heel moeilijk een bocht in ( onderstuurt )

gr Peter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 01, 2007 5:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Bij een ICC slijt je relatief veel achterbanden! door de wheelspin en tractie.

Goed als ik het allemaal zo lees, lijkt het me juist teveel grip. Als je op berghem rijdt en er zijn een stuk of 15 karts en het is al een paar dagen droog ligt daar veel grip. Afhankelijk van je hardheid van je as (lijkt me bij een hobbist niet de zachtste) moet je toch wel achter op 140 met je stoelsteunen vast en middellager ook vast.

Voor niet te breed, zeg bij veel karts ongeveer 2 ringen op je vooras.

Je spanning is afhankelijk van je band. Zet zachtere banden ongeveer op 0,55 rondom en iets hardere 0,65 rondom (laat even weten welk type je hebt)

Let ook op je lijnen die je rijdt, niet heel laat insturen en in de bocht wachten met op het gas gaan. Met vroeg op het gas verlies je alleen maar tijd.

Rem ook laat, en ga niet halfgas door een bocht

Goed, we zullen wel weer van je horen

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 01, 2007 7:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 31, 2007 11:28 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Alicante
Je kan ook nog proberen je chassis hoogte te verstellen dan kan ook schelen in de zwaarte van de kracht die je moet uitoefenen bij het insturen of de velgen iets dichter of uit elkaar geld ook voor achter natuurlijk maar dit ligt zeker in de afstelling en idd ook is je chassis recht en je wielen op 0 uitgelijnd

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2007 4:33 pm 

Geregistreerd: di aug 07, 2007 12:00 pm
Berichten: 153
Woonplaats: Helden
Peter >> heb mijn afstelling f bekeken (mskart bj2000):

Breedte achter: 135-140 (ik kreeg bij smaller altijd meer grip, wielnaven zijn 10 cm lang)
Hard type achteras (1040 mm lang)
Frame staat laag

Voor: wielnnaven zijn 6,5 cm lang, twee tussenringen (totaal 20 mm) aan beide kanten.

Geen toe/uitspoor, neutraal dus. Geen chamber. Zo min mogelijk caster (dus de fuseebout zo recht mogelijk). Met mijn frame had ik dan de volgende instelling van de excentrische stelplaatjes (links/rechts is gezien als je in de kart zou zitten, en het nummer is het nummer wat je ziet als je van voren tegen de kart aankijkt):
rechtsboven: 1
rechtsonder: 2
linksboven: 4
linksonder: 3
Maar het is altijd verstandig je chamber na te meten. Voor de caster hoef je niks na te meten. Als je wilt kan ik je nog een document geven waarin de chamber en caster instellingen in staan (dus welke cijfercombinatie wat doet).
Overigens kon ik de spoorstangen op twee afstanden van de stuurstang vast maken...ik heb altijd de korste afstand gepakt, stuurt wat lichter maar je moet alleen het stuur iets verder draaien

succes!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2007 6:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Misschien zit er het een en ander niet goed bij je Ackerman.

Ik heb weleens een kart gezien met het ackerman principe aan de verkeerde kant vandaar.

Lees dit anders even: http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=21194

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di nov 13, 2007 12:13 pm 

Geregistreerd: ma nov 14, 2005 1:42 pm
Berichten: 19
jongens allemaal hardstikke bedankt , hij gaat binnenkort uit elkaar en dan klaar maken voor volgend jaar !

bedankt !

gr Peter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David