Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: start accu
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2007 6:56 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
zo ik heb dus de hele zondag m'n kart proberen te starten en die wilde niet

na thuis nog us de accu aan de lader te hebben gehad en op het start knopje geduwd te hebben begon die toch weer heerlijk trouw te snorkelen

mijn conclusie lijk mij m'n accu is te flauw ???? of oud of weet ik veel


nu ben ik een beetje wezen neuzen naar accus en er blijken nogal wat soorten lood accus te zijn

ik heb nu een 12v 6,5 ah die in een max houder past

maar is het nu zinvol om meer ah uur te pakken ?

gewicht vind in niet zo belangrijk de groote kan ik ook wel wat op aanpassen

maar er blijkt ook zoiets als kortsluit spanning te zijn doet dat er nogwat toe ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2007 7:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Kortsluitspanning is de spanning die de accu zou leveren wanneer je de plus en de min aan elkaar zou verbinden dacht ik...

Aangezien het niet de bedoeling is dat je dit doet lijkt het mij niet van belang als je gewoon weer een 12v accu pakt...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2007 8:02 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
12 v leek mij ook al maar de accu moet wel een flinke piek kunnen geven als je op de start knop duwt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2007 9:07 pm 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Joris,

Volgens mij is de Ah de hoeveelheid stroom die de accu kan opslaan. Een accu met minder Ah zal sneller onvoldoende vermogen leveren om de startmotor voldoende kracht te geven om hem door de compressie slag heen te laten komen en dus om hem te kunnen starten (ik heb dat probleem met mijn externe starter, die is na 10-15keer starten ook niet sterk genoeg meer voor mijn 4takt blokje)

Nu geloof ik dat een 2takt motor minder compressie maakt, dus zal het probleem daar minder snel voorkomen.

Een accu met minder Ah moet je dus ook sneller weer opladen.

grtx
Racekabouter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 22, 2007 9:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Joris....

De nieuwe Rotax Max Accu's zijn 12 Volt en 9 Ah. Daar het gelaccu's
zijn kun je ze niet zomaar opladen met een willekeurige acculader.

Dit vertelde een accu deskundige mij vandaag op de Beurs....
Zit wat in.... ik heb dit jaar al 3 accu versleten.... deze die ik nu heb... is (toevallig) steeds weer opgeladen met de lader die standaard bij de Rotax Max geleverd wordt... alle anderen met een 12 Volt druppel lader voor motorfietsen die ik vorig jaar gekocht heb.

Dus ik denk wel dat die man op de beurs wel gelijk heeft.... of het zou puur toeval zijn..?? lijkt me niet.

Wie o Wie kan expliciet aangeven welke acculader je moet gebruiken om een GEL accu (bv Rotax Max) goed op te kunnen laden zonder dat deze kapot gaat..????

thx

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2007 9:10 am 

Geregistreerd: vr aug 18, 2006 3:10 pm
Berichten: 33
Weet wel dat je een vol geladen accu niet nog eens moet gaan laden daarvan gaat ie sneller kapot ( zelf ondervonden ) Blijkbaar wordt dit wel voor wedstrijdrijders gedaan om er wat meer in te proppen maar voor de levensduur is het minder. Ik gebruik ook de orig rotax lader met orig max accu en dat gaat prima. ( tot nu toe )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2007 3:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am
Berichten: 476
Woonplaats: Zaanstad
Wij hebben gewoon een namaak(illegaal voor wedstrijden) deze is de helft goedkoper en is net zo goed.

_________________
Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!

Afbeelding

Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2007 4:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Alle accu's van mijn motor, auto, kart of stationaire accu worden opgeladen met een optimate 3 acculader.
verkrijgbaar bij de motorhandelaar, en geschikt voor alle accu's.
de meeste 12v 7.2Ah accu's die bij ons sneuvelden, hadden een onderbreking intern, waarschijnlijk door de trillingen.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2007 4:59 pm 

Geregistreerd: vr aug 12, 2005 5:26 pm
Berichten: 185
bij een accu staat ah voor ampere per uur.heb je een 7,2ah accu levert ie een vermogen van 7,2 ampere over een looptyd van 1 uur.heb je dus een startmotor die 3.6 ampere opneemt dan doe je 2 uur met de accu.heel simpel.gelaccu kun je laden met een gewone lader van de rotax max.werkt prima.ik hoop dat jullie hier wat aan hebben


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2007 5:32 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik heb um gister 3 uur aan de lader gehad en toen gestart een keer of 4 zonderproblemen toen de stekkers eraan laten zitten en vandaag nog us 10 keer gestart zonder problemen

de zaterdagnacht had ik um een uur of 12 geladen met een gewoone accu lader zou het daarmee temaken kunnen hebben dan ?? want de accu lijkt nu gewoon goed


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2007 6:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm
Berichten: 263
Joris. Je weet wat het opperhoofd altijd zegt! ( je weet wel wie ik bedoel!)
METEN IS WETEN.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2007 7:10 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ja ja ik zal der us langs gaan hij heeft zo'n accu tester


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2007 7:27 pm 

Geregistreerd: di jan 09, 2007 10:13 pm
Berichten: 12
voor het starten is in principe je ah niet belangrijk, maar gaat het om de amperes.

ah is het aantal amperes die hij langzaam uit kan geven bijv 7.2 / 20 uur = 20 uur lang 0.36 ampere, maar niet een half uur 14.4 ampere.
dus ah is het uithoudingsvermogen en niet het startvermogen. (marathon of sprint)

voor een betere start accu moet je dus meer amperes hebben.
voor betere vonken aan het einde van de dag moet je meer ah hebben


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2007 7:33 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
mijn onsteking werkt niet op de accu maar net als icc

maar dat start vermogen zie je nooit erbij vermeld staan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 23, 2007 7:35 pm 

Geregistreerd: di jan 09, 2007 10:13 pm
Berichten: 12
nee niet bij een kart accu maar wel bij een auto accu.
dit is omdat hij bij een rotax eigenlijk voor de vonken is en starten maar bijzaak is. dat kun je ook extern


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David