Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rotax 100cc Revisie
BerichtGeplaatst: za apr 21, 2007 12:38 pm 

Geregistreerd: wo feb 21, 2007 6:11 pm
Berichten: 13
Hallo

Ik heb sinds vorige week een Rotax 100cc kart.

Rijd nog etc, maar nu wil deze opknappen.
Heb gister het blok gedemonteerd, en ik voel wat speeling op de krukas.

Nu ben ik geen onbekende in het reviseren van motorblokken(vooral van puch/honda 50 en 80 blokken).

Maar ik had even een vraag, waar kan ik het beste/makkelijkste krukas lagers en keeringen bestellen?(en pakkingen etc)

En waar moet ik vooral opletten?
Demontage van lagers lijkt me ook geen probleem?

Iemand anders een fototje van de krukas gedemonteerd?


GR


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 21, 2007 9:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
www.kartservice.nl

suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 27, 2007 8:43 pm 

Geregistreerd: wo feb 21, 2007 6:11 pm
Berichten: 13
Niemand die zo weet welk type lagers en keeringen erin zitten?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 28, 2007 8:53 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
op die je er uit haalt staat het op let wel op dat je het juiste c nummer besteld


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 28, 2007 4:50 pm 

Geregistreerd: wo feb 21, 2007 6:11 pm
Berichten: 13
C4 zal het wel wezen?

Maar nu was ik vandaag in een kart zaak.
En die zeiden, dat je het big end ook perse na moest laten kijken.

Ze persten hem uit elkaar, keken en gingen wat meeten, en dan als het goed was perste ze het weer in elkaar.
Zo niet> nieuw big end van 165 euro.

Is dat nou echt nootzaakelijk?
Ik heb wel een zgan zuiger + net gehoond.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 28, 2007 10:09 pm 

Geregistreerd: wo jan 10, 2007 1:39 pm
Berichten: 216
Woonplaats: @nl
tuners,maken juist axialespeling op een krukas om de motor sneller te maken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 30, 2007 6:49 pm 

Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm
Berichten: 578
Woonplaats: THORN
Naarmate het blokje warm wordt heft de speling bij een C3 of C4 lager zich op. Als deze speling er niet zou zijn gaat het lager naar de mallemoer.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2007 4:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
gewoon C3 of C4 hoe hoger het getal hoe ruimer de speling in de lagers en het zijn gewoon industrie lagers. je kan ze overal krijgen :D . zoals lasaulec enz...

en vergeet niet nieuwe keeringen te monteren!! bij elke revisie ook nieuwe keeringen .

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2007 4:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
Je kan zelf ( grofweg) controleren of het bigend lager nog goed is. Als je aan de drijfstang trekt of duwt, mag er absoluut geen beweging inzitten. Naar de beide zijkanten mag (moet!) er een halve millimeter beweging in zitten.

-edit- Waarom reager ik eigelijk hierop? Het topic is al ruim een halfjaar oud. Maarja, extra info voor de liefhebber.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 25, 2007 3:44 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Hehe, je reageert hierop omdat Swiss 100cc iame Racer het topic even heeft gebumpt.
Geeft niks, je weet maar nooit wie er allemaal nog baat bij kan hebben.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2007 7:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
admin wat bedoel je met gebumpt ??? :??: k geef alleen maar ff tips srry .
:(

Enne P.S het big End ligt er uut van mn CRGTJE =D) 3 rondjes gereden op Pottendijk.

hopelijk genoeg info BRB

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2007 7:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Bumpen noemen ze het posten in oude topics, zodat het weer aktueel wordt. Hoeft dus niet altijd iets negatiefs te zijn, zoals nu dus ook niet het geval is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 26, 2007 7:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
tja ok weet ik dat ook bedankt . :D groetuuh Swiss iame 100cc racer

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 16, 2007 7:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
ons is gezegd door molenberg lagerspecialist te hoogeveen
dat c3 langere levensduur heeft
en c4 beter tegen warmte kan
we hebben 2x c3 vervangen maar de stalen kooi in het lager explodeert
vermoedelijk door warmte uitzetting

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 16, 2007 9:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 04, 2007 1:34 am
Berichten: 35
Woonplaats: Randwijk
Swiss 100cc iame Racer schreef:
ons is gezegd door molenberg lagerspecialist te hoogeveen
dat c3 langere levensduur heeft
en c4 beter tegen warmte kan
we hebben 2x c3 vervangen maar de stalen kooi in het lager explodeert
vermoedelijk door warmte uitzetting


Het is zo dat: hoe meer toeren, hoe meer warmte ontwikkeling in het lager, de meer het materiaal uitzet. Dus vanzelfsprekend kan dan een C4 lager meer uitzetten en dus meer toeren maken dan een C3 lager, omdat een C4 lager meer speling heeft dan een C3 lager.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David