Auteur |
Bericht |
Stutje
|
Geplaatst: za apr 21, 2007 12:38 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 21, 2007 6:11 pm Berichten: 13
|
Hallo
Ik heb sinds vorige week een Rotax 100cc kart.
Rijd nog etc, maar nu wil deze opknappen.
Heb gister het blok gedemonteerd, en ik voel wat speeling op de krukas.
Nu ben ik geen onbekende in het reviseren van motorblokken(vooral van puch/honda 50 en 80 blokken).
Maar ik had even een vraag, waar kan ik het beste/makkelijkste krukas lagers en keeringen bestellen?(en pakkingen etc)
En waar moet ik vooral opletten?
Demontage van lagers lijkt me ook geen probleem?
Iemand anders een fototje van de krukas gedemonteerd?
GR
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: za apr 21, 2007 9:47 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Stutje
|
Geplaatst: vr apr 27, 2007 8:43 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 21, 2007 6:11 pm Berichten: 13
|
Niemand die zo weet welk type lagers en keeringen erin zitten?
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za apr 28, 2007 8:53 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
op die je er uit haalt staat het op let wel op dat je het juiste c nummer besteld
|
|
Omhoog |
|
|
Stutje
|
Geplaatst: za apr 28, 2007 4:50 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 21, 2007 6:11 pm Berichten: 13
|
C4 zal het wel wezen?
Maar nu was ik vandaag in een kart zaak.
En die zeiden, dat je het big end ook perse na moest laten kijken.
Ze persten hem uit elkaar, keken en gingen wat meeten, en dan als het goed was perste ze het weer in elkaar.
Zo niet> nieuw big end van 165 euro.
Is dat nou echt nootzaakelijk?
Ik heb wel een zgan zuiger + net gehoond.
|
|
Omhoog |
|
|
Roger
|
Geplaatst: za apr 28, 2007 10:09 pm |
|
Geregistreerd: wo jan 10, 2007 1:39 pm Berichten: 216 Woonplaats: @nl
|
tuners,maken juist axialespeling op een krukas om de motor sneller te maken.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
the duke
|
Geplaatst: ma apr 30, 2007 6:49 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Naarmate het blokje warm wordt heft de speling bij een C3 of C4 lager zich op. Als deze speling er niet zou zijn gaat het lager naar de mallemoer.
|
|
Omhoog |
|
|
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: vr aug 24, 2007 4:34 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
gewoon C3 of C4 hoe hoger het getal hoe ruimer de speling in de lagers en het zijn gewoon industrie lagers. je kan ze overal krijgen . zoals lasaulec enz...
en vergeet niet nieuwe keeringen te monteren!! bij elke revisie ook nieuwe keeringen .
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan
|
|
Omhoog |
|
|
Manders Racing
|
Geplaatst: vr aug 24, 2007 4:43 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
Je kan zelf ( grofweg) controleren of het bigend lager nog goed is. Als je aan de drijfstang trekt of duwt, mag er absoluut geen beweging inzitten. Naar de beide zijkanten mag (moet!) er een halve millimeter beweging in zitten.
-edit- Waarom reager ik eigelijk hierop? Het topic is al ruim een halfjaar oud. Maarja, extra info voor de liefhebber.
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za aug 25, 2007 3:44 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hehe, je reageert hierop omdat Swiss 100cc iame Racer het topic even heeft gebumpt.
Geeft niks, je weet maar nooit wie er allemaal nog baat bij kan hebben.
|
|
Omhoog |
|
|
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: zo aug 26, 2007 7:44 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
admin wat bedoel je met gebumpt ??? k geef alleen maar ff tips srry .
Enne P.S het big End ligt er uut van mn CRGTJE 3 rondjes gereden op Pottendijk.
hopelijk genoeg info BRB
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo aug 26, 2007 7:48 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Bumpen noemen ze het posten in oude topics, zodat het weer aktueel wordt. Hoeft dus niet altijd iets negatiefs te zijn, zoals nu dus ook niet het geval is.
|
|
Omhoog |
|
|
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: zo aug 26, 2007 7:50 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
tja ok weet ik dat ook bedankt . groetuuh Swiss iame 100cc racer
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan
|
|
Omhoog |
|
|
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: zo sep 16, 2007 7:48 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
ons is gezegd door molenberg lagerspecialist te hoogeveen
dat c3 langere levensduur heeft
en c4 beter tegen warmte kan
we hebben 2x c3 vervangen maar de stalen kooi in het lager explodeert
vermoedelijk door warmte uitzetting
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan
|
|
Omhoog |
|
|
Birelissimo
|
Geplaatst: zo sep 16, 2007 9:14 pm |
|
Geregistreerd: do jan 04, 2007 1:34 am Berichten: 35 Woonplaats: Randwijk
|
Swiss 100cc iame Racer schreef: ons is gezegd door molenberg lagerspecialist te hoogeveen dat c3 langere levensduur heeft en c4 beter tegen warmte kan we hebben 2x c3 vervangen maar de stalen kooi in het lager explodeert vermoedelijk door warmte uitzetting
Het is zo dat: hoe meer toeren, hoe meer warmte ontwikkeling in het lager, de meer het materiaal uitzet. Dus vanzelfsprekend kan dan een C4 lager meer uitzetten en dus meer toeren maken dan een C3 lager, omdat een C4 lager meer speling heeft dan een C3 lager.
|
|
Omhoog |
|
|