Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2007 11:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm
Berichten: 1506
Citaat:
dat klopt niet hoor Wink

als je hem smaller zet verlies je juist grip achter ook Wink


Ik dacht even net andersom, :oops: Het is inderdaad breder zetten of achter smaller.

Overstuur
1. Maak de voorkant smaller door 1 of meerdere
ringen weg te nemen. De smalste ring is meestal
0,5cm van een chassis, indien je direct resultaat
wil voelen kan je aan beide kanten 1cm smaller
gaan door een dikke ring weg te nemen. Door
de voorkant smaller te maken zal de kart
rustiger de bocht ingaan wat minder druk brengt
op de achteras. De kart zal vlugger insturen.
2. Maak de achterkant breder, hou er wel rekening mee dat er voor bepaalde
klasses een maximum breedte bestaat die niet mag overschreden worden.
Vanaf de ICA klasse is de algemene regel 140cm. Men meet altijd van de
buitenkant van de linkervelg naar de buitenkant van de rechtervelg.
3. Gebruik achteraan langere naven, dit zorgt
ervoor dat de achteras minder kan doorbuigen
tussen het chassis en de naaf waardoor het geheel stijver wordt.
4. Gebruik achteraan 'Aluminium' naven, als je dit al doet kan je deze stap
uiteraard overslaan. Aluminium is zwaarder en steviger dan Magnesium
waardoor het meer grip biedt.
5. Gebruik vooraan kortere naven, respecteer wel de breedte die je had met de
langere dus dan zal je het aantal ringen tussen de naaf en de fusee ook moeten
aanpassen. Je kan vooraan ook de aluminium naven vervangen door
magnesium naven.
6. Plaats het chassis achteraan in een hogere stand (chassis hoger van de
grond), ook wel de regen-setup genoemd. Dit zorgt achteraan voor meer grip.
Om een bocht te kunnen nemen moet het binnenste wiel naar boven komen
zodat het buitenste wiel kan draaien. Wanneer het chassis hoger van de grond
staat zal het binnenste wiel minder makkelijk van de grond komen waardoor
de achterkant stabieler wordt. De hoek is groter waardoor er meer druk
ontstaat op het buitenste wiel.
7. Verklein de caster hoek, plaats de fusee voorover.
8. Plaats achteraan een torsiebar. Dit maakt het
chassis achteraan stijver en zorgt dus voor meer grip.
9. Plaats de stoel meer naar achter, dit zorgt voor
meer druk op de achteras waardoor er meer grip
ontstaat. Wanneer je aan het rijden bent moet je ook
zorgen dat je altijd goed naar achter zit in de stoel
om een maximale druk op de achteras te creëren.
10. Probeer wat te spelen met de bandenspanning om te zien als het enig
resultaat oplevert. Rij altijd minstens 3-4 ronden om de banden de tijd geven
op de juiste temperatuur te komen.
11. Vervang de achteras door een hardere, dit is de meest radicale en ook de
duurste oplossing. Maar soms is er geen andere keus. Ieder chassismerk heeft
verschillende types achterassen. Van zacht naar hard, hoe harder hoe meer
grip ze bieden.

Onderstuur
1. Maak de voorkant breder, hierdoor zal het binnenste achterwiel sneller van
de grond komen waardoor de kart makkelijker stuurt.
2. Maak de achterkant smaller, best per 0,5cm per keer aan elke kant.
3. Plaats achteraan kortere naven of vervang de aluminium naven door
magnesium naven. Hierdoor wordt de achterkant slapper en krijgt de
voorkant meer grip.
4. Plaats vooraan langere naven of vervang de magnesium naven door aluminium naven.
5. Plaats vooraan een torsiebar in het chassis, dit maakt
de voorkant direct veel stijver. De kart zal merkbaar beter
insturen.
6. Vergroot de caster hoek, plaats de fusee dus meer naar
achter.
7. Plaats het chassis vooraan hoger, dit kan je doen door
het aantal ringen aan te passen die zich onder en boven de fusee bevinden.
8. Plaats achteraan een zachtere as.
9. Plaats de stoel meer naar voor om druk weg te nemen op de achteras.
10. Plaats het chassis achteraan in de laagste stand (chassis zo dicht mogelijk
tegen de grond)

_________________
Goedkope karts & onderdelen: Pitstop Kart Products
Wordt ook lid van onze hyves: http://pitstopkartproducts.hyves.nl/


Laatst bijgewerkt door igot op za aug 04, 2007 7:08 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 04, 2007 8:22 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 14, 2006 3:24 pm
Berichten: 252
ik ree laatst op yha bandjes (woensdag)1-08-07. maaar na 1 dag waren ze echt helemaal weg volgens mijn had ik ook teveel grip. Met welk weer is het aanteraden om op yha tjes te rijden???

_________________
Vortex Vl125 ICC/ MBA-2002


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 04, 2007 5:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 02, 2007 2:06 pm
Berichten: 168
Woonplaats: Baarlo
Thanks voor het lijstje Ricky, superhandig! Vandaag op Ysselsteyn gereden met stabilisators en oude bandjes, grip is niet slecht in ieder geval :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za aug 04, 2007 10:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Wow Igot, bedankt, maak gelijk een printje van jouw verhaal, in een keer maak jij duidelijk waar ik al 3 jaar mee loop te experimenteren !!!!!! :LL

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 05, 2007 2:50 pm 

Geregistreerd: di apr 11, 2006 4:43 pm
Berichten: 23
Woonplaats: Belgium
Mooie Copy.. :roll: :roll:

Groeten

www.kartworld.be


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 05, 2007 3:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Hij kan zin tip tog ook handig vinden... :whistle:
Ik vind het ook goed zoals igot het zegt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 05, 2007 4:34 pm 

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:16 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Limburg
Zijn rode Vega france een beetje goede bandjes?

Gr Jeroen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 05, 2007 6:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
rode vega is voor minimax ;)

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 05, 2007 6:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm
Berichten: 1506
Citaat:
Mooie Copy.. Rolling Eyes Rolling Eyes

Groeten


Heb ik ergenst gezegd dat ik het geheel zelf heb getypt dan?

_________________
Goedkope karts & onderdelen: Pitstop Kart Products
Wordt ook lid van onze hyves: http://pitstopkartproducts.hyves.nl/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 05, 2007 7:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
Citaat:
Heb ik ergenst gezegd dat ik het geheel zelf heb getypt dan?


sommige zijn nogal erg opzichzelf.

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 05, 2007 7:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Mwah een bronvermelding was wel netjes geweest, toen ze een tijd geleden iets van het Kartforum.nl op Kartworld.be gezet hadden, hebben zij dat ook gedaan.

Backontopic: Rode Vega's zijn erg harde bandjes als ik me niet vergis.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 05, 2007 7:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
dat klopt inderdaad david,

in nederland en belgie rijd hier de minimax erop.

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2007 6:41 pm 

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:16 pm
Berichten: 129
Woonplaats: Limburg
ok, maar zijn dat goede bandjes voor op een 100cc voor recreatief te rijden :?: Welke zijn anders aan te raden :?:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2007 6:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
nee,

rijd maar lekker als hobbyist met maxxis HG3

of

Groene Vega France.

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2007 6:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am
Berichten: 1727
en welke voor een schakel kart en ook recreatief gebruik?
ik gebruik momenteel maxxis hg3 maar wil wel eesn wat anders gaan proberen wat er op lijkt kwa slijtage en grip.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David