Auteur |
Bericht |
peter
|
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:00 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
hmmmm als er iets is wat ik uit elkaar durf te halen is het wel een carburateur :D:D
ligt er ook aan wat voor carburateur
en inderdaad alles komt goed
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:03 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
nee hun doen ook niet meer dan die dingen der weer allemaal in zetten maar die doen em daarna afpersen. dit wil zeggen dat ze met een pompje met meter druk op de naalden zetten deze mogen (bijna)niet lekken en ze meten de popof druk dit is de druk waarbij de membraam popt lees pompt
mijn vorige carburatuer ook een oude tillotson was bijvoorbeeld helemaal gaar boor het vele open schroeven en dus niet meer lucht dicht te krijgen waardoor de motor slecht tot niet starten en slecht liep (niet hard genoeg)
je carburatuer is eigenlijk het belangrijkste onderdeel van je motor zeg maar het brein
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:05 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
aha nu begrijp ik het
het gelijk testen is inderdaad super
anders sta je langs de baan de hele dag te sleutelen en heb je geen meter gereden terwijl je niet weet wat er aan de hand is
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:08 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
jij hebt daar trouwens geen last van (jij reed toch schakel) die hebben een hele andere carburatuer (max rijders ook) ik geloof dat die een mechanische brandstof pomp hebben als ik het goed heb
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:10 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
k heb inderdaad een brandstofpomp
dat scheelt wel met onderhoud denk ik
maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de carburateur nog niet één keer heb open gemaakt
moet ik maar eens doen als ik mijn nieuwe (eerste) werkbank heb
dan heb ik lekker de ruimte om goed te kunnen sleutelen
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:10 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ooh ja voor 35 euro een heledag sleutelen omdat je materiaal niet in orde is niet gaaf
meestal ga ik ook pas betalen als ik een keer gereden heb doet die beste man op de landsard niet moeilijk over
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:12 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik kan maar 2 tips geven kijk goed hoe het in elkaar zat en werk schoon op eenpluis vrije doek
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:12 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
is dat ook de man die het groen onderhoud ?
die is van mij goed geschrokken toen ik een 360 maakte (na de bocht na de chicane)
en lachen dat ie daarna deed
lijkt mij een vrolijke en makkelijke man
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:12 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
joris schreef: ik kan maar 2 tips geven kijk goed hoe het in elkaar zat en werk schoon op eenpluis vrije doek
dat is inderdaad mijn bedoeling met de nieuwe werkbank
nu kan ik gewoon niet schoon werken
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
Niels 100cc
|
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:13 pm |
|
Geregistreerd: za sep 04, 2004 6:04 pm Berichten: 169
|
Citaat: dit wil zeggen dat ze met een pompje met meter druk op de naalden zetten deze mogen (bijna)niet lekken
En wat als de naald nou wel lekt? gewoon een nieuwe naald erin zetten? dat kan ik namelijk zelf ook wel
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:14 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
peter heet ie geloof ik als je daar bent moet je maar eens zonder helm rijden dan weet je meteen wie hij is. staat in naa 1 rondje langs de baan om je op je falie te geven ( volkomen terecht overigens)
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:16 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
hij lijkt mij inderdaad ook wel streng
ik was vergeten mijn milieumatje neer te leggen (ben het nog niet echt gewend ops )
en kreeg inderdaad een standje
ach een naam genootje mag dat wel
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
Niels 100cc
|
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:16 pm |
|
Geregistreerd: za sep 04, 2004 6:04 pm Berichten: 169
|
Trouwens, m'n voetpakking is gister gescheurd maar die heb ik vervangen door een zelf gemaakte van een a4'tje, kan dat?
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:17 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
sja dat weet ik allemaal niet want ik doe nooit iets aan mijn motor aleen poetsen en de rest laat ik doen 2 keer per jaar revisie en en meteen ook de carb
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: za jan 22, 2005 9:18 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
Niels 100cc schreef: Trouwens, m'n voetpakking is gister gescheurd maar die heb ik vervangen door een zelf gemaakte van een a4'tje, kan dat?
????
hoe dik is normaal de pakking ?
je kan namelijk ook zelf pakking kopen die op maat moet knippen
dit kan je kopen bij elke automaterialen zaak die je maar kan bedenken
alleen is de dikte belangrijk
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|