Auteur |
Bericht |
joris
|
Geplaatst: do apr 05, 2007 6:37 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik heb het geloof ik al een vaker gezegd op het forum maar tand wiel verhoudingen zijn bij schakels nogal motormerk afhankelijk zelfs verschillende types van een merk hebben niet dezelfde tandwiel verhouding
dit komt omdat een schakel een inwendige verhouding heeft ( de tandwielen van de bak enz.) deze zijn niet bij alle motoren het zelfde wat resulteert in verschillende tandwiel verhoudingen
|
|
Omhoog |
|
|
fun racer
|
Geplaatst: do apr 05, 2007 6:37 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm Berichten: 795 Woonplaats: jamaica JAH MANN
|
jah ma hij moet juist langer door trekke hij moet bij het rempunt op zijn top zitte tog ??
_________________ BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
-Shifter-
|
Geplaatst: do apr 05, 2007 6:39 pm |
|
Geregistreerd: di maart 13, 2007 9:24 pm Berichten: 221 Woonplaats: Maastricht Rijd in: 125cc ICC
|
ja als je meer top nodig hebt..kan je achter dus tandje lager gaan ja.
_________________ Lifegoesonnn.hyves.nl
|
|
Omhoog |
|
|
fun racer
|
Geplaatst: do apr 05, 2007 6:44 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm Berichten: 795 Woonplaats: jamaica JAH MANN
|
ok nu volg ik het niet meer
eff helemaal overnieuw
als ik wil dat me top iets omhoog gaat moet ik grooter of kleiner???(ik zelf denk groter)
en bij rempunt moet hij op zijn top zitte ???
_________________ BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
-Shifter-
|
Geplaatst: do apr 05, 2007 6:46 pm |
|
Geregistreerd: di maart 13, 2007 9:24 pm Berichten: 221 Woonplaats: Maastricht Rijd in: 125cc ICC
|
kijk meer top.. is achter kleiner.. Bijvoorbeeld je hebt 26 achter dan zet je hem volgens mij naar 24 of 25. wat je wilt. maar ik snap niet wat je bedoeld met:''en bij rempunt moet hij op zijn top zitte ??? '', bedoel je daarmee het rechte stuk op genk ofzo. want er zijn ook stukken baan waar je je top niet haalt natuurlijk. dus ik snap het niet echt wat je daarmee bedoelt.
_________________ Lifegoesonnn.hyves.nl
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do apr 05, 2007 6:53 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
zeg duidelijk of je voor ( bij de motor) of achter bedoeld (de as) bij die twee geld precies het omgekeerde (alleen heeft een tandje voor meer effeckt dan 1 tandje achter)
heb je aan het eind van het recht stuk het gevoel dat je nog een keer moet schakelen dan staa je te kort of te licht of je hebt te weinig top
je zult dan achter op de as een tandje (of meerdere) minder moeten gaan of op de motor een tandje meer. Je maakt dan je verhoudig zwaarder of langer en je krijgt meer topsnelheid
heb je het gevoel dat je motor niet geheel door kunt trekken in de 6 (terwijl de motor wel goed loopt) ga dan lichter of korter je zult hierdoor meer acceleratie krijgen (wat goed is voor je ronde tijd )
|
|
Omhoog |
|
|
-Shifter-
|
Geplaatst: do apr 05, 2007 6:55 pm |
|
Geregistreerd: di maart 13, 2007 9:24 pm Berichten: 221 Woonplaats: Maastricht Rijd in: 125cc ICC
|
ik heb ook het gevoel als ik op rechte stuk zit dat ik te veel toeren maak in zijn 6. zou ik dan beter ook tandje kleiner moeten achter?
_________________ Lifegoesonnn.hyves.nl
|
|
Omhoog |
|
|
fun racer
|
Geplaatst: do apr 05, 2007 7:05 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm Berichten: 795 Woonplaats: jamaica JAH MANN
|
ik denk steeds dat ik moet schakelen op rechte stuk
ok dus bij de krukas is het hoe grooter hoe zwaarder(meer top)
en bij de as is het hoe grooter hoe lichter (minder top)
ok nu snap ik ut
_________________ BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: do apr 05, 2007 7:08 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
je moet ff het gevoel hebben van oeh hij loopt wel erg hard maar dit mag niet te lang duren je moet eigenlijk net voor het remmen ff op je alfano kijke of op het juiste toerental zit
|
|
Omhoog |
|
|
fun racer
|
Geplaatst: do apr 05, 2007 7:10 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm Berichten: 795 Woonplaats: jamaica JAH MANN
|
14000 zit ik en dan hep ik nog stukje tegaan
in begin wouw ik steeds opschakelen ma ging niet omda ik al in zen 6 zat
in genk tusse die stoplichten en rempunt daar in het midde zit ik op 13000a14000
_________________ BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|
-Shifter-
|
Geplaatst: do apr 05, 2007 7:12 pm |
|
Geregistreerd: di maart 13, 2007 9:24 pm Berichten: 221 Woonplaats: Maastricht Rijd in: 125cc ICC
|
ik ga ook tandje lager zette...want ik ben ook te snel op zun top. soms moet ik het gas effe loslaten anders maakt ie te veel toeren 13280 heb ik gemeten en dit is veel te veel voor een cross.
_________________ Lifegoesonnn.hyves.nl
|
|
Omhoog |
|
|
tinus kremer
|
Geplaatst: do apr 12, 2007 4:48 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
wat is de beste tandwielverhouding voor vledderveen (stadskanaal) voor een rotax max(senior)?
|
|
Omhoog |
|
|
molen586
|
Geplaatst: do apr 12, 2007 11:51 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 25, 2006 6:36 pm Berichten: 80 Woonplaats: Haarlemmerliede
|
Ik rijd in Amsterdam 100cc getuned 10-87, daarvoor 9-81. Maar nu wil ik eigenlijk 10-85 proberen, omdat die op dat enorme lange rechte stuk, zoveel hoog in de toeren loopt.
Is dat aan te raden, of zal deze te weinig trekken in de langzame bochten?
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Jeroen Eggink
|
Geplaatst: vr apr 13, 2007 10:00 pm |
|
Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm Berichten: 374 Woonplaats: Dedemsvaart
|
Vledderveen kan je goed rijden met 11-84 ( Ja 11 ja, en nee dat is geen fout)
_________________ Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl
|
|
Omhoog |
|
|
tinus kremer
|
Geplaatst: za apr 14, 2007 2:56 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
|
Omhoog |
|
|