Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 51  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 754 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 6:37 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik heb het geloof ik al een vaker gezegd op het forum maar tand wiel verhoudingen zijn bij schakels nogal motormerk afhankelijk zelfs verschillende types van een merk hebben niet dezelfde tandwiel verhouding

dit komt omdat een schakel een inwendige verhouding heeft ( de tandwielen van de bak enz.) deze zijn niet bij alle motoren het zelfde wat resulteert in verschillende tandwiel verhoudingen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 6:37 pm 

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm
Berichten: 795
Woonplaats: jamaica JAH MANN
jah ma hij moet juist langer door trekke hij moet bij het rempunt op zijn top zitte tog ??

_________________
BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 6:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 13, 2007 9:24 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Maastricht Rijd in: 125cc ICC
ja als je meer top nodig hebt..kan je achter dus tandje lager gaan ja.

_________________
Lifegoesonnn.hyves.nl
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 6:44 pm 

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm
Berichten: 795
Woonplaats: jamaica JAH MANN
ok nu volg ik het niet meer

eff helemaal overnieuw

als ik wil dat me top iets omhoog gaat moet ik grooter of kleiner???(ik zelf denk groter)

en bij rempunt moet hij op zijn top zitte ???

_________________
BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 6:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 13, 2007 9:24 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Maastricht Rijd in: 125cc ICC
kijk meer top.. is achter kleiner.. Bijvoorbeeld je hebt 26 achter dan zet je hem volgens mij naar 24 of 25. wat je wilt. maar ik snap niet wat je bedoeld met:''en bij rempunt moet hij op zijn top zitte ??? '', bedoel je daarmee het rechte stuk op genk ofzo. want er zijn ook stukken baan waar je je top niet haalt natuurlijk. dus ik snap het niet echt wat je daarmee bedoelt.

_________________
Lifegoesonnn.hyves.nl
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 6:53 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
zeg duidelijk of je voor ( bij de motor) of achter bedoeld (de as) bij die twee geld precies het omgekeerde (alleen heeft een tandje voor meer effeckt dan 1 tandje achter)

heb je aan het eind van het recht stuk het gevoel dat je nog een keer moet schakelen dan staa je te kort of te licht of je hebt te weinig top

je zult dan achter op de as een tandje (of meerdere) minder moeten gaan of op de motor een tandje meer. Je maakt dan je verhoudig zwaarder of langer en je krijgt meer topsnelheid

heb je het gevoel dat je motor niet geheel door kunt trekken in de 6 (terwijl de motor wel goed loopt) ga dan lichter of korter je zult hierdoor meer acceleratie krijgen (wat goed is voor je ronde tijd :D )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 6:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 13, 2007 9:24 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Maastricht Rijd in: 125cc ICC
ik heb ook het gevoel als ik op rechte stuk zit dat ik te veel toeren maak in zijn 6. zou ik dan beter ook tandje kleiner moeten achter?

_________________
Lifegoesonnn.hyves.nl
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 7:05 pm 

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm
Berichten: 795
Woonplaats: jamaica JAH MANN
ik denk steeds dat ik moet schakelen op rechte stuk

ok dus bij de krukas is het hoe grooter hoe zwaarder(meer top)
en bij de as is het hoe grooter hoe lichter (minder top)

ok nu snap ik ut

_________________
BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 7:08 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
je moet ff het gevoel hebben van oeh hij loopt wel erg hard maar dit mag niet te lang duren je moet eigenlijk net voor het remmen ff op je alfano kijke of op het juiste toerental zit


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 7:10 pm 

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm
Berichten: 795
Woonplaats: jamaica JAH MANN
14000 zit ik en dan hep ik nog stukje tegaan
in begin wouw ik steeds opschakelen ma ging niet omda ik al in zen 6 zat

in genk tusse die stoplichten en rempunt daar in het midde zit ik op 13000a14000

_________________
BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 7:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 13, 2007 9:24 pm
Berichten: 221
Woonplaats: Maastricht Rijd in: 125cc ICC
ik ga ook tandje lager zette...want ik ben ook te snel op zun top. soms moet ik het gas effe loslaten anders maakt ie te veel toeren 13280 heb ik gemeten en dit is veel te veel voor een cross.

_________________
Lifegoesonnn.hyves.nl
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2007 4:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am
Berichten: 701
Woonplaats: lutten
wat is de beste tandwielverhouding voor vledderveen (stadskanaal) voor een rotax max(senior)?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 12, 2007 11:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 25, 2006 6:36 pm
Berichten: 80
Woonplaats: Haarlemmerliede
Ik rijd in Amsterdam 100cc getuned 10-87, daarvoor 9-81. Maar nu wil ik eigenlijk 10-85 proberen, omdat die op dat enorme lange rechte stuk, zoveel hoog in de toeren loopt.

Is dat aan te raden, of zal deze te weinig trekken in de langzame bochten?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2007 10:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm
Berichten: 374
Woonplaats: Dedemsvaart
Vledderveen kan je goed rijden met 11-84 ( Ja 11 ja, en nee dat is geen fout)

_________________
Neem eens een kijkje op: http://www.heidemulder.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 14, 2007 2:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am
Berichten: 701
Woonplaats: lutten
oke


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 754 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 51  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David