Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2006 6:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do aug 17, 2006 8:56 am
Berichten: 110
Woonplaats: Bergeijk
Veel mensen vragen regelmatig na hoeveel uur een motor een revisie nodig heeft. Nu staat deze informatie niet bij elkaar en als een wirwar door het forum-geschiedenis heen. Geeft niet! Daarom het grote motor-vergelijk topic :D

Hier onder staan veel motoren, leeg ingevuld. De bedoeling is dat deze straks is ingevuld met jullie hulp :) Suc6 en post de antwoorden als je ze weet!

MOTORBLOKKEN DIE NIET TUSSEN DE LIJST STAAN KAN JE OOK PLAATSEN!

Rotax Max 125cc: mini, junior en senior
PK's: 16, 22, 28
Max toeren:14.300 rpm
Topsnelheid: Ligt aan tandwielverhouding, kan 100 à 130
Revisie:
- Bij competie rijden: 20 à 25 uur
- Bij recreatief gebruik: 40 à 50 uur
Voordelen:Elek.starter, weinig en goedkoop onderhoud
Nadelen:Weining trekkracht onderin, duur in aanschaf

Rotax Max DD2:
PK's: 32
Max toeren: 16.000
Topsnelheid: 150
Revisie:
- Bij competie rijden: 20
- Bij recreatief gebruik: 30
Voordelen: Snel, leren schakelen, en goedkoop in onderhoud.
Nadelen: Als je een as krom rijd heb je kans dat je de motor kapot rijd

TM K7, K8 of K9 125cc crossblok:
PK's: ±40
Max toeren: 13.000/14.000
Topsnelheid: ±160
Revisie:
- Bij competie rijden: De zuiger om de 6/9 uur, hele motor 1 of 2 keer per seizoen. Hangt af hoeveel je traint buiten de wedstrijden om.
- Bij recreatief gebruik: Zuiger na elke 20 uur, hele motor 1 keer per seizoen/
Voordelen: Redelijk betaalbaar als je vee zelf kunt
Nadelen: Als je zelf geen revisie kunt doen, wordt het wel duur

TM K9b special:
PK's: Ong. 40
Max toeren: 13.800 / 14.400
Topsnelheid: Onbekend (In Oss 139 KM/u)
Revisie:
- Bij competie rijden: Na elke 30 liter
- Bij recreatief gebruik: Na elke 30 liter
Voordelen: Supersnel, mooi geluid, kick van het schakelen
Nadelen: ICC is fysiek zwaarder rijden dan een cross, onderin (laag in toeren) helemaal geen vermogen, vaak reviseren.

Honda CR 125cc crossblok:
PK's: 37-42
Max toeren: 12.000
Topsnelheid: 150+
Revisie:
- Bij competie rijden: Nieuwe zuiger elke 10 uur, volledige revisie elke 20 uur
- Bij recreatief gebruik: Nieuwe zuiger elke 20 uur, volledige revisie elke 40 uur
Voordelen: Relatief goedkoop, snel en veel onderdelen te koop
Nadelen: Veel reviseren aangezien het 2-takt is.

Marben Crossblok:
PK's:
Max toeren:
Topsnelheid:
Revisie:
- Bij competie rijden:
- Bij recreatief gebruik:
Voordelen:
Nadelen:

Maxter TAG 125cc:
PK's:
Max toeren:
Topsnelheid:
Revisie:
- Bij competie rijden:
- Bij recreatief gebruik:
Voordelen:
Nadelen:

Maxter 100cc:
PK's:
Max toeren:
Topsnelheid:
Revisie:
- Bij competie rijden:
- Bij recreatief gebruik:
Voordelen:
Nadelen:

Pavesie ICC 125cc:
PK's:
Max toeren:
Topsnelheid:
Revisie:
- Bij competie rijden:
- Bij recreatief gebruik:
Voordelen:
Nadelen:

IAME Leopard:
PK's:
Max toeren:
Topsnelheid:
Revisie:
- Bij competie rijden:
- Bij recreatief gebruik:
Voordelen:
Nadelen:

Vortex VA/B 100cc junior (evenals TM junior, Maxter junior, Comer junior, Parilla):
PK's: 25, getuned zijn het er 27
Max toeren: 17500, 16500 is het meest veiligst om aan te houden
Topsnelheid: Harder dan 100 KM/u
Revisie:
- Bij competie rijden: Getuned om de 4 uur, niet getuned om de 10 uur
- Bij recreatief gebruik: Zelfde als bij competitie.
Voordelen: Enorme trekkracht vanaf 10.000rpm, lekker geluid, niet duur in aanschaf, starten m.b.v. externe starter, koppeling, carb afstelling onder rijden, carb hoeft dus niet open, blok weegt niet veel, rotax-max houdt hem niet bij.
Nadelen: Veel decibels, veel revisies, gevoelige koppeling, MD-demper+inlaatdemper nodig.

Vortex Rok ICC 125cc:
PK's:
Max toeren:
Topsnelheid:
Revisie:
- Bij competie rijden:
- Bij recreatief gebruik:
Voordelen:
Nadelen:

Yamaha YZ125cc:
PK's:
Max toeren:
Topsnelheid:
Revisie:
- Bij competie rijden:
- Bij recreatief gebruik:
Voordelen:
Nadelen:

Yamaha YZ250cc F (4takt crossblok):
PK's: Normaal 42, getuned 50+
Max toeren: 14.000
Topsnelheid: Normaal net als ICC, getuned -- ?
Revisie:
- Bij competie rijden: Na ? uur
- Bij recreatief gebruik: Na ? uur
Voordelen: Prachtig geluid , veel koppel en de fun van schakelen
Nadelen: Kostprijs

PRD Fireball 125cc TAG motor:
PK's:
Max toeren:
Topsnelheid:
Revisie:
- Bij competie rijden:
- Bij recreatief gebruik:
Voordelen:
Nadelen:

SGM 125cc ICC:
PK's:
Max toeren:
Topsnelheid:
Revisie:
- Bij competie rijden:
- Bij recreatief gebruik:
Voordelen:
Nadelen:

Dubbele Honda GX160cc (Pro-kart):
PK's: 11
Max toeren: 5500 per blok
Topsnelheid: Tussen 90 en 120
Revisie:
- Bij competie rijden: om de 300-400 uur
- Bij recreatief gebruik: om de 300-400 uur
Voordelen: Goedkoop in aanschaf en onderhoud
Nadelen: Weinig koppel in vergelijking met 2-takt

Honda 390cc 4takt:
PK's: 13
Max toeren: 5700a 5800 rpm (getundend +/-6500rpm)
Topsnelheid: ?
Revisie:
- Bij competie rijden: 100/150 uur
- Bij recreatief gebruik: 200/250 uur
Voordelen: Weinig onderhoud
Nadelen: Kleine PK'tjes

MOTORBLOKKEN DIE NIET TUSSEN DE LIJST STAAN KAN JE OOK PLAATSEN!


Laatst bijgewerkt door Johan op zo dec 31, 2006 12:29 pm, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2006 6:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
Honda 390cc 4takt:
PK's: 13
Max toeren: 5700a 5800 rpm (getundend +/-6500rpm
Revisie:
- Bij competie rijden: 100/150 uur
- Bij recreatief gebruik: 200/250 uur
Voordelen: weinig onderhoud
Nadelen: kleine pk'tjes

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2006 6:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
jvd, een standaard 390 heeft toch begrenzer op 5200 ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2006 6:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
een standaard blok heeft een begrenser tot 3600 toeren
wanneer je met een 390 het circuit op gaat, haal je de begrenser eraf en loopt ie +/- 5600 toeren

maar met wedstrijden rijd ik nooit meer dan 5200 / 5400 toeren

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2006 7:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
nee maar ik ken een aantal mensen met standaard dinggie die stopt exact op 5200 toeren :roll: Kweet nie :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2006 7:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 08, 2006 9:24 am
Berichten: 1526
Woonplaats: South-Garda
Rotax Max 125cc: mini, junior, senior
PK's: 16, 22, 28
Max toeren: 14200
Topsnelheid: 100 à 130
Revisie:
- Bij competie rijden: 20
- Bij recreatief gebruik: 20 à 30
Voordelen: goedkoop in onderhoud
Nadelen: wat duur in aanschaf

Rotax Max DD2:
PK's: 32
Max toeren: 16000
Topsnelheid: 150
Revisie:
- Bij competie rijden: 20
- Bij recreatief gebruik: 30
Voordelen: snel, leren schakelen, en goedkoop in onderhoud.
Nadelen: als je een as krom rijd heb je kans dat je de motor kapot rijd ;)

_________________
Afbeelding

Gebruikersnaam gewijzigd van Bobby_14 naar Bobster.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2006 8:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm
Berichten: 263
Johan, even voor de info: een Marben is geen ICC.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2006 8:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm
Berichten: 316
Honda CR125cc (vergelijkbaar met alle andere crossblokken):
PK's: 37-42
Max toeren: 12.000
Topsnelheid: 150+
Revisie:
- Bij competie rijden: nieuwe zuiger elke 10 uur, volledige revisie elke 20 uur
- Bij recreatief gebruik: nieuwe zuiger elke 20 uur, volledige revisie elke 40 uur
Voordelen: Relatief goedkoop, snel en veel onderdelen te koop.
Nadelen: Veel reviseren aangezien het 2-takt is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2006 8:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
@ jvd, topsnelheid 390 standaard? 120km/u?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2006 8:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Johan...

Ik kan hetzelf wel bijwerken, maar jij zal de gegevens van de anderen zelf even moeten editten in jou topic.

thx

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2006 8:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
topsnelheid van een standaard 390 zal tegeb de 90 liggen
getunend denk ik tussen de 100 a 110

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2006 8:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
ligt er ook aan wat voor tandwiel verhouding je hebt he


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2006 8:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Ja Jeffrey....

Ook aan de stand van je gaspedaal.... dat weten we toch wel....!
(afhankelijk van de tandwielverhouding)

thx

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2006 8:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
hahahaha... dus eigenlijk is de topsnelheid moeilijk in te schatten.. :P

dus gemiddeld 90???


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 28, 2006 9:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
@jvd: de getuned honda die weleens op Eefde rijdt haalt met z'n 390 op eefde al meer dan 100 km/h!!!!

Ik zou niet precies weten wat de top van een getunede 390 is, aangezien er zoveel verschillend getunede 390's zijn.

honda volgens regelement oldenzaal/eefde (dus niet helemaal standaard uit de doos) haalt +/- 90 km/h


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David