Auteur |
Bericht |
Boele
|
Geplaatst: di nov 28, 2006 11:53 am |
|
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 11:50 am Berichten: 23 Woonplaats: Zeist
|
hai,
ik vroeg me af of een 390 nog een beetje licht op te fokken is dmv bv een groter carbje, ik ben al weer te erg gewend zoals ie nu is.. rijdt volledig std, incl ori luchtfilter..
als ze makkelijk zijn op te fokken, waar kan je het beste onderdelen halen?
bvd
|
|
Omhoog |
|
|
Boele
|
Geplaatst: di dec 05, 2006 12:07 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 19, 2006 11:50 am Berichten: 23 Woonplaats: Zeist
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di dec 05, 2006 2:58 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
ff google'n! moto schütte!
|
|
Omhoog |
|
|
Verwijderd2
|
Geplaatst: di dec 05, 2006 3:07 pm |
|
|
Hallo Boele,
www.diegowie.de (Rheda-Wiedenbrueck) en TKT (Enschede) voor de
VT 400 motoren (Getunede 390) volgens de duitse forums de beste adressen.
Benno
|
|
Omhoog |
|
|
DirkPilat
|
Geplaatst: do dec 07, 2006 2:42 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 21, 2006 2:52 pm Berichten: 46
|
Een grotere Carb heeft alleen zien bij allerlei andere aanpassingen en dan nog zal de Carb niet veel doen alleen meer lawaai en tussen de oren.
Bij de VKCT in Oldenzaal rijden ze met standaard motoren die (vergelijkbaar met Kings of Karting: Prokarts) worden geblueprinted/geoptimaliseerd.
Twentse Kart Service in Losser is de tuner van de 95% van alle 390 motoren die meedoen in Oldenzaal.
mvg
Dirk
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: do dec 07, 2006 3:43 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Hey,
Meestal als je andere carabuteur erop wil hebben moet je kijken waar jou kart het beste mee loopt.. Wij hebben dan 2 dezelfde karts maar ook 2 verschillende maten erop.. hoe groter betekent niet hoe sneller.. of meer pk.. Bij ons ligt dat andersom. je zou bijvoorbeeld ook kunnen beginnen met vliegwiel te verlichten.. en andere nokas erin... Dat zijn wel wat leuke dingen..!
|
|
Omhoog |
|
|
MG
|
Geplaatst: do dec 07, 2006 9:47 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 03, 2006 10:18 pm Berichten: 272 Woonplaats: Nijmegen
|
Mischien een stomme op merking, maar bestaat er
geen dynojet kit voor deze blokken??
Ik weet dat ik die ooit op een blade gehad heb en
dat behoorlijk scheelde.
Dan komen er andere naalden en sproeiers in en dan zou
je eventueel er een ander lucht filter op
kennen plaatsen.
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: do dec 07, 2006 9:58 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
He,
Ik ga der van uit dat een dynojet een rollerbank is voor een kart?
Ik heb zelf met me kart een ene afspraak gemaakt, en daar terplekke de goeie carabuteur er uit gezocht waar me kart het beste mee liep.. Naalden hoger of lager andere sproeiers erin.. Ze wilden daar zelf ook nog wat op testen.. dus dat deden ze dan was geen probleem.
Inderdaad zelfs met luchtfilter kan je kart anders lopen bij ons teminste..
Ik heb klein K&N luchtfiltertje erop zitten en me pa zit nog steeds te wisselen wat het beste is..
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: do dec 07, 2006 10:03 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Een dynojet kit is een upgradekit voor je carburateur. In de meeste gevallen is dit voor motorfietsen, en worden die speciaal per type fiets/carburateur samengesteld. Zoveel ik weet zijn er geen dynojetkits ontwikkeld voor karts.
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: do dec 07, 2006 10:05 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
oke david.. Ik zocht maar kon het niet vinden.. op internet werd er dan gepraat over van die rollerbanken en ging daar van uit..
|
|
Omhoog |
|
|
jeffrey1991
|
Geplaatst: do dec 07, 2006 10:08 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
ooohjaa,,, meestal is tuning verslaafend en leuk voor je portomonnee
het is net roken.. Je rookt je raakt verslaaft kan niet meer stoppen tot je er problemen mee krijgt
en dat is met ene kart ook zo
je begint met iets je wil nog harder en nog harder tot je blok het niet meer red. en daar moet je rekening mee houden..
En natuurlijk ook met je portomonee
|
|
Omhoog |
|
|
javier82
|
Geplaatst: di jun 12, 2007 10:45 am |
|
Geregistreerd: do mei 17, 2007 10:54 pm Berichten: 4 Woonplaats: Enschede
|
Ik heb een 32mm mikuni vlakschuif carburateur gekocht die ik op mijn nu nog standaard 390 ga zetten.
Laat je het binnenkort weten wat het scheelt. Moet namelijk nog een spruitstuk fabriceren.
Ik ben ook van plan om de cilinderkop te bewerken; de poorten groter maken en polijsten. Grotere klepzittingen met grotere kleppen. Kleppen polijsten en natuurlijk de cilinderkop vlakken. Je kunt bij deze cilinderkoppen veel grotere kleppen in zetten en dit in combinatie met de grote carburateur en wat timing aanpassingen ga je echt wel harde pk's erbij krijgen.
|
|
Omhoog |
|
|