Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: grotere carb op 390??
BerichtGeplaatst: di nov 28, 2006 11:53 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 19, 2006 11:50 am
Berichten: 23
Woonplaats: Zeist
hai,

ik vroeg me af of een 390 nog een beetje licht op te fokken is dmv bv een groter carbje, ik ben al weer te erg gewend zoals ie nu is.. rijdt volledig std, incl ori luchtfilter..
als ze makkelijk zijn op te fokken, waar kan je het beste onderdelen halen?

bvd


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 05, 2006 12:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 19, 2006 11:50 am
Berichten: 23
Woonplaats: Zeist
iemand?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 05, 2006 2:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
ff google'n! moto schütte!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di dec 05, 2006 3:07 pm 
Hallo Boele,

www.diegowie.de (Rheda-Wiedenbrueck) en TKT (Enschede) voor de
VT 400 motoren (Getunede 390) volgens de duitse forums de beste adressen.

Benno


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 07, 2006 2:42 pm 

Geregistreerd: ma aug 21, 2006 2:52 pm
Berichten: 46
Een grotere Carb heeft alleen zien bij allerlei andere aanpassingen en dan nog zal de Carb niet veel doen alleen meer lawaai en tussen de oren.

Bij de VKCT in Oldenzaal rijden ze met standaard motoren die (vergelijkbaar met Kings of Karting: Prokarts) worden geblueprinted/geoptimaliseerd.

Twentse Kart Service in Losser is de tuner van de 95% van alle 390 motoren die meedoen in Oldenzaal.

mvg

Dirk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 07, 2006 3:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Hey,

Meestal als je andere carabuteur erop wil hebben moet je kijken waar jou kart het beste mee loopt.. Wij hebben dan 2 dezelfde karts maar ook 2 verschillende maten erop.. hoe groter betekent niet hoe sneller.. of meer pk.. Bij ons ligt dat andersom. je zou bijvoorbeeld ook kunnen beginnen met vliegwiel te verlichten.. en andere nokas erin... Dat zijn wel wat leuke dingen..!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 07, 2006 9:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 03, 2006 10:18 pm
Berichten: 272
Woonplaats: Nijmegen
Mischien een stomme op merking, maar bestaat er
geen dynojet kit voor deze blokken??
Ik weet dat ik die ooit op een blade gehad heb en
dat behoorlijk scheelde.
Dan komen er andere naalden en sproeiers in en dan zou
je eventueel er een ander lucht filter op
kennen plaatsen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 07, 2006 9:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
He,

Ik ga der van uit dat een dynojet een rollerbank is voor een kart?
Ik heb zelf met me kart een ene afspraak gemaakt, en daar terplekke de goeie carabuteur er uit gezocht waar me kart het beste mee liep.. Naalden hoger of lager andere sproeiers erin.. Ze wilden daar zelf ook nog wat op testen.. dus dat deden ze dan was geen probleem.
Inderdaad zelfs met luchtfilter kan je kart anders lopen bij ons teminste..
Ik heb klein K&N luchtfiltertje erop zitten en me pa zit nog steeds te wisselen wat het beste is..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 07, 2006 10:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Een dynojet kit is een upgradekit voor je carburateur. In de meeste gevallen is dit voor motorfietsen, en worden die speciaal per type fiets/carburateur samengesteld. Zoveel ik weet zijn er geen dynojetkits ontwikkeld voor karts.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 07, 2006 10:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
oke david.. Ik zocht maar kon het niet vinden.. op internet werd er dan gepraat over van die rollerbanken en ging daar van uit..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 07, 2006 10:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
ooohjaa,,, meestal is tuning verslaafend en leuk voor je portomonnee :lol:
het is net roken.. Je rookt je raakt verslaaft kan niet meer stoppen tot je er problemen mee krijgt :lol:
en dat is met ene kart ook zo
je begint met iets je wil nog harder en nog harder tot je blok het niet meer red. en daar moet je rekening mee houden..

En natuurlijk ook met je portomonee :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2007 10:45 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 17, 2007 10:54 pm
Berichten: 4
Woonplaats: Enschede
Ik heb een 32mm mikuni vlakschuif carburateur gekocht die ik op mijn nu nog standaard 390 ga zetten.

Laat je het binnenkort weten wat het scheelt. Moet namelijk nog een spruitstuk fabriceren.

Ik ben ook van plan om de cilinderkop te bewerken; de poorten groter maken en polijsten. Grotere klepzittingen met grotere kleppen. Kleppen polijsten en natuurlijk de cilinderkop vlakken. Je kunt bij deze cilinderkoppen veel grotere kleppen in zetten en dit in combinatie met de grote carburateur en wat timing aanpassingen ga je echt wel harde pk's erbij krijgen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David