Auteur |
Bericht |
mats
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 5:56 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
Eine Person 1 Kart 200.-€
Zwei Personen 1 Kart 300.-€
drei Personen 1 Kart 360.-€
dure grap
Maar, ik vind wel geinig baantje
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 6:08 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: en david je motorblok staat toch vrijwel altijd recht op het frame. die beugels aan de onderkant trekken hem toch vanzelf recht??
Je motorsteun staat vrijwel altijd recht op het frame, maar soms staat je motor niet netjes recht op de motorsteun.
Het komt niet vaak voor, maar heb het een keer of 2 gezien, de ene keer lag het aan verkeerd geboorde gaten, en de andere keer aan gaten die niet meer rond waren, waardoor het blok dus niet netjes recht op de motorsteun kwam te staan.
|
|
Omhoog |
|
|
Nuno
|
Geplaatst: di nov 07, 2006 7:23 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
ok david thx voor de info maar weer ,op deze snelle kartforum!
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
|
Rv
|
Geplaatst: vr nov 17, 2006 11:53 pm |
|
Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am Berichten: 769 Woonplaats: Utrecht
|
***************************************************
Ik heb even een hele nieuwe vraag: (wat ongeveer met hezelfde onderwerp te maken heeft)
toen ik vandaag mijn tandwiel had verwisseld (tandwiel op de achteras)
en ik ging de kettingspanning voelen, toen merkte ik dat de ketting spanning verschilde op welk punt ik de achteras zette:
wat ik hiermee bedoel: soms is de spanning dus heel goed. maar als ik het wiel dan een beetje draai, dan staat die inneenkeer weer strak. en dan draai ik weer een stukje, en dan is die weer los.
het gebeurt niet telkens op hetzelfde punt van het tandwiel heb ik gezien.
wie kan mij dit uitleggen, ik heb zelf wel een paar vermoedens van wat het zou kunnen zijn, of rij je dit probleem gewoon weg? na een rondje volgas.
_________________
ICC Kartracing*
|
|
Omhoog |
|
|
igot
|
Geplaatst: za nov 18, 2006 12:57 am |
|
Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm Berichten: 1506
|
Ik vermoed dat je achteras iets krom is..
|
|
Omhoog |
|
|
dragonfly
|
Geplaatst: za nov 18, 2006 10:30 am |
|
Geregistreerd: di sep 12, 2006 4:50 pm Berichten: 157 Woonplaats: Haaltert (B)
|
denk eerder je tandwielhouder. Die is ook wat krom van mij waardoor de ketting niet overal evenveel spant.
|
|
Omhoog |
|
|
Rv
|
Geplaatst: za nov 18, 2006 12:44 pm |
|
Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am Berichten: 769 Woonplaats: Utrecht
|
ik heb geen tandwiel houder. ik rij ICC , en of de achteras krom is tussen de lagers betwijfel ik ook sterk. wat zou het nog meer kunnen zijn
_________________
ICC Kartracing*
|
|
Omhoog |
|
|
the duke
|
Geplaatst: za nov 18, 2006 12:48 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Een kromme motoras????? Het zou in iedergeval je opmerking over dat het niet telkens op de zelfde plek van je achterkettingwiel is wel verklaren.
|
|
Omhoog |
|
|
dragonfly
|
Geplaatst: za nov 18, 2006 1:56 pm |
|
Geregistreerd: di sep 12, 2006 4:50 pm Berichten: 157 Woonplaats: Haaltert (B)
|
een kromme krukas lijkt me sterk, die motor zou het dan niet lang uithouden. Een nieuwe ketting kan dat probleem wel houden maar eens je ermee gereden hebt moet die overal evenveel loskomen. Maar ben geen ICC expert dus zal het aan anderen overlaten
|
|
Omhoog |
|
|
Siebert
|
Geplaatst: za nov 18, 2006 3:07 pm |
|
Geregistreerd: di apr 11, 2006 4:43 pm Berichten: 23 Woonplaats: Belgium
|
Hi,
Even mijn mening hierover..Correct me plz!
Maar bij mijn ICA was het ook zo,.. ik spande de ketting goed,.. draaide wat aan de achteras en dan had ik een andere spanning..Strakker of slapper.Mij is verteld dat dit te maken had met de compressie.Maar dit is een ICC hé,..
Sorry als het niet klopt,maar mijn tandwielhouder was recht en het was met nieuwe ketting en nieuw tandwiel
grtz,
Sieberoni
|
|
Omhoog |
|
|
the duke
|
Geplaatst: za nov 18, 2006 5:03 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Dan is er niets anders dan de zaak na te meten. want meten is weten.
Uitklokken noemen ze dit in de machinebouw. of te wel de radiale en axiale slag gaan bepalen. Van de kettingwielen assen enz.
|
|
Omhoog |
|
|
Rv
|
Geplaatst: za nov 18, 2006 5:13 pm |
|
Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am Berichten: 769 Woonplaats: Utrecht
|
en een kromme motoras is ook uitgesloten, :Omdat de ketting niet steeds strakker word op 1 punt Citaat: het gebeurt niet telkens op hetzelfde punt van het tandwiel heb ik gezien zoals ik al zei..
_________________
ICC Kartracing*
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za nov 18, 2006 6:39 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik vermoed een ongelijk gelengde ketting, heb ik met het viertaktje ook al een paar keer gehad
|
|
Omhoog |
|
|
Dragon GT
|
Geplaatst: ma nov 20, 2006 9:29 pm |
|
Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm Berichten: 175 Woonplaats: Aarschot
|
is het niet logisch dat hij de ene keer hard gespanne staat en als je verder draait dat hij minder gespannen staat?
dcht dat dit zo hoorde, je ketting heeft altijd een stukje waar hij minder gespannen staant... hebben ze mij toch altijd verteld
_________________
Birel R32 - Maxter MX-L
www.prt-extreme.be
|
|
Omhoog |
|
|