Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2006 5:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Bezint eer ge begint! misschien had je ook van te voren enige informatie kunnen verzamelen, als hij echt 100 cc is en je hebt hem gekocht als 125, dan ga je toch gewoon terug naar degene waar je hem gekocht hebt.

Succes

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2006 5:10 pm 

Geregistreerd: wo okt 04, 2006 8:31 pm
Berichten: 131
Woonplaats: marum
als je niet te veel onderhoud wilt kun je het beste een cross blok nemen. als niet al te vaak rijd kun je wel twee seizoenen met een big-end lager en zuiger doen. en een cross blok loopt niet zo snel vast als je het goed onderhoud. als je slim bent vervang je alles in een keer (big-end,lagers en zuiger) ben je gelijk overal vanaf doe dit iedere winter is de kans klein dat ie stuk loopt. stel je carbu bezetting elke keer af op het weer type en zorg ervoor dat je hem niet te krap/arm zet dit kun je eenvoudig bekijken door de bougie eruit te draaien en naar de kleur te kijken hij moet koffiebruin zijn is hij zwart dan staat hij te rijk begint is hij `wit` dan staat hij te arm en moet een grotere sproeier plaatsen of naald omhoog zetten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2006 5:13 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
was particulier dus daar doe je niks meer tegen behalve een ros voor zn kanes.
maar ja als je langer in dit wereldje zit of je kent mensen die er veel van weten is het makkelijk maar ik wist niks behalve dan uit boeken en rondvragen en naar kartshops bellen dus heb wel geprobeert om wat te weten voordat ik er een kocht .je moet toch ergens beginnen of niet soms?

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2006 5:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 12, 2006 4:50 pm
Berichten: 157
Woonplaats: Haaltert (B)
Sorry jongens maar komt omdat je je voordien niet goed informeerd hebt. Dat kan gerust een 125cc motor zijn die opgeboord is. In de jaren '80 waren er ook 135cc luchtgekoelde motoren. Maar daarom gingen die niet langer mee in onderhoud. Als je dat wel wil moest je een Leopard of Rotax Max motor gekocht hebben.

Ik doe hem binnen bij een officiële Maxter dealer en is idd schappelijk van prijs. Honen en werk inbegrepen. Jij hebt nu al 12u gereden, ik zou het niet wagen om er nog eens 12u mee te rijden tenzij je nooit meer dan 8000 toeren zou doen als laatste keer :) maar mijn motor komt dan pas op gang dus versta niet goed hoe je daarmee kon rijden. Doe hem even binnen bij een dealer die je kent via iemand en laat hem de zuiger opmeten. Dan weet je direct als hij een revisie nodig heeft of niet. Doe je dat niet dreig je alles kapot te rijden en zal het je direct 400-500euro kosten! Een ICA kost pas geld als hij zwaar vastloopt en alles kapot is, anders vallen die kosten als amateur heel goed mee. Maar zoals bij alles, op tijd laten nakijken en niet denken van hij houdt het wel nog een uurtje uit.

En verschiet niet als je gaat rijden, een ICA die je aan 19.000 toeren voorbijvliegt gaat snel. Aan 8.000 toeren kan je dat gevoel niet hebben 8)

Citaat:
De meest populaire motor is momenteel de Rotax-Max. Kost je nieuw ongeveer 2000€ en daar kan je makkelijk 50u mee rijden zonder zware kosten te hebben. Is de beste motor kwa prijs onderhoud/fun. Knopje duwen en je bent weg. Heeft een koppeling. Draait een 13500 toeren (als ik me niet vergis?) Als je mengsel wil veranderen (lucht/benzine) moet je de sproeier vervangen in je carbu.

Dan is er de Leopard motor, kost je nu rond de 2200€ nieuw. Daar kan je een 30u mee rijden zonder zware kosten te hebben. Iets sneller dan de rotax maar je hebt dus meer kosten op termijn... Heeft een koppeling dus je kan ermee stilstaan. Ook knopje duwen en weg. Draait een 16000 toeren. Mengsel kan je veranderen zonder te moeten stoppen, carbu heeft vrijzen.

Dan heb je luchtgekoelde/watergekoelde 100cc blokjes. Wordt ICA genoemd, de snelste motor maar ook de duurste in onderhoud. Meer koppel en draait een pak meer toeren (18000-20000) dus je mag rekenen dat je maar 5-6u met een piston zal kunnen doen. Hoe armer de carbu staat, hoe sneller je rijdt maar ook hoe sneller je piston moet vervangen worden. Heeft geen koppeling (geeft je verlies in PKs) dus je moet de kart in gang lopen. Een nieuwe piston/zuiger kost 50euro en het honen is rond de 20 euro. Plus kosten van het werk als je het niet zelf vervangt. Als je het wel zelf doet is het gewoon cilinderkop eraf, cilinder los en dan kan je de zuiger losmaken. Maar ik raad je aan om dit niet zelf te doen als je geen begeleiding krijgt van iemand die het wel kan...

Wat moet je nu kiezen? Als je als amateur het betaalbaar wil houden zonder veel te moeten sleutelen zou ik kiezen voor de RotaxMax/Leopard. Het is de goedkoopste oplossing op lange termijn, wel een dure aankoop.

Een luchtgekoelde ICA gooien ze achter je hoofd dus die vindt je overal makkelijk. Als je veel rijdt wordt het duur, een piston+honen kost je rond de 75€. Iedere 15-18u volledige revisie (€250-€300). Je zal wel wat meer sleutelwerk hebben en je carbu iedere keer moeten goedzetten.

Je kan in Belgie maar op 3 plaatsen volwaardig rijden. Genk, Mariembourg & Francorchamps. In frankrijk ligt Douvrin & Ostricourt dicht tegen de grens.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2006 11:26 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Helemaal met je eens, zoals ik al zei -> niet blijven rondvragen, gewoon opmeten of dat laten doen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 10, 2006 11:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
ik weet het zeker, is een 100cc motor.

heeft net zoveel, zo niet meer power als als al die Maxxen, Leopards en K25's

standaard +/- 27pk, getuned tot wel 31
Maxter 100cc motoren (van 2006) kunnen tot wel 35 pk leveren!
2 nadelen van 100cc
- revisie is ontzettend snel nodig: 6-8uur
- de afstelling komt zeer nauw: d.w.z. de sproeierstand en tandwielverhouding.

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 16, 2006 7:40 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
ik heb dus de persoon gemailt over dit feit en vroeg hem dus of hioj het zeker wist. dit was zn antwoord.

weet het voor bijna 100 procent zeker de 100 cc heeft een kleinere opstand onderaan de cilinder dit is alleen te zien door mensen die bij hezemans werken of gewerkt hebben dus ik vind het knap van al die andere langs de kant dat die dat denken maar je kunt het altijd nog even cheken bij hezemans zelf in eindhoven, probeer dat even en wat je ook nog kunt kijken een honderd cc maakt ook veel meer toeren als het goed.
kan dit kloppen over die opstand???
heb hem in iedergeval al klaarstaan voor mn revisie beurt dus breng hem zeker toch even weg,maar ben gewoon even benieuwd of iemand dat weet.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 16, 2006 7:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Als je nou een keer je zuiger gemeten had, wat je al 2 of 3 keer gemeld is, dan weet je het toch.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David