Auteur |
Bericht |
dj_marf
|
Geplaatst: vr aug 04, 2006 7:46 pm |
|
|
ik heb hier ff eeen vraagje
past een honda gx200 blok gewoon op een 100cc frame (geen schakelframe dus)
er lag altijd een 100cc rotax op maar deze zuipt veel te veel voor recreatief rijden...
alvast bedankt...
|
|
Omhoog |
|
|
Deksel
|
Geplaatst: vr aug 04, 2006 7:50 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
bij mijn weten niet... frame moet namelijk gemaakt zijn voor een 4-takt...
d8 ik hoor... so correct me if i'm wrong
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: vr aug 04, 2006 7:59 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
200cc kan nog wel eens passen.
de B&S WF kas wel zo op een 100cc frame.
En anders moet je de stoelsteun iets verplaatsen, is niet zoveel werk
100cc rotax of 200cc honda is nogal een verschil (denk dat je snel uitgekeken bent op de honda)
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: vr aug 04, 2006 8:21 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
ık denk nıet dat dat past met de maten van een 100cc blok vergeleken met een 200 honda maar broberen kan geen kwaad
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
Verwijderd2
|
Geplaatst: vr aug 04, 2006 8:26 pm |
|
|
Hallo,
Past 99% zeker!
Ook een 2 cilinder 350cc Subaru past op vele 100cc's.
Het kan hooguit zijn, dat je de stoelsteun naast de motor moet verwijderen en vervangen door een verplaatsbare.
Echter: 100 cc heeft de aandrijving buiten, je zult waarschijnlijk ook een andere as moeten kopen omdat de Honda de aandrijving binnen heeft.
Benno
|
|
Omhoog |
|
|
Pro-kart monster
|
Geplaatst: vr aug 04, 2006 8:32 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
kun je volgens mıj beter een 2de hands frame kopen voor een 200 cc blok
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: vr aug 04, 2006 8:32 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
sommige 100cc roterend hebben tandwiel ook aan de binnekant zitten hoor....
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|
fastshadow
|
Geplaatst: za aug 05, 2006 10:15 am |
|
Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm Berichten: 582 Woonplaats: Eindhoven
|
past gewoon kan idd alleen zijn dat je je stoel iets moet verplaatsen
_________________ burn rubber not your soul
|
|
Omhoog |
|
|
dj_marf
|
Geplaatst: za aug 05, 2006 11:49 am |
|
|
ok dus waarschijnlijk hoef ik alleen maar die bestaande buizen van de stoel weg te slijpen en dan door van die verplaatsbare te vervangen...
met de as komt het goed daar ben ik namelijk al meej bezig bij mijn as kan aan bijde kanten van de lagers een tandwiel....
weten jullie toevallig welke dikte ketting en tandwiel ik moet hebben dan kan ik die ervast op leggen is dat alvast gedaan...
badankt allemaal
|
|
Omhoog |
|
|
Dragon GT
|
Geplaatst: zo aug 06, 2006 7:48 pm |
|
Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm Berichten: 175 Woonplaats: Aarschot
|
achter je stoel loopt een stuk chassis
van links, schuin naar achter, tot rechts
dat stuk moet je afslijpen, een 5 tal centimeter vooruit plaatsen en terug vastlassen daar.
die buis zit anders in de weg voor je linkse tandwiel ( 4takt Honda )
de rest gaat normaal probleemloos
_________________
Birel R32 - Maxter MX-L
www.prt-extreme.be
|
|
Omhoog |
|
|
Verwijderd2
|
Geplaatst: zo aug 06, 2006 8:07 pm |
|
|
Hallo Dragon GT,
Het weghalen en opnieuw vastlassen van de achterdwarsstang kan in uitzonderlijke gevallen inderdaad nodig zijn.
Meet daartoe de diameter van je maximale achtertandwiel op en de denkbeeldige lijn van de ketting naar de onderkant van je motortandwiel.
SKM, Weldone en MBA geven in elk geval geen probleem.
Benno
Zeker weten, eerst meten.
Benno
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo aug 06, 2006 8:49 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
CRG (Kalifornia) en First leveren wat dat betreft ook weinig problemen op. Zoals Tukkerteam al zei, eerst even meten voordat je aan het snijden en lassen gaat
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo aug 06, 2006 9:12 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik hebt het bij een kombi ooit omgeboud en die moest inderdaad verzet worden is ff werk niet onoverkomelijk als je een beetje netjes kunt lassen
|
|
Omhoog |
|
|
Dragon GT
|
Geplaatst: di aug 08, 2006 12:34 am |
|
Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm Berichten: 175 Woonplaats: Aarschot
|
ik denk dat je meestal toch dat stuk moet herlassen
op een gx 200 rijd je niet met tandwiel 70 ofzo hé
_________________
Birel R32 - Maxter MX-L
www.prt-extreme.be
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: di aug 08, 2006 7:10 am |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
met een 390 rijd ik 20-68
en dat is op oldenzaal/eefde en dat zijn vrij korte baantjes
dus echt groter dan 68 a 70 kom je niet
volgens mij kom je met een 200cc ook niet verder dan 70 tandjes normaliter
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|