Auteur |
Bericht |
paijs
|
Geplaatst: zo apr 09, 2006 5:26 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 09, 2006 5:22 pm Berichten: 17 Woonplaats: papendrecht
|
het blok van world formula b&s is wel goed
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: zo apr 09, 2006 7:40 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Paijs,
Je bedoeld of een Briggs & Straton een goed blok is ...????
Ligt er natuurlijk aan waarmee je het wil vergelijken.., het is een goede 4-takt blok,
waar menig jeugde rijders met veel plezier mee rijden.
Ik weet zelf alleen niet wat de ondehoud is wat zo'n motortjes vergt...??
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
paijs
|
Geplaatst: zo apr 09, 2006 8:16 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 09, 2006 5:22 pm Berichten: 17 Woonplaats: papendrecht
|
ik heb er zelf ook 1 het blok rijd egt perfect met warm weer.. maar ik ken ook iemand als hij een bocht naar rechts gaat met warm weer dat het blok inhoud
|
|
Omhoog |
|
|
paijs
|
Geplaatst: zo apr 09, 2006 8:16 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 09, 2006 5:22 pm Berichten: 17 Woonplaats: papendrecht
|
het onderhoud is echt goed veel beter als 2-takt
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: zo apr 09, 2006 8:21 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
paijs,
We moeten even wachten op een antwoord van iemand die veel ervaring heeft
met deze motoren, inhouden als hij naar rechts gaat kan duiden op het
dan niet krijgen van voldoende benzine ???
Heren,
Wie kan paijs helpen aan een antwoord ?????
Thx
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Rv
|
Geplaatst: zo apr 09, 2006 8:39 pm |
|
Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am Berichten: 769 Woonplaats: Utrecht
|
ten eerste zou ik het niet vergelijken met 2 takt..
en ten tweede.. ik hoor heel veel verhalen dat het goeie dingen zijn voor in mooi weer.. maar als het begint te regenen houden de meeste er mee op voor dat vermogen zou je toch beter een honda gx390 kunnen halen.. minder onderhoud... minder zorgen rijd eigenlijk altijd!.. maar natuurlijk wel iets zwaarder en 2 pk minder..
_________________
ICC Kartracing*
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo apr 09, 2006 11:45 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
De 390's schijnen alleen op papier 2pk minder te hebben, doordat de B&S meestal de fabrieksopgave niet haalt. Daarintegen heb je wel een mooie elektrische starter met alle voor en nadelen.
Het inhouden in een bocht kan liggen aan de benzine die in de vlotterkamer naar 1 kant wordt gedrukt.
Onderhoud schijnt mee te vallen, alleen de eerste types hadden geloof ik wat kinderziektes.
|
|
Omhoog |
|
|
paijs
|
Geplaatst: ma apr 10, 2006 12:28 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 09, 2006 5:22 pm Berichten: 17 Woonplaats: papendrecht
|
het licht aan de vlotter in de carberateur
|
|
Omhoog |
|
|
Wesley
|
Geplaatst: ma apr 10, 2006 12:44 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 23, 2005 2:43 pm Berichten: 134 Woonplaats: Enschede
|
Dat klopt inderdaad David.
Op papier hebben we 2 pk minder, en wij zijn ook altijd nog zwaarder. Maar toch ben ik altijd sneller dan de Briggs'jes.
Groeten
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: ma apr 10, 2006 5:45 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Citaat: Onderhoud schijnt mee te vallen, alleen de eerste types hadden geloof ik wat kinderziektes.
Dat was meestal het rubber tussen carbu en motorblok dat scheurde maar is ondertussen wel opgelost.
Voor de rest prima motortje voor zijn prijs hoor.
|
|
Omhoog |
|
|
paijs
|
Geplaatst: ma apr 10, 2006 5:49 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 09, 2006 5:22 pm Berichten: 17 Woonplaats: papendrecht
|
ja bij mij ook je moet gewoon met tijrep vastmaken
|
|
Omhoog |
|
|
peppy
|
Geplaatst: di mei 09, 2006 12:41 am |
|
|
Citaat: Beire: Dat was meestal het rubber tussen carbu en motorblok dat scheurde maar is ondertussen wel opgelost.
Voor de rest prima motortje voor zijn prijs hoor.
Weet jij ook mischien hoe ze dat opgelost hebben ?
Ik moet weer een nieuwe bestellen a 18 euro per stuk (voor een stuk rubber)
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: di mei 09, 2006 7:31 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Als ik me niet vergis hebben ze gewoon nieuwe sterkere types gemaakt.
Maar zal er ns achter horen als ik in de buurt ben, heb daar toch nog wat materiaal nodig. Als ik het niet vergeet te vragen tenminste
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: di mei 09, 2006 7:47 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
paijs schreef: het onderhoud is echt goed veel beter als 2-takt
ik heb ook in een 390 gereden. bijna geen onderhoud.
in het begin ff de benzine aanblazen via slangetje van de benzinetank, benzine erin, bandjes spannen, en that's it!!
karren maar!!!
bij een 2-takt (bijv. ICC) moet je iedere 60 uur een nieuw zuigertje, en na de 200 uur of zo een complete revisie. en natuurlijk ook de banden, want omdat je veel drift (zoals ik, ik ben nogal licht) gaan ze natuurlijk sneller op, en dat is ook best duur
dus je komt zeker wel goedkoper uit dan
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
NR
|
Geplaatst: di mei 09, 2006 8:09 pm |
|
Geregistreerd: do nov 03, 2005 7:38 pm Berichten: 1155
|
ik heb eerst ook een 390 gehad en had zeker geen onderhoud nodig !! alleen ketting smeren en benzine en af en toe bandjes die ook lang meegaan !! ......
_________________
Michael Schumacher = On Top !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Omhoog |
|
|