Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: T.A.G motoren
BerichtGeplaatst: ma maart 06, 2006 9:43 pm 

Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am
Berichten: 164
Woonplaats: kartland
Hoi,allemaal ik was benieuwd of er hier ook leden zijn die met een T.A.G motor rijden.(b.v CRS).

Vr.Gr Peter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 06, 2006 9:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Hoi Turbo,

Allereerst welkom op ons Kartforum...

TAG-motoren zijn er zat. Kijk alleen maar naar de Rotax Max en onder de
leden hier (incl. mijzelf) rijden er een hoop met deze motor.

Zo heb je ook de:
- Vortex Rok
- Super Rok
- SEVEN L4 en L5
- IAME-X30
- etc.. (touch and go)

Maar ben je op zoek naar iets specifieks omdat je dit vraagt ???

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 06, 2006 9:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Er zijn meerdere mensen hier die met een TAG rijden, al heeft het merendeel van hen een Rotax Max.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 06, 2006 10:00 pm 

Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am
Berichten: 164
Woonplaats: kartland
Ik vraag dit omdat ik terug wil van icc naar tag.Maar een Max zie ik niet als een TAG motor.Een TAG motor moet aan bepalde eisen voldoen om vanaf 2007/2008 de 100 cc klasse vervangen.Een Super Rok valt onder de klasse van de Formule Super A straks vanwege de carberateur en klep bij de uitlaatpoort.Je krijg straks nog meer merken motoren als de Super Rok.Ik twijvel namelijk of het word een Rok motor of TAG CRS,.deze heeft meer vermogen. Maar ik was benieuwd naar ervaringen kwa rijden en trekkracht uit de bochten.

Peter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 06, 2006 10:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik neem aan dat je weet wat de afkorting TAG betekent? Het werd zo'n beetje tegelijk uitgevonden met de Rotax Max, die dus aan alle eisen van een TAG voldoet.
Er is (bij mijn weten) nog geen enkele motor gehomologeerd voor de klasse die straks de 100cc klasse moet gaan vervangen, dus er is ook nog geen enkele die aan de eisen voldoet (o.a. omdat die eisen nog niet 100% vastgelegd zijn).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 06, 2006 10:14 pm 

Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am
Berichten: 164
Woonplaats: kartland
David,het is iets van pakken en wegwezen :D De bedoeling is 30 mm carberateur ,geen klep in de uitlaatpoort ,etc,etc .Hang me er niet aan op dit is wat ik lees en hoor.Maar ik was benieuwd of er hier met deze motoren gereden werd.

Peter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 06, 2006 10:20 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
Citaat:
Maar een Max zie ik niet als een TAG motor


dit is juist de bekendste tag motor en ook de oudste

de moderne zijn wel wat sneller maar niet veel

de super rok die jij aan haalt valt dadelijk niet onder deze klassen omdat die met een grotere carb enz rijden. er is namelijk veel meer uit 125 cc te halen dan 29 pk maar dit word niet gedaan om de kosten te drukken. anders konden ze net zo goed de 100cctje aan houden


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 06, 2006 10:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
FIA/CIK schreef:
Technical Regulations
The World Council has decided to authorise the homologation of a Power
valve (exhaust valve) on the future 125 cc “long-life” engines. This Power
valve, which is opened pneumatically and closed mechanically without any
electronic connections, may be fi tted on all new generation engines, with
the exception of those in the Junior category.
The maximum authorised engine speeds (revs) on the racing versions of
the future 125 cc engines have been changed to 15,000 rpm in ICA and
16,000 rpm in Formula A; the limit for the Junior engines must be defi ned
at a later date.
The racing versions of the future 125 cc engines must be fed by a homologated
butterfl y carburettor, with a maximum diameter of 20 mm in Junior,
24 mm in ICA and 30 mm in Formula A.


De Rotax Max is gewoon een TAG, maar voldoet inderdaad niet aan de eisen die op dit moment vastgelegd zijn. Niet vanwege de powervalve, zoals je ziet is die gewoon toegestaan, maar omdat er een carburateur met vlinderklep op moet zitten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 06, 2006 10:31 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
hmmm een vlinderklep das zijn gewoon die tillotson achtige klote dingen of niet ? je kunt beter zo'n delorto hebben


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 06, 2006 10:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Jep. Verkrijgbaar in allerlei soorten en maten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma maart 06, 2006 10:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Joris,

Een Rotax Max heeft een Dell'Orto aan board.....

@Turbo,
Wil je een nieuwe TAG motor die dan wel aan de eisen voldoet (volgens jou) en nog
behoorlijk snel ook...

- SEVEN L4 Racing 40 pk, 16.500 rpm
- IAME X-30 33 pk, 15.500 rpm

Er zullen er vast nog veel meer zijn, maar hier hoor ik hele goede geluiden over.
Ben zelf ook nog niet uit welk motor ik ga aanschaffen, maar het ziet er
naar uit dat het een van deze twee zal gaan worden.

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 07, 2006 10:27 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Vanaf 2007 is ICC ook TAG, komt een electrische starter op nl.

Maar uiteraard valt dat niet onder de TAG klasse :-)

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 07, 2006 5:34 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
paulo dat weet ik maar een vlinderklep is juist geen dellorto maar een tillosonachtige (die ook op een 100cc en promo's zitten) dit zijn niet de fijnste carb. dus snap ik dat niet zo goed een dellorto of zoiets is veel makkelijker en minder gevoelig

ps een seven heeft ook een dellorto dus zal dan ook niet in die klasse vallen de iame x30 wel geloof ik


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 07, 2006 5:59 pm 

Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am
Berichten: 164
Woonplaats: kartland
De CRS die ik aanhaal,zit een ICC cilinder op met aangepaste poortimingen.Variabele onsteking (pvl) 30 mm carberateur.Deze moteren leveren ongeveer 33 pk ,en gaan volgens zeggen zo'n 40 - 50 uur mee.Daarna zuiger vervangen.Ik rijd nu ICC recreatief ,niet zo heel veel meer :( ,ben veel bezig met sleutelen in de NK's in de klasse 05 nationaal 125 cc. Ook gezien mijn leeftijd en conditie :shock: is ICC erg zwaar.Daarbij ben ik ook begonnen met mijn zoon, om hem te leren karten (tony kart met 50 cc comer) in een baby kart.En ben ik die dure revisie kosten behorende bij ICC zat.

Peter


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 07, 2006 6:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
volgens mij is variabele onstekking ook niet toegestaan, maar weet niet zeker.

En wat is er mis met de vlinderklep carberateurs?
ik heb net zo lief een Ibea carb, geen gedoe met div sproeiers, vlotters, en gasnaald posities!

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David