Auteur |
Bericht |
Turbo Fever
|
Geplaatst: ma maart 06, 2006 9:43 pm |
|
Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am Berichten: 164 Woonplaats: kartland
|
Hoi,allemaal ik was benieuwd of er hier ook leden zijn die met een T.A.G motor rijden.(b.v CRS).
Vr.Gr Peter
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma maart 06, 2006 9:48 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Hoi Turbo,
Allereerst welkom op ons Kartforum...
TAG-motoren zijn er zat. Kijk alleen maar naar de Rotax Max en onder de
leden hier (incl. mijzelf) rijden er een hoop met deze motor.
Zo heb je ook de:
- Vortex Rok
- Super Rok
- SEVEN L4 en L5
- IAME-X30
- etc.. (touch and go)
Maar ben je op zoek naar iets specifieks omdat je dit vraagt ???
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma maart 06, 2006 9:49 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Er zijn meerdere mensen hier die met een TAG rijden, al heeft het merendeel van hen een Rotax Max.
|
|
Omhoog |
|
|
Turbo Fever
|
Geplaatst: ma maart 06, 2006 10:00 pm |
|
Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am Berichten: 164 Woonplaats: kartland
|
Ik vraag dit omdat ik terug wil van icc naar tag.Maar een Max zie ik niet als een TAG motor.Een TAG motor moet aan bepalde eisen voldoen om vanaf 2007/2008 de 100 cc klasse vervangen.Een Super Rok valt onder de klasse van de Formule Super A straks vanwege de carberateur en klep bij de uitlaatpoort.Je krijg straks nog meer merken motoren als de Super Rok.Ik twijvel namelijk of het word een Rok motor of TAG CRS,.deze heeft meer vermogen. Maar ik was benieuwd naar ervaringen kwa rijden en trekkracht uit de bochten.
Peter
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma maart 06, 2006 10:04 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik neem aan dat je weet wat de afkorting TAG betekent? Het werd zo'n beetje tegelijk uitgevonden met de Rotax Max, die dus aan alle eisen van een TAG voldoet.
Er is (bij mijn weten) nog geen enkele motor gehomologeerd voor de klasse die straks de 100cc klasse moet gaan vervangen, dus er is ook nog geen enkele die aan de eisen voldoet (o.a. omdat die eisen nog niet 100% vastgelegd zijn).
|
|
Omhoog |
|
|
Turbo Fever
|
Geplaatst: ma maart 06, 2006 10:14 pm |
|
Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am Berichten: 164 Woonplaats: kartland
|
David,het is iets van pakken en wegwezen De bedoeling is 30 mm carberateur ,geen klep in de uitlaatpoort ,etc,etc .Hang me er niet aan op dit is wat ik lees en hoor.Maar ik was benieuwd of er hier met deze motoren gereden werd.
Peter
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma maart 06, 2006 10:20 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
Citaat: Maar een Max zie ik niet als een TAG motor
dit is juist de bekendste tag motor en ook de oudste
de moderne zijn wel wat sneller maar niet veel
de super rok die jij aan haalt valt dadelijk niet onder deze klassen omdat die met een grotere carb enz rijden. er is namelijk veel meer uit 125 cc te halen dan 29 pk maar dit word niet gedaan om de kosten te drukken. anders konden ze net zo goed de 100cctje aan houden
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma maart 06, 2006 10:26 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
FIA/CIK schreef: Technical Regulations The World Council has decided to authorise the homologation of a Power valve (exhaust valve) on the future 125 cc “long-life” engines. This Power valve, which is opened pneumatically and closed mechanically without any electronic connections, may be fi tted on all new generation engines, with the exception of those in the Junior category. The maximum authorised engine speeds (revs) on the racing versions of the future 125 cc engines have been changed to 15,000 rpm in ICA and 16,000 rpm in Formula A; the limit for the Junior engines must be defi ned at a later date. The racing versions of the future 125 cc engines must be fed by a homologated butterfl y carburettor, with a maximum diameter of 20 mm in Junior, 24 mm in ICA and 30 mm in Formula A.
De Rotax Max is gewoon een TAG, maar voldoet inderdaad niet aan de eisen die op dit moment vastgelegd zijn. Niet vanwege de powervalve, zoals je ziet is die gewoon toegestaan, maar omdat er een carburateur met vlinderklep op moet zitten.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: ma maart 06, 2006 10:31 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
hmmm een vlinderklep das zijn gewoon die tillotson achtige klote dingen of niet ? je kunt beter zo'n delorto hebben
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma maart 06, 2006 10:41 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Jep. Verkrijgbaar in allerlei soorten en maten.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma maart 06, 2006 10:43 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Joris,
Een Rotax Max heeft een Dell'Orto aan board.....
@Turbo,
Wil je een nieuwe TAG motor die dan wel aan de eisen voldoet (volgens jou) en nog
behoorlijk snel ook...
- SEVEN L4 Racing 40 pk, 16.500 rpm
- IAME X-30 33 pk, 15.500 rpm
Er zullen er vast nog veel meer zijn, maar hier hoor ik hele goede geluiden over.
Ben zelf ook nog niet uit welk motor ik ga aanschaffen, maar het ziet er
naar uit dat het een van deze twee zal gaan worden.
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
RJ
|
Geplaatst: di maart 07, 2006 10:27 am |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Vanaf 2007 is ICC ook TAG, komt een electrische starter op nl.
Maar uiteraard valt dat niet onder de TAG klasse
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: di maart 07, 2006 5:34 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
paulo dat weet ik maar een vlinderklep is juist geen dellorto maar een tillosonachtige (die ook op een 100cc en promo's zitten) dit zijn niet de fijnste carb. dus snap ik dat niet zo goed een dellorto of zoiets is veel makkelijker en minder gevoelig
ps een seven heeft ook een dellorto dus zal dan ook niet in die klasse vallen de iame x30 wel geloof ik
|
|
Omhoog |
|
|
Turbo Fever
|
Geplaatst: di maart 07, 2006 5:59 pm |
|
Geregistreerd: do feb 16, 2006 10:47 am Berichten: 164 Woonplaats: kartland
|
De CRS die ik aanhaal,zit een ICC cilinder op met aangepaste poortimingen.Variabele onsteking (pvl) 30 mm carberateur.Deze moteren leveren ongeveer 33 pk ,en gaan volgens zeggen zo'n 40 - 50 uur mee.Daarna zuiger vervangen.Ik rijd nu ICC recreatief ,niet zo heel veel meer ,ben veel bezig met sleutelen in de NK's in de klasse 05 nationaal 125 cc. Ook gezien mijn leeftijd en conditie is ICC erg zwaar.Daarbij ben ik ook begonnen met mijn zoon, om hem te leren karten (tony kart met 50 cc comer) in een baby kart.En ben ik die dure revisie kosten behorende bij ICC zat.
Peter
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di maart 07, 2006 6:13 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
volgens mij is variabele onstekking ook niet toegestaan, maar weet niet zeker.
En wat is er mis met de vlinderklep carberateurs?
ik heb net zo lief een Ibea carb, geen gedoe met div sproeiers, vlotters, en gasnaald posities!
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|