Auteur |
Bericht |
joris
|
Geplaatst: do feb 23, 2006 9:10 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
met zo'n maxjet software moet je dat toch een beetje kunnen zien wat de effecten zijn van de drie variabele
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: do feb 23, 2006 10:53 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Joris zit met zn een na laatste reactie goed in de buurt.
Ik weet uiteraard waarin de verschillende grootheden uitgedrukt worden, zo'n nOOb ben ik echt niet . Waarin ik vooral geinteresseerd ben, is hoe groot de invloeden zijn van de verschillende factoren. Dat zowel temperatuur als luchtvochtigheid een grote invloed hebben op sproeierbezetting en naaldstand mag voor zich spreken. Maar wat al in deze post wordt aangegeven, in Nederland zal de luchtdruk niet dramatisch veel varieren. Hoeveel effect heeft een eventuele kleine variatie van enkele tientallen mbar dan op een (rotax-max)motor.
Maar uit de quote van David komt veel naar voren. En aangezien ik wel redelij kwat studie gevolgd heb ook op dit vlak, kom ik hier wel uit denk ik.
Dan nog een paar kleine vraagjes welke ik in de verschillende info bronnen niet ben tegen gekomen. Wat is precies het verschil tussen de twee gasnaalden die er bij een max zitten? de K98 en K25 uit mn hoofd?
Ongetwijfeld zal de een bij kouder weer gebruikt worden en andersom. Maar welke bij koel/vochtig weer en welke bij warm/droog weer?
groeten!
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
davie
|
Geplaatst: vr feb 24, 2006 3:01 pm |
|
Geregistreerd: zo sep 04, 2005 1:10 pm Berichten: 68
|
koop maxjet zou ik zegge
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: vr feb 24, 2006 5:17 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
Als ik dat zou doen zou ik het hier niet vragen,
Maxjet verteld mij alleen de afstelling. Het kan mij niet het verschil uitleggen tussen de twee gasnaalden, daarom vraag ik het hier. Tenminste, daarvoor is zo'n forum als dit er toch?
Groeten!
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: vr feb 24, 2006 5:59 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dat is waar, helaas heb ik zelf geen Max, noch ervaring met het afstellen ervan, dus kan je het verschil ook niet uitleggen.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: zo feb 26, 2006 1:11 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Maarten,
DE K98 naald is iets anders van vorm, hierdoor heb je vooral onderin
wat meer trekkracht.
Dus voor oa. kleine circuits en/of zware rijders.
Uiteraard is dat ook wel op te vangen met wat tandwielachtige zaken, maar
als alle honderste tellen...??? dan zou dit een optie kunnen zijn.
L8ter.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: zo feb 26, 2006 8:56 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Het verbeteren van de trekkracht onderin zou nu toch ook op te vangen zijn met de nieuwe onderinssproeier/vlotter heb ik me laten vertellen. Ga het komende weekeinde in ieder geval zelf ns testen.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: zo feb 26, 2006 10:40 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Beire...
Dat klopt, alleen heb je dat bij een Carb. van de Rotax Max niet....
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Beire
|
Geplaatst: ma feb 27, 2006 11:55 am |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Heu, hoe bedoel je juist Paulo? Dat de trekkracht onderin ok is of denk je dat de nieuw toegelaten onderin-stationair/vlotter combinatie geen soelaas brengt?
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: ma feb 27, 2006 5:21 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik denk dat Paulo dacht dat jij een onderuitsproeier van een gewone vlinderklep carburateur bedoelde ipv de nieuwe spoeier/vlotter voor de Max carburateur.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: ma feb 27, 2006 7:39 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
David, Bedankt.
Correct.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
M.Jansen
|
Geplaatst: di feb 28, 2006 5:18 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm Berichten: 297 Woonplaats: Almelo
|
IS er een nieuw type vlotter voor de max?
_________________ BRM-Rotax-Max NAB
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di feb 28, 2006 11:10 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Niet dat ik weet.... maar ik laat me graag voorlichten door Beire...????
Thx
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: di feb 28, 2006 11:24 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
maxchallenge-rotax.com schreef: Following two combination of floats and idle jets are legal: Combination 1: Floats are marked with “gr 5.2” Idle jet is stamped with the digits “30” Idle jet insert is stamped with the digits “30”
Combination 2: Floats are marked with “gr 3.6” Idle jet is stamped with the digits “60” Idle jet insert is stamped with the digits “60” Start jet is stamped with the digits “60”
Die laatste combinatie schijnt dus nieuw te zijn.
|
|
Omhoog |
|
|
vince
|
Geplaatst: di feb 28, 2006 11:42 pm |
|
Geregistreerd: di okt 04, 2005 7:49 pm Berichten: 248 Woonplaats: Haarlem
|
Ik heb laatst van iemand gehoord, dat de nieuwe jet "60" even inhoud bij het geven van volgas en dat je beter de oude "30" kan monteren. Zelf heb ik ook een max, maar ik heb er eigenlijk nog niet naar gekeken. (Ik weet niet met welke van de 2 ik zelf mee rij) Zal eens kijken welke er bij mij in zit en of het verschil maakt.
_________________ CRG Road rebel (2005)
|
|
Omhoog |
|
|