Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2006 9:10 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
met zo'n maxjet software moet je dat toch een beetje kunnen zien wat de effecten zijn van de drie variabele


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 23, 2006 10:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Almelo
Joris zit met zn een na laatste reactie goed in de buurt.

Ik weet uiteraard waarin de verschillende grootheden uitgedrukt worden, zo'n nOOb ben ik echt niet :D. Waarin ik vooral geinteresseerd ben, is hoe groot de invloeden zijn van de verschillende factoren. Dat zowel temperatuur als luchtvochtigheid een grote invloed hebben op sproeierbezetting en naaldstand mag voor zich spreken. Maar wat al in deze post wordt aangegeven, in Nederland zal de luchtdruk niet dramatisch veel varieren. Hoeveel effect heeft een eventuele kleine variatie van enkele tientallen mbar dan op een (rotax-max)motor.

Maar uit de quote van David komt veel naar voren. En aangezien ik wel redelij kwat studie gevolgd heb ook op dit vlak, kom ik hier wel uit denk ik.

Dan nog een paar kleine vraagjes welke ik in de verschillende info bronnen niet ben tegen gekomen. Wat is precies het verschil tussen de twee gasnaalden die er bij een max zitten? de K98 en K25 uit mn hoofd?
Ongetwijfeld zal de een bij kouder weer gebruikt worden en andersom. Maar welke bij koel/vochtig weer en welke bij warm/droog weer?

groeten!

_________________
BRM-Rotax-Max NAB


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 24, 2006 3:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 04, 2005 1:10 pm
Berichten: 68
koop maxjet zou ik zegge :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 24, 2006 5:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Almelo
Als ik dat zou doen zou ik het hier niet vragen,

Maxjet verteld mij alleen de afstelling. Het kan mij niet het verschil uitleggen tussen de twee gasnaalden, daarom vraag ik het hier. Tenminste, daarvoor is zo'n forum als dit er toch?

Groeten!

_________________
BRM-Rotax-Max NAB


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 24, 2006 5:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat is waar, helaas heb ik zelf geen Max, noch ervaring met het afstellen ervan, dus kan je het verschil ook niet uitleggen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2006 1:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Maarten,

DE K98 naald is iets anders van vorm, hierdoor heb je vooral onderin
wat meer trekkracht.
Dus voor oa. kleine circuits en/of zware rijders.

Uiteraard is dat ook wel op te vangen met wat tandwielachtige zaken, maar
als alle honderste tellen...??? dan zou dit een optie kunnen zijn.

L8ter.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2006 8:56 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Het verbeteren van de trekkracht onderin zou nu toch ook op te vangen zijn met de nieuwe onderinssproeier/vlotter heb ik me laten vertellen. Ga het komende weekeinde in ieder geval zelf ns testen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo feb 26, 2006 10:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Beire...

Dat klopt, alleen heb je dat bij een Carb. van de Rotax Max niet....

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2006 11:55 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Heu, hoe bedoel je juist Paulo? Dat de trekkracht onderin ok is of denk je dat de nieuw toegelaten onderin-stationair/vlotter combinatie geen soelaas brengt?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2006 5:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik denk dat Paulo dacht dat jij een onderuitsproeier van een gewone vlinderklep carburateur bedoelde ipv de nieuwe spoeier/vlotter voor de Max carburateur.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 27, 2006 7:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
David, Bedankt.

Correct.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2006 5:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Almelo
IS er een nieuw type vlotter voor de max?

_________________
BRM-Rotax-Max NAB


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2006 11:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Niet dat ik weet.... maar ik laat me graag voorlichten door Beire...????

Thx

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2006 11:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
maxchallenge-rotax.com schreef:
Following two combination of floats and idle
jets are legal:
Combination 1:
Floats are marked with “gr 5.2”
Idle jet is stamped with the digits “30”
Idle jet insert is stamped with the digits “30”

Combination 2:
Floats are marked with “gr 3.6”
Idle jet is stamped with the digits “60”
Idle jet insert is stamped with the digits “60”
Start jet is stamped with the digits “60”


Die laatste combinatie schijnt dus nieuw te zijn.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2006 11:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 04, 2005 7:49 pm
Berichten: 248
Woonplaats: Haarlem
Ik heb laatst van iemand gehoord, dat de nieuwe jet "60" even inhoud bij het geven van volgas en dat je beter de oude "30" kan monteren. Zelf heb ik ook een max, maar ik heb er eigenlijk nog niet naar gekeken. (Ik weet niet met welke van de 2 ik zelf mee rij) Zal eens kijken welke er bij mij in zit en of het verschil maakt.

_________________
CRG Road rebel (2005)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David