Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 285 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2006 7:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 03, 2005 7:38 pm
Berichten: 1155
dan was het een typfoutje ipv bocht , is het een pijpje ,, dus maakt het pijpje het toch sneller ! waarom anders een recht pijpje :wink:

_________________
Afbeelding
Michael Schumacher = On Top !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jan 25, 2006 7:46 pm 
Ja er zit NU een S bocht op en er komt een RECHT PIJPJE OP.. die gaan we aankomende vakantie halen..
Me pa zegt dat het wat sneller moet zijn maar ik heb me twijfels!?!?!
Ik weet niet of hier iemand er wat vanaf weet?


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 9:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Ik heb 390 gereden. Niet met S bocht, maar mijn leverancier die de moteren ook tuned gaf aan dat recht sneller is.

Waarbij je wel moet varieren in lengtes, kort volgens mij bovenin sterker en lang volgens mij onderin.. maar kan ook andersom zijn. Moet ik ff checken als je dat wil weten.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 12:04 pm 
ja graag..
Wij moeten eigenlijk meer vermogen onderin hebben want de snelheid boven op is eigenlijk wel goed duss..


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 12:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Voor zover ik kan nagaan is een langere voor meer koppel, wij rijden met een stuk van 8 a 9 cm, voor meer koppel. Dit is echter op een motor volgens het VKCT reglement. Tevens maakt je uitlaat uit. Als je een rechte dunne 100cc uitlaat hebt werkt je motor bij mooi weer beter. Heb je 1 met een knikje en dikkere pot dan doet ie het beter bij minder weer.

Maar neem al deze dingen niet voor zeker aan! ik moet ook in mn geheugen graven. Anders neem je contact op met TKS kartracing. Deze tuned deze motoren en kan je adviseren.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 2:01 pm 
Dus wat zou u me aan raden?? als ik een snellere koppel wil?
Hoelang moet die dan zijn?


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 3:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
U? 22 ben je nog geen u hoor...

Als je met een 390 met 13 pk rijdt! Das wel belangrijk. Dan zou ik voor een rechte uitlaat gaan, met een verbindingstuk (flex-stuk) van 9 cm, en een uitlaat met een dikker einde. Dat geeft maximaal koppel.

Wil je zeker zijn, nogmaals informeer dan even bij TKS. www.brmkart.nl

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 4:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Goor
Wij hebben gewisseld van een langer naar een korter stuk op de 390 Honda om meer koppel onderin te krijgen! (precies andersom dus!!)

We vonden de motor te piekerig. Echter, dat geldt, zoals Rik al zegt, voor standaard motoren met de door de VKCT voorgeschreven demper en de bijbehorende carburateur (met sproeier).

Ik kan me voorstellen dat op een hooggetuned blok alles anders is. Iedereen die wel eens een viertakt heeft opgevoerd, weet dat er in alle onderdelen een kieppunt zit: eerst wordt het beter, en dan weer slechter!

Eindeloos proberen en testen is de enige goede oplossing denk ik!

_________________
DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 6:24 pm 
oke :P ja had niet naar de leeftijd gekeken :P sorry :$
Maar moet oudere mensen altijd met u aanspreken maar oke is goed :P
alleen ik rijd niet meer met een orginele :P als je goed gekeke heb die van mij staat volgens mij op pagina 5 dat blok van mij met die foto's er zit ongeveer 28 pk in duss ja :P
Daarom wou ik ut weten, ik weet niet of jullie het weten??


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 6:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Hmmm, kijk dan hebben aanpassingen aan uitlaten wel wat meer effect, waarbij ik dus niet met zekerheid kan zeggen wat de gevolgen zijn. Vraag het de tuner van je motor eens.

Tom, het kan best zijn dat ik me vergis hoor, meende dat we het voor meer koppel deden.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 6:34 pm 
Ja en dat is nou net me pa :P
En die zegt zelf dat het stukje pijp ( recht ) sneller is dan de S bocht die we er nu op hebben!?!?!


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 6:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
ik denk dat een 4-takt demper nog beter is dan zo'n 100cc demper
voor de getunde 390

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 7:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Heren,

Denken, denken....... is leuk, maar we moeten het wel zeker weten anders
gaat straks de motor naar de knoppen vanwege het opvolgen van niet
zeker weten advies.

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 7:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
als ik dit zo lees is een soort van EXUP klep wel iets voor de 390
lage toeren klep open met lange buis en hoge toeren klep iets dichter met dezelfde lange buis
wat je veranderd met een langere of kortere buis is de tegendruk in de uitlaat of heb ik het helemaal mis ???
zo'n EXUP klep is iets wat op yamaha motoren werd gebruikt

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jan 26, 2006 7:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 03, 2005 7:38 pm
Berichten: 1155
je kan dan toch het zekere voor het onzekere nemen en dus de tuner van de 390 ff bellen . dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent . :wink:

_________________
Afbeelding
Michael Schumacher = On Top !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Laatst bijgewerkt door NR op do jan 26, 2006 8:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 285 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David