Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bougie 4-takt
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2006 2:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
Hallo,

Welk type bougie gebruiken de viertakt rijders hier, met name de 390 rijders?

Ik zelf gebruik NGK (bpr6es)

Groeten Roeland


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2006 4:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
ik heb geen idee
morgen ga ik in emmen rijden en zal ik er uis op letten
wat ik wel weet, is dat het ook een ngk is

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2006 5:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ehh zal zodadelijk eens kijken.
Wat ik wel weet is dat het twee NGK's zijn :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2006 6:03 pm 

Geregistreerd: wo jul 06, 2005 10:46 pm
Berichten: 48
Voor een 4-takt speel het geen rol met welke type bougi je rijdt, zolang hij een vonk geeft, zit je goed :-)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2006 6:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Oh .....?????

Een goede bougie met de juiste vonkspanning zou toch erg prettig zijn
ben ik bang !

SUc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2006 6:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
@ Yamaha Power: Das niet helemaal waar, zo kan je met een verkeerde bougie bijvoorbeeld best een gaatje in je zuiger branden.
Daarnaast laat het grote aantal verschillende soorten bougies toch vermoeden dat de bougie wel een rol speelt.

@Energy 390: Heb even geen bougiesleutel in huis, dus kijk van de week wel een keer.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2006 6:21 pm 

Geregistreerd: wo jul 06, 2005 10:46 pm
Berichten: 48
Ja dat wel, maar ik bedoel dat je met een 4 takt geen snelheid kan winnen door een andere bougi, 2-takt daarentegen wel


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2006 6:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Het effect van de bougie is bij viertakt inderdaad een stuk minder omdat er geen olie in het mengsel zit.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2006 10:25 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 22, 2005 10:24 pm
Berichten: 208
Woonplaats: Goor
Lijkt mij niet helemaal juist, hoor!

Volgens mij is de warmtegraad van een bougie altijd belangrijk, zowel voor 2-takt als 4-takt. Wél zal een 2-takt door de mengsmering heel snel een vette bougie krijgen bij een te koude bougie, dwz een bougie die teveel warmte afvoert en sneller een gat in de zuiger veroorzaken als de comnbinatie bougie/mengsel teveel warmte opwekt, die niet afdoende kan worden afgevoerd.

In het algemeen is het toch zo, dat hoe hoger een blok getuned is, hoe belangrijker de juiste bougie wordt.

M.i. is het merk niet zo belangrijk, al zullen fabrikanten altijd steigeren, maar de warmtegraad wél.

_________________
DRIFTEN is geen vervoeging van DRIFTIG!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2006 10:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
dit klopt idd whitehorsekart

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za jan 07, 2006 10:51 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
En op welk punt wijkt jouw verhaal af van dat van mij Whitehorsekart?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2006 9:03 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
en toch vind ik dat yamaha power gelijk heeft
bij een 4 takt die niet getuned is maakt het totaal niet uit wat voor een bougie er in gaat
dit heeft zo weinig invloed
of hij doet het of hij doet het niet :D

ik zie me zelf al elke koude dag 4 andere bougies steken bij mijn auto :D:D:D

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2006 11:06 am 

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm
Berichten: 479
Woonplaats: Leeuwarden
ik ben het er niet mee eens dat het niet uitmaakt welke bougie er in een viertakt gaat, ik hoef dus geen koude bougie in mijn biland te doen want dan hort en stoot ie boven in de toeren, dus het maakt wel degenlijk uit.
hiervoor heb ik een honda 390cc gehad en ben ook bezig geweest met welke bougie er in moet, ben het er wel mee eens dat dat ding op ongeveer elke bougie wel draait maar op de ene beter dan de ander en dat verschil is wel degenlijk te merken.
ik ree toen der tijd veel op een warme NGK, dit heeft als voordeel dat ie van 2100 tot max toeren goed doortrekt.
en dat heb je nodig bij een honda 390cc.
een koude NGK doet dit niet die leverd wat meer van 1000 tot 2500 toeren.
al met al zeg ik dat het wel degenlijk uitmaakt welke bougie je er in stopt!

_________________
een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2006 12:12 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
nou als ik voor mijn auto bougies ga halen en ik zie wat vent voor een waslijst aan bougies op de toonbank gooit om voor mij de juiste te zoeken dan lijkt het er toch sterk op dat er toch veel verschil in zit ander waren er maar een paar soorten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2006 5:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Denk dat we dus wel het een en ander kunnen samenvatten dat de juiste bougie voor een viertakt wel verschil maakt, al is het verschil wellicht niet zo groot.
Persoonlijk lijkt het me heel knap als je 1 PK kunt winnen met het wisselen van bougie, maar misschien dat iemand een vermogensuitdraai heeft die het tegendeel bewijst. Aan de andere kant helpen alle kleine beetjes natuurlijk ook.

Heb even gekeken er zitten NGK BPR4HS bougies in het blok.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David