Auteur |
Bericht |
jvd
|
Geplaatst: za okt 29, 2005 10:33 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
vandaag ook wezen rijden
eefde had zijn baan ook ander neergelegd
was erg mooi baantje om zo te rijden
alleen 1 dingetje gebeurd
het was 17.30 ik wou instappen om weer te gaan rijden, trek de honda aan
bleef plots gas hangen op 1 of andere manier
rijd ie dus zonder iemand erin door de pit heen
dwars door een afzetting heen en tegen de stalen trap van de kantine/tribune tot stilstand
schade:
velg doormidden
bumper kapot
fusee krom
2 spoorstangen
stuurstang
band kapot
gaspedaal krom
stalen voorbumper krom
de rest moet ik nog bekijken, meetingen moeten vaststellen of het frame nog recht is
(denk het wel)
foto's komen nog)
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: za okt 29, 2005 11:19 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Das wel balen JVD.
Ik heb zoiets meegemaakt toen ik zelf nog in de kart zat
Gelukkig wel op de baan, en niet in de pitstraat. Ben toen met de kart maar tegen een van de weinige aarden wallen aangereden die ze op Venray hadden, want uitremmen ging niet lukken.
Heb er een krom rempedaal aan overgehouden, en verder gelukkig niks.
Ik start de kart trouwens meestal met de achterwielen van de grond als er op dat moment niemand in de kart zit.
Oh ja, ik heb nog een rechter fusee liggen die niet krom is, maar wel gescheurd, je kan proberen em te lassen, weet niet of dat helpt hoor, maar hij is gratis.
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: za okt 29, 2005 11:41 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ja voortaan gaat de achterkant de lucht in wanneer ik hem ga starten
1x maar nooit weer
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: zo okt 30, 2005 10:14 am |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
joris schreef: mijn tuner dacht dat het mischien wel eens kan komen door die v power 100 dat die de kurk heeft uitgedroog ofzo maar het fijne weet ik er nog niet van
Volgens mij komt er geen brandstof daar.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo okt 30, 2005 11:12 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik weet niet hoe die maxter van jou werkt maar als je ff kijkt waar je carburateur op uit komt dan is dat toch echt op je carter en daar loopt je krukas in dus daar komt wel degelijk benzine
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: zo okt 30, 2005 12:22 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
98 of 100 octaan maakt echt geen ruk uit hoor
maar een kurk ??? waar heeft die gezeten dan ?
kurk is nou niet echt stevig materiaal om te gebruiken
waarvoor zit dit er in dan ?
ondanks dat ik dus niet weet waarvoor dit gebruikt wordt geloof ik er niet in dat 2 octaan uit maakt
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
Dragon GT
|
Geplaatst: zo okt 30, 2005 12:42 pm |
|
Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm Berichten: 175 Woonplaats: Aarschot
|
kheb zo de 100cc ook eens liggen aanlopen met de klep vd carburator open stond... gelukkig had ik geen schade aangezien hij snel tot stilstand werd gebracht door een boom ..
|
|
Omhoog |
|
|
Fart
|
Geplaatst: zo okt 30, 2005 12:54 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
O dan zit ik erook een keer naast he.
_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!
|
|
Omhoog |
|
|
Sendatje
|
Geplaatst: zo okt 30, 2005 1:10 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 21, 2005 6:03 pm Berichten: 316
|
peter schreef: 98 of 100 octaan maakt echt geen ruk uit hoor
Volgens mij wel hoor. Het octaan gehalte in je benzine bepaalt voor een klein deel je ontsteking. Een hoger octaan gehalte heeft een latere ontbrandingstijd. Ik heb een keertje in me brommer 98 gedaan en dat scheelde toch echt wel 5 km/h
|
|
Omhoog |
|
|
David
|
Geplaatst: zo okt 30, 2005 1:22 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: maar een kurk ??? waar heeft die gezeten dan ?
Misschien aan de onderkant binnenin de zuiger. Op die manier wordt de compressieruimte verkleind.
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: zo okt 30, 2005 1:33 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
die kurk zit in de balans gaten van de kruk as die vullen ze dan af met kurk om het kartervolume te verklijnen deze kurk zit er gewoon al jaren in dus zou geen problemen moeten geven maar ik heb vorgi keer met die vpower 100 gereden en nu licht hij er in een keer uit
ps als je een keer in duitsland bent moet je maar eens een keer aan de pomp slang ruiken hij ruikt namelijk super chemisch (veel erger dan normale 98) dus ik sta er niet van te kijken als het zo is
maar ik weet er het fijne niet van dus ik wacht ff af wat er te zien is als het onderblok open gaat mischien is er wel iets heel anders fout gegaan en is daar door die kurk eruitgeslagen ik hou jullie op de hoogte
|
|
Omhoog |
|
|
peter
|
Geplaatst: zo okt 30, 2005 2:52 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
benzine net uit de vrachtwagen heeft ook een hoger octaan gehalte dan wanneer het al 2 weken in de tank onder de grond zit
moet dus niks uitmaken
ik denk gewoon dat de kurk niet lekker meer heeft gezeten
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
|
jvd
|
Geplaatst: zo okt 30, 2005 4:21 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
wat ik ooit is heb gehoord, is dat er in Vpower thinner bevat
deze kunnen pakkingen en keeringen aantasten
of dit werkelijkheid is weet ik niet, ik heb dit ooit is een keer opgevangen
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
|
Rv
|
Geplaatst: zo okt 30, 2005 7:53 pm |
|
Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am Berichten: 769 Woonplaats: Utrecht
|
ben vandaag voor het eerst op veldhoven geweest.. was een geslaagde dag. alleen vervelend dat er elke ronde wel een kart dwars op de baan staat.. en als er zon is rij je op sommige punten ineens de schaduw in .. dat is ook wennen maar was wel leuk allemaal niks kapot.
_________________
ICC Kartracing*
|
|
Omhoog |
|
|
SkeurijzeR
|
Geplaatst: zo okt 30, 2005 9:36 pm |
|
Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm Berichten: 864
|
Gister op berghem was de estoril layout uitgestippeld. Eerste paar ronden even wennen, motor + banden warm rijden, en toen paar rondjes wat meer gas gegeven. Vervolgens binnengekomen en mbv laptop wat split metingen uitgezet. Toen de baan weer op, maar was de bougie vetgeslagen, dus deze even gewisseld.
daarna starten, en de baan weer op. Ik kreeg de baan steeds beter onder de knie en begon de baan steeds leuker en mooier te vinden! Maar toen werd ik opeens afgevlagd, en moest in in de uitrij ronde al de halve baan afsnijden van de baanmensen.
Weer even de laptop aan de kart gehangen, en de data bekeken. Enigste wat veranderd moest worden was ander tandwiel, maar er bleek een huurkart arrangement te zijn, dus konden we nog maar op de halve baan rijden. Dus kon mijn tijd op de estoril baan helaas niet meer verbeteren die dag! ik reed 51.18 sec maar had zeker nog sneller gekunt, als ik nog keertje de baan op was gegaan
Daarna dus op kortere baan gereden, de Laguna Seca. Dat is ook hele grappige baan! De ICC die er reden waren alleen op het rechte stuk duidelijk sneller dan mij, maar in de bochten kon ik ze aardig bij blijven! Ook rotax maxxen en andere 125cc karts (automaten en schakels) die er reden kon ik inhalen! Er reden ook maarliefst 4 wankels op de baan! Daarvan waren er een paar die absoluut niet konden rijden, dus die kon ik ook makkelijk inhalen, maar de andere wankel was vergelijkbaar met de ICC karts, dus ook wat sneller als mij.
Snelste tijd op de laguna seca layout is 35.83
_________________ To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
|