Auteur |
Bericht |
Dragon GT
|
Geplaatst: di okt 04, 2005 10:11 am |
|
Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm Berichten: 175 Woonplaats: Aarschot
|
Rutt schreef: Dragon GT schreef: ik raad je zelf al aan om mss te starten ni een snelle 4takter questie van de kosten laag te houden. dit hangt natuurlijk allemaal af van hoe snel je wilt met die 4takter enzoverder. de max zoals iedereen hier zegt, ook niet slecht uiteraard! maar ikzelf raad de 4takt aan aangezien ook bijna idereen hier start in de 4takt ( belgie :p ) Maar die is kwa aanschaf prijs toch ook een stuk duurder?
ik kan je de exacte prijze niet geven, die ken ik niet
maar je gaat inderdaad sneller een 2dehands Rotax Max vinden dan een Honda 390, TKM of Biland.
je moet voor jezelf uitmaken wat je budget is, en wat je zelf kan van sleutelwerk. een 2takt brengt meer sleutelwerk mee dan een 4takt.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di okt 04, 2005 10:22 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Dragon GT,
Dit valt bij een Rotax Max (verzegeld) erg mee..... aan de motor zelf mag
je niets meer doen dan olie verversen of een bougie indraaien.
Rest alleen nog de tandwiel en/of ketting vervangen, maar dat gebeurt
bij een 4-takt ook....
Dus meer sleutelen gaat hierbij niet op.......
Bedankt voor de info.
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Energy 390
|
Geplaatst: di okt 04, 2005 10:38 am |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
@Paulo: Je hoeft zelf misschien niet meer te sleutelen, je moet dit dan door een ander laten doen. Maar je hebt inderdaad gelijk dat een max een behoorlijk snel blokje is voor relatief weinig geld.
gr. Roeland
_________________ VRK Las Vegas - Honda VT400-GT (26pk)
|
|
Omhoog |
|
|
Dragon GT
|
Geplaatst: di okt 04, 2005 11:57 am |
|
Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm Berichten: 175 Woonplaats: Aarschot
|
Paulo27 schreef: Dragon GT,
Dit valt bij een Rotax Max (verzegeld) erg mee..... aan de motor zelf mag je niets meer doen dan olie verversen of een bougie indraaien. Rest alleen nog de tandwiel en/of ketting vervangen, maar dat gebeurt bij een 4-takt ook....
Dus meer sleutelen gaat hierbij niet op.......
Bedankt voor de info.
inderdaa, als je het zo bekijkt.
maar ikzelf vind het vrij ' dom ' om een verzegelde blok te kopen, waar je niets mag aan verandere. in de zin van competitie rijden, is dit natuurlijk goed
maar als 2takt recreant, werk ik toch liever wat aan men kartje.
heb des te meer pret als je goed en wel de baan op kan
maar als je dan met je verzegelde motor prullen krijgt, ik noem maar op, je powervalve hapert, dan mag je er zelf niet aankomen en kan je weer enkele euro's neerleggen voor reparatie.
zo bekijk ik het
groeten
|
|
Omhoog |
|
|
mats
|
Geplaatst: di okt 04, 2005 12:00 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
powervalve enzo kan je gewoon aankomen hoor, alleen je cilinder is verzegeld, dit mag en kan je ook gewoon vervangen allemaal. caberateur en alles ook,
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
|
Dragon GT
|
Geplaatst: di okt 04, 2005 1:34 pm |
|
Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm Berichten: 175 Woonplaats: Aarschot
|
mats schreef: powervalve enzo kan je gewoon aankomen hoor, alleen je cilinder is verzegeld, dit mag en kan je ook gewoon vervangen allemaal. caberateur en alles ook,
wat is het nut dan van die verzegeling?
( ja sorry, ik rij niet met een max )
|
|
Omhoog |
|
|
mats
|
Geplaatst: di okt 04, 2005 3:07 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
dat je je cilinderpoorten niet veranderd, dat je niet je cilinder van 125cc naar weet ik het hoeveel opboort e.d
verschil met 4 en 2 takt is denk wel afstel werk, je moet een rotax meer afstellen dan een biland bijvoorbeeld
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
|
Rutt
|
Geplaatst: di okt 04, 2005 4:35 pm |
|
|
Dragon GT schreef: Rutt schreef: Dragon GT schreef: ik raad je zelf al aan om mss te starten ni een snelle 4takter questie van de kosten laag te houden. dit hangt natuurlijk allemaal af van hoe snel je wilt met die 4takter enzoverder. de max zoals iedereen hier zegt, ook niet slecht uiteraard! maar ikzelf raad de 4takt aan aangezien ook bijna idereen hier start in de 4takt ( belgie :p ) Maar die is kwa aanschaf prijs toch ook een stuk duurder? ik kan je de exacte prijze niet geven, die ken ik niet maar je gaat inderdaad sneller een 2dehands Rotax Max vinden dan een Honda 390, TKM of Biland. je moet voor jezelf uitmaken wat je budget is, en wat je zelf kan van sleutelwerk. een 2takt brengt meer sleutelwerk mee dan een 4takt.
Sleutelen is altijd al mijn hobby geweest,vanaf mijn 14è met brommers/scooters enz,
Jah 2è hands Rotax max zijn zat te vinden op div sites,denk wel dat dat hem gaat worden.
PS Top forum hier,veel reactie`s en heel veel leesvoer.
Bedankt mensen.
|
|
Omhoog |
|
|
Rv
|
Geplaatst: di okt 04, 2005 5:00 pm |
|
Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am Berichten: 769 Woonplaats: Utrecht
|
ik denk dat die Rotax max een goeie keuze is. ik vind rotax max echt heel cool.. electrische starter.. en het gaat hard en toch weinig onderhoud.
_________________
ICC Kartracing*
|
|
Omhoog |
|
|
Rutt
|
Geplaatst: di okt 04, 2005 6:26 pm |
|
|
Robbifumi schreef: Welkom Rutt, Ik ben ook woonachtig in Drenthe, Kan je eventueel wel wat wegwijs maken over mogelijkheden in de buurt. Twee kartbanen in de buurt: http://www.kcnn.nl/ (€ 100,- per jaar => "elke" wo middag, zat en zo rijden) http://www.admins-united.nl/pottendijk/Mijn advies is allereerst goed nadenken (en rondkijken) wat je wilt. Een goed advies is afhankelijk van vele vragen zoals; budget, verhouding rijden/sleutelen, wel of niet schakel, planning wat betreft eventueel races rijden, waar wil je rijden, welke begeleiding wil je.. etc etc. Overigens is de 03-klasse de 125 cc automaat klasse (dus verschillende merken motoren). Je hebt daarnaast ook nog voor de Rotax-max de verzegelde (motor) klasse Dat is de 19 klasse. zie ook b.v. : http://www.nab.nu/nfk/
100 euro per jaar ???? en dan het hele jaar woensdag/zaterdag/zondag op de baan kunnen rijden,Dat is toch geen geld of ??
Woon zelf in het noorden van Drenthe (omg Assen)maar pottendijk is ong een half uur rijden,dat valt wel mee.
|
|
Omhoog |
|
|
Paulo27
|
Geplaatst: di okt 04, 2005 6:33 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Dat is zeker geen geld.... als ze dat in A'dam of Strijen doen, neem ik
zeker een abonnement voor die 100 euro.
(in A'dam kan je voor 100euro maar 2,5 x rijden)
Thx
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
|
Robbifumi
|
Geplaatst: di okt 04, 2005 9:33 pm |
|
Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm Berichten: 385 Woonplaats: Drenthe
|
Inderdaad € 100,- per jaar.
Citaat: (in A'dam kan je voor 100euro maar 2,5 x rijden)
Dat bedoel ik...
het circuit is wel vrij kort maar ik rij er met erg veel fun.
Je werkt je wel een slag in de rondte met een schakelkart
Het circuit te Vledderveen (bij Stadskanaal) is vanuit Gasselte ongeveer 20 minuten rijden.
Pottendijk is een mooi circuit (wel wat hobbelig eind v/h rechte stuk) maar kost een stuk meer dan Vledderveen.
Bij de kartclub rijden natuurlijk ook kleintjes (kinderen) en pocketbikes rijden er ook.
Dit betekend dat er om de beurt gereden wordt (15 min. miniklassen / 30 min overige klassen / 15 min pocketbikes).
Tot zover het reclameblok
_________________ * Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt.
|
|
Omhoog |
|
|