Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 10:11 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm
Berichten: 175
Woonplaats: Aarschot
Rutt schreef:
Dragon GT schreef:
ik raad je zelf al aan om mss te starten ni een snelle 4takter
questie van de kosten laag te houden.
dit hangt natuurlijk allemaal af van hoe snel je wilt met die 4takter enzoverder.

de max zoals iedereen hier zegt, ook niet slecht uiteraard!

maar ikzelf raad de 4takt aan ;)
aangezien ook bijna idereen hier start in de 4takt ( belgie :p )


Maar die is kwa aanschaf prijs toch ook een stuk duurder?



ik kan je de exacte prijze niet geven, die ken ik niet
maar je gaat inderdaad sneller een 2dehands Rotax Max vinden dan een Honda 390, TKM of Biland.

je moet voor jezelf uitmaken wat je budget is, en wat je zelf kan van sleutelwerk. een 2takt brengt meer sleutelwerk mee dan een 4takt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 10:22 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Dragon GT,

Dit valt bij een Rotax Max (verzegeld) erg mee..... aan de motor zelf mag
je niets meer doen dan olie verversen of een bougie indraaien.
Rest alleen nog de tandwiel en/of ketting vervangen, maar dat gebeurt
bij een 4-takt ook....

Dus meer sleutelen gaat hierbij niet op.......

Bedankt voor de info.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 10:38 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
@Paulo: Je hoeft zelf misschien niet meer te sleutelen, je moet dit dan door een ander laten doen. Maar je hebt inderdaad gelijk dat een max een behoorlijk snel blokje is voor relatief weinig geld.

gr. Roeland

_________________
VRK Las Vegas - Honda VT400-GT (26pk)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 11:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm
Berichten: 175
Woonplaats: Aarschot
Paulo27 schreef:
Dragon GT,

Dit valt bij een Rotax Max (verzegeld) erg mee..... aan de motor zelf mag
je niets meer doen dan olie verversen of een bougie indraaien.
Rest alleen nog de tandwiel en/of ketting vervangen, maar dat gebeurt
bij een 4-takt ook....

Dus meer sleutelen gaat hierbij niet op.......

Bedankt voor de info.


inderdaa, als je het zo bekijkt.
maar ikzelf vind het vrij ' dom ' om een verzegelde blok te kopen, waar je niets mag aan verandere. in de zin van competitie rijden, is dit natuurlijk goed :!:
maar als 2takt recreant, werk ik toch liever wat aan men kartje.
heb des te meer pret als je goed en wel de baan op kan :wink:

maar als je dan met je verzegelde motor prullen krijgt, ik noem maar op, je powervalve hapert, dan mag je er zelf niet aankomen en kan je weer enkele euro's neerleggen voor reparatie.

zo bekijk ik het :wink:


groeten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 12:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm
Berichten: 917
Woonplaats: Alkmaar
powervalve enzo kan je gewoon aankomen hoor, alleen je cilinder is verzegeld, dit mag en kan je ook gewoon vervangen allemaal. caberateur en alles ook,

_________________
[url=http://www.energycorse.com]
Energy Corse
[/url]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 1:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 02, 2005 12:13 pm
Berichten: 175
Woonplaats: Aarschot
mats schreef:
powervalve enzo kan je gewoon aankomen hoor, alleen je cilinder is verzegeld, dit mag en kan je ook gewoon vervangen allemaal. caberateur en alles ook,


wat is het nut dan van die verzegeling?
( ja sorry, ik rij niet met een max :lol: )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 3:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm
Berichten: 917
Woonplaats: Alkmaar
dat je je cilinderpoorten niet veranderd, dat je niet je cilinder van 125cc naar weet ik het hoeveel opboort e.d

verschil met 4 en 2 takt is denk wel afstel werk, je moet een rotax meer afstellen dan een biland bijvoorbeeld

_________________
[url=http://www.energycorse.com]
Energy Corse
[/url]


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 4:35 pm 
Dragon GT schreef:
Rutt schreef:
Dragon GT schreef:
ik raad je zelf al aan om mss te starten ni een snelle 4takter
questie van de kosten laag te houden.
dit hangt natuurlijk allemaal af van hoe snel je wilt met die 4takter enzoverder.

de max zoals iedereen hier zegt, ook niet slecht uiteraard!

maar ikzelf raad de 4takt aan ;)
aangezien ook bijna idereen hier start in de 4takt ( belgie :p )


Maar die is kwa aanschaf prijs toch ook een stuk duurder?



ik kan je de exacte prijze niet geven, die ken ik niet
maar je gaat inderdaad sneller een 2dehands Rotax Max vinden dan een Honda 390, TKM of Biland.

je moet voor jezelf uitmaken wat je budget is, en wat je zelf kan van sleutelwerk. een 2takt brengt meer sleutelwerk mee dan een 4takt.



Sleutelen is altijd al mijn hobby geweest,vanaf mijn 14è met brommers/scooters enz,
Jah 2è hands Rotax max zijn zat te vinden op div sites,denk wel dat dat hem gaat worden.


PS Top forum hier,veel reactie`s en heel veel leesvoer.
Bedankt mensen.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 5:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
ik denk dat die Rotax max een goeie keuze is. ik vind rotax max echt heel cool.. electrische starter.. en het gaat hard en toch weinig onderhoud. :D

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 6:26 pm 
Robbifumi schreef:
Welkom Rutt,

Ik ben ook woonachtig in Drenthe,
Kan je eventueel wel wat wegwijs maken over mogelijkheden in de buurt.

Twee kartbanen in de buurt:
http://www.kcnn.nl/ (€ 100,- per jaar => "elke" wo middag, zat en zo rijden)
http://www.admins-united.nl/pottendijk/

Mijn advies is allereerst goed nadenken (en rondkijken) wat je wilt.
Een goed advies is afhankelijk van vele vragen zoals;
budget, verhouding rijden/sleutelen, wel of niet schakel, planning wat betreft eventueel races rijden, waar wil je rijden, welke begeleiding wil je.. etc etc.

Overigens is de 03-klasse de 125 cc automaat klasse (dus verschillende merken motoren).
Je hebt daarnaast ook nog voor de Rotax-max de verzegelde (motor) klasse Dat is de 19 klasse.


zie ook b.v. : http://www.nab.nu/nfk/




100 euro per jaar ???? en dan het hele jaar woensdag/zaterdag/zondag op de baan kunnen rijden,Dat is toch geen geld of ??
Woon zelf in het noorden van Drenthe (omg Assen)maar pottendijk is ong een half uur rijden,dat valt wel mee.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 6:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Dat is zeker geen geld.... als ze dat in A'dam of Strijen doen, neem ik
zeker een abonnement voor die 100 euro.
(in A'dam kan je voor 100euro maar 2,5 x rijden)

Thx

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2005 9:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 30, 2004 11:59 pm
Berichten: 385
Woonplaats: Drenthe
Inderdaad € 100,- per jaar. :!: :!:

Citaat:
(in A'dam kan je voor 100euro maar 2,5 x rijden)

Dat bedoel ik...
:mrgreen:

het circuit is wel vrij kort maar ik rij er met erg veel fun.

Je werkt je wel een slag in de rondte met een schakelkart :wink:
Het circuit te Vledderveen (bij Stadskanaal) is vanuit Gasselte ongeveer 20 minuten rijden.
Pottendijk is een mooi circuit (wel wat hobbelig eind v/h rechte stuk) maar kost een stuk meer dan Vledderveen.

Bij de kartclub rijden natuurlijk ook kleintjes (kinderen) en pocketbikes rijden er ook.
Dit betekend dat er om de beurt gereden wordt (15 min. miniklassen / 30 min overige klassen / 15 min pocketbikes).

Tot zover het reclameblok 8)

_________________
*
Het feit dat je paranoïde bent wil niet zeggen dat je niet achtervolgd wordt. :shock:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David