Auteur |
Bericht |
Max
|
Geplaatst: ma jun 01, 2015 8:17 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Snap ik. Maar er bestaat dus niet iets ad een 'begin' afstelling, basis afstelling, een 'gegarandeerd geen vastloper' afstelling? .
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
quik dave
|
Geplaatst: ma jun 01, 2015 8:37 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm Berichten: 165
|
natuurlijk wel, dat is zelfs niet zo heel moeilijk. maar veilig en toch mooi lopen met je motor per motor bekijken...
_________________ http://www.swissauto250.eu for quik dave news
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: ma jun 01, 2015 8:43 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Het lijkt me dat je vanuit een basis-bezetting zult gaan bekijken hoe je het beste kunt gaan rijden.
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
Jean
|
Geplaatst: di jun 02, 2015 6:39 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm Berichten: 270 Woonplaats: België
|
Dus best bij de DQ268 blijven en nog wat spelen met naaldsettings?
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di jun 02, 2015 9:19 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
jups, daar je naald positie en sproeier bezetting bekijken. Ik zal even nagaan wat de grootste sproeier is bij deze buis.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: di jun 02, 2015 9:44 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
De grootste bezetting is met een 190, groter dan die kom je niet meer hoger uit. De buis en naald komen dus maximaal op 178 doorlaat op top. Alles wat je dus met een kleinere hoofdsproeier gaat bezetten rij je krapper op het einde van je pedaal. De verschillen in lijn, komt door de naald positie. resp. 1, 3, 5
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
karter
|
Geplaatst: za sep 05, 2015 8:57 am |
|
Geregistreerd: do nov 20, 2014 8:16 pm Berichten: 47
|
Het probleem wat hier door de topic starter wordt aangekaart is hetzelfde als bij mij. Na genoeg ken ik vrij weinig van die tm blokken (is nieuw voor mij)
|
|
Omhoog |
|
|
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma sep 07, 2015 10:24 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
het blijft een afstellingsprobleem, wat mij verteld is dat de machine (net iets) te rijk staat. Geloof het of niet, krapper gezet (hoofdsproeier verkleint) en probleem is verholpen.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
|
karter
|
Geplaatst: ma sep 07, 2015 1:36 pm |
|
Geregistreerd: do nov 20, 2014 8:16 pm Berichten: 47
|
Tegen mij hebben ze gezegd dat ik het best de carburatie zo laat staan gelijk het is, maar op die manier kan ik echt niet fatsoenlijk rijden. rechte stukken geen probleem, maar het doseren in bochten is soms niet te doen. Citaat: Ik heb bij Dennis een 'basiskit' besteld, wat sproeiers en buizen + naalden. Tevens wat ander spul om maar even te gaan testen Zo een "basiskit" kan je dat overal verkrijgen? Want ik heb niks van sproeiers of naalden ect..
Laatst bijgewerkt door karter op di sep 08, 2015 3:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: ma sep 07, 2015 5:19 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Wat bij mij hielp, is het verkleinen van de buis. Ik ben van een DP 268 gezakt naar een DQ267. Dit gaat prima! (hoofdsproeier 170, lager is niet aan te raden.)
_________________
Laatst bijgewerkt door Max op vr okt 09, 2015 9:45 am, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
|
karter
|
Geplaatst: di sep 08, 2015 4:11 pm |
|
Geregistreerd: do nov 20, 2014 8:16 pm Berichten: 47
|
ik heb net de carbu eens open gedaan om de afstelling te bekijken. Buis is een DQ 269 hoofdsproeier is 150 Die 2 kleintjes zijn beide 60 Wat is wat van die 2 kleinere sproeiers? Met deze afstelling bokte de motor hard in de bochten, wat raden jullie aan om eventueel te veranderen? Ik weet niet welke naald er in de gasschuif zit, en ik heb ook geen idee hoe ik die er uit kan halen en waar ik dan ergens kan zien welke naald het is. Nog 1 vraag, hsproeiers van een rotax max sr carbu, passen deze hier ook in?
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: di sep 08, 2015 5:59 pm |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Heb je ook een foto van de bougie?
_________________
|
|
Omhoog |
|
|
joris
|
Geplaatst: wo sep 09, 2015 2:05 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
naald verwijderen doe je zo schroef de bovenste dop los trek de schuif uit de carb nu de veer zo ver mogelijk omhoog trekken tegen de dop aan dan met je vinger toppen de gaskabel vast houden. die kun je dan iets richting schuif bewegen en zijwaarts eruit halen dan heb je dop 8 nodig (zo uit mn hoofd ) daarmee dat binnenste ding eruit schroeven en dan valt de naald eruit die 2 kleine sproeiers is die enen in het midden de bovenste stationair sproeier als je die eruit schroeft zit er nog een kleintje onder die andere is van de choke en doet dus niks aan de afstelling (tenzij je met de choke erop rijd )
|
|
Omhoog |
|
|
karter
|
Geplaatst: wo sep 09, 2015 5:45 pm |
|
Geregistreerd: do nov 20, 2014 8:16 pm Berichten: 47
|
Thx voor de uitleg Joris. Top! Foto van de bougie
|
|
Omhoog |
|
|
Max
|
Geplaatst: do sep 10, 2015 7:36 am |
|
Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm Berichten: 2385
|
Oei, dat is wel heel karig... Ik zou meteen stoppen met de 150 sproeier en maar eens 165 of 170 zetten. Deze arme setup kan nog wel eens naar uitpakken op den duur...! Liefst ook even een nieuwe bougie erin. Na het rijden even de bougie eruit en weer kijken wat voor kleur het is. Aan de hand van deze mooie chart kun je bepalen of je een beetje in de richting komt. Daarbij liever te rijk in het begin dan te arm!
_________________
|
|
Omhoog |
|
|