Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2015 8:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Snap ik. Maar er bestaat dus niet iets ad een 'begin' afstelling, basis afstelling, een 'gegarandeerd geen vastloper' afstelling? :lol:.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2015 8:37 pm 

Geregistreerd: ma dec 06, 2010 3:49 pm
Berichten: 165
natuurlijk wel, dat is zelfs niet zo heel moeilijk. maar veilig en toch mooi lopen met je motor per motor bekijken...

_________________
http://www.swissauto250.eu for quik dave news


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma jun 01, 2015 8:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Het lijkt me dat je vanuit een basis-bezetting zult gaan bekijken hoe je het beste kunt gaan rijden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2015 6:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 5:03 pm
Berichten: 270
Woonplaats: België
Dus best bij de DQ268 blijven en nog wat spelen met naaldsettings?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2015 9:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
jups, daar je naald positie en sproeier bezetting bekijken. Ik zal even nagaan wat de grootste sproeier is bij deze buis.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: di jun 02, 2015 9:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
De grootste bezetting is met een 190, groter dan die kom je niet meer hoger uit. De buis en naald komen dus maximaal op 178 doorlaat op top.
Alles wat je dus met een kleinere hoofdsproeier gaat bezetten rij je krapper op het einde van je pedaal.

De verschillen in lijn, komt door de naald positie. resp. 1, 3, 5

Afbeelding

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2015 8:57 am 

Geregistreerd: do nov 20, 2014 8:16 pm
Berichten: 47
Het probleem wat hier door de topic starter wordt aangekaart is hetzelfde als bij mij.
Na genoeg ken ik vrij weinig van die tm blokken (is nieuw voor mij)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 10:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
het blijft een afstellingsprobleem, wat mij verteld is dat de machine (net iets) te rijk staat.
Geloof het of niet, krapper gezet (hoofdsproeier verkleint) en probleem is verholpen.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 1:36 pm 

Geregistreerd: do nov 20, 2014 8:16 pm
Berichten: 47
Tegen mij hebben ze gezegd dat ik het best de carburatie zo laat staan gelijk het is, maar op die manier kan ik echt niet fatsoenlijk rijden.
rechte stukken geen probleem, maar het doseren in bochten is soms niet te doen.

Citaat:
Ik heb bij Dennis een 'basiskit' besteld, wat sproeiers en buizen + naalden. Tevens wat ander spul om maar even te gaan testen


Zo een "basiskit" kan je dat overal verkrijgen? Want ik heb niks van sproeiers of naalden ect..


Laatst bijgewerkt door karter op di sep 08, 2015 3:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 5:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Wat bij mij hielp, is het verkleinen van de buis. Ik ben van een DP 268 gezakt naar een DQ267. Dit gaat prima! (hoofdsproeier 170, lager is niet aan te raden.)

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Max op vr okt 09, 2015 9:45 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2015 4:11 pm 

Geregistreerd: do nov 20, 2014 8:16 pm
Berichten: 47
ik heb net de carbu eens open gedaan om de afstelling te bekijken.

Buis is een DQ 269
hoofdsproeier is 150
Die 2 kleintjes zijn beide 60

Wat is wat van die 2 kleinere sproeiers?

Met deze afstelling bokte de motor hard in de bochten, wat raden jullie aan om eventueel te veranderen?
Ik weet niet welke naald er in de gasschuif zit, en ik heb ook geen idee hoe ik die er uit kan halen en waar ik dan ergens kan zien welke naald het is.

Nog 1 vraag, hsproeiers van een rotax max sr carbu, passen deze hier ook in?

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: di sep 08, 2015 5:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Heb je ook een foto van de bougie?

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 2:05 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
naald verwijderen doe je zo

schroef de bovenste dop los

trek de schuif uit de carb nu de veer zo ver mogelijk omhoog trekken tegen de dop aan dan met je vinger toppen de gaskabel vast houden. die kun je dan iets richting schuif bewegen en zijwaarts eruit halen

dan heb je dop 8 nodig (zo uit mn hoofd ) daarmee dat binnenste ding eruit schroeven en dan valt de naald eruit

die 2 kleine sproeiers is die enen in het midden de bovenste stationair sproeier als je die eruit schroeft zit er nog een kleintje onder die andere is van de choke en doet dus niks aan de afstelling (tenzij je met de choke erop rijd 8) )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 5:45 pm 

Geregistreerd: do nov 20, 2014 8:16 pm
Berichten: 47
Thx voor de uitleg Joris. Top!

Foto van de bougie


Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: KZ carburatie VHSH30
BerichtGeplaatst: do sep 10, 2015 7:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 29, 2006 2:28 pm
Berichten: 2385
Oei, dat is wel heel karig... Ik zou meteen stoppen met de 150 sproeier en maar eens 165 of 170 zetten. Deze arme setup kan nog wel eens naar uitpakken op den duur...! [-o<
Liefst ook even een nieuwe bougie erin. Na het rijden even de bougie eruit en weer kijken wat voor kleur het is.
Aan de hand van deze mooie chart kun je bepalen of je een beetje in de richting komt.
Daarbij liever te rijk in het begin dan te arm!

Afbeelding

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David